Hoe werkt het bij een dealer? Relaas van een servicebeurt

Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

25 sep 2011, 10:43

hoi Sepp
Klopt niet helemaal wat Yannick schrijft.
Het is geen kwestie van een totaal factuur en dan een bedrag eraf trekken.

Eenmalig, bij aanschaf auto, betaal je de 249 euro erbij.

Met je voucher-boekje meld je jezelf bij de dealer voor de reguliere beurten. Zolang er niets uitgevoerd hoeft te worden dat buiten het reguliere werk valt, krijg jij geen factuur. (wel een stempeltje in je onderhoudboekje)

Als er "extra" werk gedaan moet worden, (bijv. de remblokken vervangen) krijg je daarvoor een normale factuur voor het normale uitgevoerde werk. Die factuur toont helemaal niets dat er ook een olieservice is uitgevoerd. De dealer heeft dan wel een klein voordeeltje in tijdsbesteding omdat ze de auto toch al "open" hadden liggen, maar denk niet dat een consument dat ziet.

Al met al is 249 euro in mijn optiek echt een goede deal voor je reguliere olieservice voor die 80k km. De prijs is laag omdat het aan de Mini hangt, wel overdraagbaar, maar hoeveel %% van de Minis haalt nu die 80,000 kilometer binnen 5 jaar? Daar zit de catch volgens mij waarom Mini dit aanbiedt. Tevens een stuk klantenbinding aan de officiele dealer natuurlijk.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

26 sep 2011, 00:25

Marcel Always Open schreef:Tevens een stuk klantenbinding aan de officiele dealer natuurlijk.
En daar zit precies de winst voor de dealer voor dit alles.
Ik vind dat hele TLC gebeuren niks anders dan inspelen op de onzekerheid van de mensen en dan toch cashen op de slijtage onderdelen omdat je je Mini laat controleren binnen de TLC 'garantie'. Maar misschien ben ik te negatief.
MCmies
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Oostzaan
Berichten: 99
Lid geworden op: 11 jul 2007, 15:16

18 jan 2012, 11:36

Juist na al dat gezeur met dealers heeft mij doen besluiten het onderhoud voortaan door de enige echte expert te laten doen: Beek Auto Racing :D . Bij Klaas kun je de hele dag met je neus bovenop de werkzaamheden blijven staan en alles wordt gedaan in overleg met de eigenaar. Alles met Mini-onderdelen natuurlijk. Ik heb na veel juridisch getouwtrek na 30.000 km een nieuwe motor "gekregen" van Mini Amsterdam na 2 vervangen distributiekettingen en tot slot een defecte zuiger. Nu rijdt mijn Mini weer als een zonnetje, maar er zit pas 5000 km op het nieuwe blok. Dus het blijft wel afwachten. Maar ik ga in ieder geval niet meer naar een dealer. Of het moet voor een terugroepactie zijn die ze nu in Amerika gaan doen :)

Terug naar “MINI-talk”