Waar op letten bij aankoop gebruikte Cooper S 2007?

PeterkePan
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 140
Lid geworden op: 02 aug 2011, 20:51

Waar op letten bij aankoop gebruikte Cooper S 2007?

28 aug 2011, 08:35

Hoi allemaal.
ben al een tijdje aan het uitkijken naar een s'je en nu vroeg ik me toch af of er bepaalde dingen zijn waar ik moet op letten bij tweedehands s'je van 2007? alvoorens te kopen.
iemand pointers ?
dank bij voorbaat.
Groetejs Peterkepan
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

28 aug 2011, 09:57

Neovo
Be Mini
Be Mini
Berichten: 477
Lid geworden op: 10 jun 2010, 19:22

28 aug 2011, 10:03

Kettingratel, vragen of hij de Ultimate fix heeft gehad
Als je een Pano dak hebt, vragen of die reeds is vervangen.
Turbo al vervangen, vragen
Kilometer stand ivm carbon build up enz....
PeterkePan
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 140
Lid geworden op: 02 aug 2011, 20:51

28 aug 2011, 10:40

frankie schreef:Ik heb wel een pointer: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=6177 :roll: :roll:
verstandiger van een 2007 dan uit men hoofd te zetten mss ?
PeterkePan
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 140
Lid geworden op: 02 aug 2011, 20:51

28 aug 2011, 10:47

Neovo schreef:Kettingratel, vragen of hij de Ultimate fix heeft gehad
Als je een Pano dak hebt, vragen of die reeds is vervangen.
Turbo al vervangen, vragen
Kilometer stand ivm carbon build up enz....
de wagen heeft een 66k km op de teller
pano dak vervangen weet ik niet en idem voor de trubo (daar voor moet ik me nog informeren)

thx voor de pointers
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

28 aug 2011, 10:49

Nee, hoor. Gewoon zorgen dat de juiste fix is toegepast voor wat betreft de kettingratel.

Verder in je achterhoofd houden dat de motor hele hoge bedrijfstemperaturen haalt, dat kan op den duur, afhankelijk van meerdere factoren, schade aan de zuigers en daarmee dure reparaties opleveren. Er zijn diverse mogelijkheden om dat risico te beperken trouwens.
PeterkePan
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 140
Lid geworden op: 02 aug 2011, 20:51

28 aug 2011, 10:56

frankie schreef:Nee, hoor. Gewoon zorgen dat de juiste fix is toegepast voor wat betreft de kettingratel.

Verder in je achterhoofd houden dat de motor hele hoge bedrijfstemperaturen haalt, dat kan op den duur, afhankelijk van meerdere factoren, schade aan de zuigers en daarmee dure reparaties opleveren. Er zijn diverse mogelijkheden om dat risico te beperken trouwens.
kettingratel is het zelvde als diesel ratel veronderstel ik ?
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

28 aug 2011, 10:59

ja
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
PeterkePan
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 140
Lid geworden op: 02 aug 2011, 20:51

28 aug 2011, 11:02

hartelijk dank alvast.
D0X
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 mei 2011, 15:57

29 aug 2011, 23:30

Ik heb een Cooper S uit '07 gekocht en dat heb ik geweten. Als ik toen wist wat ik nu weet...

Wat bleek achteraf verrot en is vervangen:

- Hele distributie is vervangen (kettingratel)
- Koppeling is vervangen tevens massavliegwiel (versleten)
- 100 kleinere dingen..

Nu heb ik wellicht een miskoop gedaan en de dealer waar ik hem gekocht heb is ook niet best, to say the least.
Kortom, laat hem onafhankelijk keuren. Een aankoopskeuring laten doen bij een MINI dealer!!
mso
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1277
Lid geworden op: 19 feb 2007, 13:56

30 aug 2011, 10:14

Oh en tunen kan je beter niet zomaar doen dan wil er nog wel is een zuiger het niet halen dus of standaard laten of dik investeren in tuning onderdelen :D
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

30 aug 2011, 14:12

mso schreef:Oh en tunen kan je beter niet zomaar doen dan wil er nog wel is een zuiger het niet halen dus of standaard laten of dik investeren in tuning onderdelen :D
Een beetje kort door de bocht, maar door tuning kunnen problemen wel eerder aan de oppervlakte komen ja.
S-67
Be Mini
Be Mini
Locatie: Veendam / Breda
Berichten: 425
Lid geworden op: 28 mei 2010, 23:14

18 sep 2011, 20:37

Heren en / of dames!

Ik zal mn vraag maar hier posten ipv een nieuwe topic te openen, beetje onnodig namelijk.

Ik zelf volg dit forum al een tijdje, altijd al een mini willen hebben, nu is de tijd eindelijk daar en ben ik van plan om een r56 S te kopen 2hands (nog student dus nieuw gaat niet lukken)
Nu weet ik dat je inderdaad op ketting-geratel voornamelijk moet letten, maar stel dat een auto dit inderdaad heeft en geen garantie meer, is dit ook echt schadelijk voor de motor of is dit voornamelijk alleen maar irritant met dat geluid? (mocht het namelijk schadelijk zijn, dan lijkt dit me gewoon een productiefout en zou bmw dit moeten vergoeden ondanks geen garantie?) Ik heb hier al een topic over gevonden etc. maar echt 100% wijzer werd ik er niet van.
Tevens heb ik nu 1 mini uit Duitsland op het oog met alle opties erop en eraan, hij heeft op de achterbumper wel een heel klein deukje, (10 cm, die wel te maken is volgens mijn vader) maar krijg je hier ook bpm korting voor?
Bovendien is het ook zo dat in Duitsland voor de rest alles moet staan in de boekjes, of er verdere schade is en de vorige eigenaar etc. Ik dacht namelijk dat dit verplicht was.

Hoop op positieve reacties en wie weet heb ik binnen een week of 3 mijn cooper S :)

Terug naar “MINI-talk”