Advies gevraagd voor aanschaf Clubman

lee
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: zwaag
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 aug 2007, 16:48

Advies gevraagd voor aanschaf Clubman

27 aug 2011, 22:32

Hallo allen,

Wij overwegen de aanschaf van een clubman.

Aangezien dit onze misschien onze eerste mini gaat worden, hebben we een paar vragen waarbij wij hopen dat jullie ons wat advies kunnen geven.

De auto staat bij een bovag dealer.

Het gaat om een zwarte 1.4 one uit 2009 en volgens mij is het er één van de black edition,maar dat weet ik niet zeker.

We konden wel op de foto zien dat hij bij jan de jong uit hilversum vandaan komt.

Zijn er nog speciale dingen dingen waar we op letten als we hem gaan bezichtigen,en is een 1.4 wel voldoende in een clubman?

Aangezien het geen mini dealer is geven ze een half jaar bovag garantie,is dit voldoende of kunnen we dan beter voor een mini next occasion gaan.

Alvast bedankt,

Lee
jantanuki
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: maarssen
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jun 2011, 20:54

28 aug 2011, 10:40

hey lee,

heb er niet zoveel verstand van, het enige waar ik later achterkwam is kleine roestvorming onder het bestuurders rubber. deze kun je makkelijk omhoog pakken.

motorisch is helemaal hoe je zelf rijd, ik rijd vooral zuinig dus is de +-95 PK
meer dan genoeg. hiervoor reed ik een 116i bmw.

verder kan ik zeggen zeer tevreden te zijn met mijn clubman, alles wat ik zoek in een auto

succes :icon_top:
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

28 aug 2011, 10:52

Hoi Lee, ook ik ben heel tevreden met mijn Clubman, maar de 1.4 zou echt de licht en langzaam voor me zijn. Maar zoals je aan de reactie van Jantanuki ziet, dat is heel persoonlijk.

De Next garantie is natuurlijk fijner en langer dan "slechts" Bovag garantie, maar als de auto verder helemaal naar je wens is, geen reden om hem daarom te laten staan in mijn ogen.
lee
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: zwaag
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 aug 2007, 16:48

28 aug 2011, 16:03

Hallo,

We zijn vandaag even bij de clubman wezen kijken,hij staat bij bc auto´s in alphen ad rijn

We hebben er even in gereden en we vonden de 1.4 goed genoeg voor ons,we rijden nu zelf een ibiza met een 1.2 motor dus is alles al een verbetering....

De auto zag er wel netjes uit alleen van dichtbij zagen we dat er wel erg veel krassen zaten op het zwarte lak,op sommige plekken was het er zelfs af en dat vonden we wel redelijk zonde.

Hij had wel een schuifdak en een zwarte hemel dus dat was wel weer top.

Verder had hij net een beurt gehad dus dat zal wel allemaal goed zitten.

Alleen zitten er wel heel veel krassen op de auto,en hij is net anderhalf jaar oud.

Dus we gaan er wel even over nadenken of dit wel slim is om te doen.....
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Mortsel, Antwerpen
Berichten: 5849
Lid geworden op: 30 aug 2008, 11:23

28 aug 2011, 16:17

Als je 'geluk' hebt, vallen die krassen en de gehele lak nog goed te redden door een professionele polier, wax, klei, ... beurt.
Ik kan er zo niet over oordelen hoe het eruit ziet, maar dat zou dus voor mij geen reden zijn om te laten staan als een pro het wel goed krijgt ;)
lee
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: zwaag
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 aug 2007, 16:48

28 aug 2011, 16:40

GeoBem007 schreef:Als je 'geluk' hebt, vallen die krassen en de gehele lak nog goed te redden door een professionele polier, wax, klei, ... beurt.
Ik kan er zo niet over oordelen hoe het eruit ziet, maar dat zou dus voor mij geen reden zijn om te laten staan als een pro het wel goed krijgt ;)
Dat is waar..... maar het is niet alleen dat er veel krassen op zitten,we twijfelen nog of we niet beter voor white silver kunnen gaan(het soho pakket) of volledig zwart
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

28 aug 2011, 17:15

lee schreef:Hallo,

We zijn vandaag even bij de clubman wezen kijken,hij staat bij bc auto´s in alphen ad rijn

....
CB bedoel je denk ik.

Afbeelding
Afbeelding

Op de foto's ziet het er in ieder geval goed uit.
lee
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: zwaag
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 aug 2007, 16:48

28 aug 2011, 18:34

ja dat is hem :P

die krassen komen van door de wasstraat gaan denk ik........maar we zijn stiekem toch meer van white silver :mrgreen:
jantanuki
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: maarssen
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jun 2011, 20:54

28 aug 2011, 18:45

het zwart valt wel heel mooi te modden lijkt me,
ik heb ook lelijke lange krassen, en 3 vreemde diepe krassen op de mototrkap. ben nooit meer door de wasstraat gegaan.

overigens het panoramadak goed uittesten, die van mij kapert nog wel eens...
lee
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: zwaag
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 aug 2007, 16:48

28 aug 2011, 19:13

ja dat zwart valt heel goed te modden denk ik,we hadden er al wilde plannen voor :D

Terug naar “MINI-talk”