Tractor of Mountainbike?

Midlife
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Hoeksche Waard
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 jul 2011, 23:58

Tractor of Mountainbike?

24 aug 2011, 22:04

Afgelopen zaterdag mijn Mini Cooper bij Mini Centre Ben van Leeuwen opgehaald. Vlekkeloze transactie alles perfect geregeld, Mini was keurig in de was gezet, interieur was smetteloos schoon, volgens mij worden Mini's uit 2007 met 38.000 km op de teller niet mooier. Alle collega's dachten ook dat de auto splinternieuw was. :D

Dus, hij ziet er top uit, ja, ja, foto's ik weet het, die moet ik nog maken :oops: De Mini stuurt ook als een nieuwe, fris en strak, geweldig, wat een feest om daarmee naar je werk te rijden.

Het enige wat de lol een heel klein beetje bederft zijn de Runflat banden die er onder liggen, is het normaal dat die dingen zo'n herrie maken? Vanaf ca. 80 a 90 km per uur beginnen ze een soort zoemend geluid te maken, dat lijkt nog het meest op terreinbanden onder een mountainbike waarmee je op de weg rijdt, of tractorbanden. Je moet de radio, of de CD speler echt harder zetten, geen straf overigens, want het klinkt lekker.

Ik heb nog nooit zoiets gehoord, heb ook nog nooit met Runflats gereden, het is niet de bak of de motor, dat klinkt allemaal heel gezond.

Herkent iemand dit bandengeluid en is dat typerend voor deze banden? De Mini staat nu buiten in het donker, maar er liggen volgens mij Dunlop banden onder, ze lijken splinternieuw.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen op het gebied van geluidsproductie van deze banden.
mso
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1277
Lid geworden op: 19 feb 2007, 13:56

24 aug 2011, 22:08

Dit geluid herken ik alleen als ze lek zijn dan maken ze idd veel lawaai anders niet veel meer dan een andere band.
MiniBeardie XL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Voorhout
Berichten: 1099
Lid geworden op: 02 apr 2009, 19:15

24 aug 2011, 22:15

Dunlops RF hebben vaak last van cuppen (zaagtandslijtage). Dat zal het wel zijn.

Hadden mijn Dunlops ook last van. Die heb ik door Conti's verangen. Zou hier zeker mee teruggaan, is inderdaad een zeer irritant geluid.

Geregeld wisselen van de banden van de achter- naar vooras kan cuppen voorkomen. Als ze al zo'n herrie maken ben je te laat en heeft wisselen geen zin. Grote kans dat je dan trillingen in het stuur krijgt als je de gecupte banden op de vooras zet..
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

24 aug 2011, 22:30

Als er nog veel profiel opzit dan bestaat volgens mij de mogelijkheid om de banden te trimmen die gecupt zijn :wink:
Midlife
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Hoeksche Waard
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 jul 2011, 23:58

24 aug 2011, 22:50

Bedankt voor de snelle reacties,

Ik zal het in ieder geval aan Ben melden en vragen of hier iets aan te doen is, het is verder geen drama, hoogstens een storend geluid. Ik hoor liever mijn motor dan mijn banden ronken :mrgreen:

In het weekend ga ik even met vrouw en dochter op pad, als die het ook horen, dan weet ik dat die banden overdreven veel herrie maken.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

24 aug 2011, 22:56

Alsof je in het midden van een trein rails rijd :mrgreen:
Zo irritant :evil: ik wissel mijn banden van voor naar achteren om de 10.000 km om extreme cupping te voorkomen
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

24 aug 2011, 22:59

Runflat = Runcrap :lol:

Ik heb nu al twee opvolgende auto's met RF's gelijk de banden eraf laten halen en vervangen door non-RF

Veel lawaai en stug....
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

24 aug 2011, 23:15

Ik vond lawaai wel meevallen maar de prijs :mrgreen:
En als ik pech heb pomp ik hem op met compressor en zo'n repair spuitbus er voor die tijd in :wink:

Terug naar “MINI-talk”