Hoi allemaal.
ben al een tijdje aan het uitkijken naar een s'je en nu vroeg ik me toch af of er bepaalde dingen zijn waar ik moet op letten bij tweedehands s'je van 2007? alvoorens te kopen.
iemand pointers ?
dank bij voorbaat.
Groetejs Peterkepan
Waar op letten bij aankoop gebruikte Cooper S 2007?
- frankie
- Volledig MINI minded!
- PeterkePan
- 4 op een rij!
Bericht
verstandiger van een 2007 dan uit men hoofd te zetten mss ?frankie schreef:Ik heb wel een pointer: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=6177
- PeterkePan
- 4 op een rij!
Bericht
pano dak vervangen weet ik niet en idem voor de trubo (daar voor moet ik me nog informeren)
thx voor de pointers
de wagen heeft een 66k km op de tellerNeovo schreef:Kettingratel, vragen of hij de Ultimate fix heeft gehad
Als je een Pano dak hebt, vragen of die reeds is vervangen.
Turbo al vervangen, vragen
Kilometer stand ivm carbon build up enz....
pano dak vervangen weet ik niet en idem voor de trubo (daar voor moet ik me nog informeren)
thx voor de pointers
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nee, hoor. Gewoon zorgen dat de juiste fix is toegepast voor wat betreft de kettingratel.
Verder in je achterhoofd houden dat de motor hele hoge bedrijfstemperaturen haalt, dat kan op den duur, afhankelijk van meerdere factoren, schade aan de zuigers en daarmee dure reparaties opleveren. Er zijn diverse mogelijkheden om dat risico te beperken trouwens.
Verder in je achterhoofd houden dat de motor hele hoge bedrijfstemperaturen haalt, dat kan op den duur, afhankelijk van meerdere factoren, schade aan de zuigers en daarmee dure reparaties opleveren. Er zijn diverse mogelijkheden om dat risico te beperken trouwens.
- PeterkePan
- 4 op een rij!
Bericht
kettingratel is het zelvde als diesel ratel veronderstel ik ?frankie schreef:Nee, hoor. Gewoon zorgen dat de juiste fix is toegepast voor wat betreft de kettingratel.
Verder in je achterhoofd houden dat de motor hele hoge bedrijfstemperaturen haalt, dat kan op den duur, afhankelijk van meerdere factoren, schade aan de zuigers en daarmee dure reparaties opleveren. Er zijn diverse mogelijkheden om dat risico te beperken trouwens.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
ja
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- D0X
- One wheel wonder
Bericht
Ik heb een Cooper S uit '07 gekocht en dat heb ik geweten. Als ik toen wist wat ik nu weet...
Wat bleek achteraf verrot en is vervangen:
- Hele distributie is vervangen (kettingratel)
- Koppeling is vervangen tevens massavliegwiel (versleten)
- 100 kleinere dingen..
Nu heb ik wellicht een miskoop gedaan en de dealer waar ik hem gekocht heb is ook niet best, to say the least.
Kortom, laat hem onafhankelijk keuren. Een aankoopskeuring laten doen bij een MINI dealer!!
Wat bleek achteraf verrot en is vervangen:
- Hele distributie is vervangen (kettingratel)
- Koppeling is vervangen tevens massavliegwiel (versleten)
- 100 kleinere dingen..
Nu heb ik wellicht een miskoop gedaan en de dealer waar ik hem gekocht heb is ook niet best, to say the least.
Kortom, laat hem onafhankelijk keuren. Een aankoopskeuring laten doen bij een MINI dealer!!
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Een beetje kort door de bocht, maar door tuning kunnen problemen wel eerder aan de oppervlakte komen ja.mso schreef:Oh en tunen kan je beter niet zomaar doen dan wil er nog wel is een zuiger het niet halen dus of standaard laten of dik investeren in tuning onderdelen
- S-67
- Be Mini
- Locatie: Veendam / Breda
Bericht
Heren en / of dames!
Ik zal mn vraag maar hier posten ipv een nieuwe topic te openen, beetje onnodig namelijk.
Ik zelf volg dit forum al een tijdje, altijd al een mini willen hebben, nu is de tijd eindelijk daar en ben ik van plan om een r56 S te kopen 2hands (nog student dus nieuw gaat niet lukken)
Nu weet ik dat je inderdaad op ketting-geratel voornamelijk moet letten, maar stel dat een auto dit inderdaad heeft en geen garantie meer, is dit ook echt schadelijk voor de motor of is dit voornamelijk alleen maar irritant met dat geluid? (mocht het namelijk schadelijk zijn, dan lijkt dit me gewoon een productiefout en zou bmw dit moeten vergoeden ondanks geen garantie?) Ik heb hier al een topic over gevonden etc. maar echt 100% wijzer werd ik er niet van.
Tevens heb ik nu 1 mini uit Duitsland op het oog met alle opties erop en eraan, hij heeft op de achterbumper wel een heel klein deukje, (10 cm, die wel te maken is volgens mijn vader) maar krijg je hier ook bpm korting voor?
Bovendien is het ook zo dat in Duitsland voor de rest alles moet staan in de boekjes, of er verdere schade is en de vorige eigenaar etc. Ik dacht namelijk dat dit verplicht was.
Hoop op positieve reacties en wie weet heb ik binnen een week of 3 mijn cooper S
Ik zal mn vraag maar hier posten ipv een nieuwe topic te openen, beetje onnodig namelijk.
Ik zelf volg dit forum al een tijdje, altijd al een mini willen hebben, nu is de tijd eindelijk daar en ben ik van plan om een r56 S te kopen 2hands (nog student dus nieuw gaat niet lukken)
Nu weet ik dat je inderdaad op ketting-geratel voornamelijk moet letten, maar stel dat een auto dit inderdaad heeft en geen garantie meer, is dit ook echt schadelijk voor de motor of is dit voornamelijk alleen maar irritant met dat geluid? (mocht het namelijk schadelijk zijn, dan lijkt dit me gewoon een productiefout en zou bmw dit moeten vergoeden ondanks geen garantie?) Ik heb hier al een topic over gevonden etc. maar echt 100% wijzer werd ik er niet van.
Tevens heb ik nu 1 mini uit Duitsland op het oog met alle opties erop en eraan, hij heeft op de achterbumper wel een heel klein deukje, (10 cm, die wel te maken is volgens mijn vader) maar krijg je hier ook bpm korting voor?
Bovendien is het ook zo dat in Duitsland voor de rest alles moet staan in de boekjes, of er verdere schade is en de vorige eigenaar etc. Ik dacht namelijk dat dit verplicht was.
Hoop op positieve reacties en wie weet heb ik binnen een week of 3 mijn cooper S
Onze sponsors