Hallo allemaal,
Na een lange tijd van goed nadenken en wikken en wegen heb ik besloten om mijn mooie MINI Cooper S eventueel te verkopen of in te ruilen. Dit doe ik echt wel een beetje met pijn in het hart maar ik ben toe aan iets anders.
Rest mij nu nog alleen de vraag of ik de auto particulier ga verkopen of in ga ruilen bij een (merk)dealer.
Het heeft allebei zijn voor- en nadelen. Het liefste zou ik in willen ruilen bij een (merk)dealer omdat dit veel rompslomp bespaart (alles wordt geregeld) en mij een beter gevoel geeft m.b.t. betrouwbaarheid en garantie etc. Nadeel is dat je zeker niet de hoofdprijs krijgt als je inruilt.
Bij particulier verkopen kun je normaal gesproken een betere/hogere prijs voor je auto krijgen. Nadeel is alle rompslomp (adverteren, mensen die reageren waarvan je niet weet of ze te vertrouwen zijn, het papierwerk etc.). Ik heb sowieso geen ervaring hiermee.
Hopelijk kunnen jullie mij adviseren wat te doen.
Alvast bedankt.
Advies gevraagd verkoop/inruil van mijn MINI Cooper S
- M-iNdO
- Be Mini
- Locatie: Utrecht
- Nick.
- Nieuwsgierig
Bericht
Particulier verkopen zal in de meeste gevallen gunstiger zijn.
Krijg je er vaak aanzienlijk meer voor en voor het papierwerk hoef je het niet te laten. Dat is gewoon even (na betaling!) samen met de koper naar het postkantoor om de papieren op zijn/haar naam te zetten. Dat duurt nog geen 2 min. Dan is al het papierwerk rond. Ja, je verzekering nog opzeggen, maar dat doet de dealer ook niet voor je. Wegenbelasting wordt automatisch opgezegd als je auto niet meer op jouw naam staat.
En ja, je krijgt gegarandeerd mailtjes van mensen die je tijd verspillen, maar als je er dan een mooi bedrag extra voor krijgt zijn die euro's toch snel verdiend.
Inruil is vaak toch wat minder aantrekkelijk.
Krijg je er vaak aanzienlijk meer voor en voor het papierwerk hoef je het niet te laten. Dat is gewoon even (na betaling!) samen met de koper naar het postkantoor om de papieren op zijn/haar naam te zetten. Dat duurt nog geen 2 min. Dan is al het papierwerk rond. Ja, je verzekering nog opzeggen, maar dat doet de dealer ook niet voor je. Wegenbelasting wordt automatisch opgezegd als je auto niet meer op jouw naam staat.
En ja, je krijgt gegarandeerd mailtjes van mensen die je tijd verspillen, maar als je er dan een mooi bedrag extra voor krijgt zijn die euro's toch snel verdiend.
Inruil is vaak toch wat minder aantrekkelijk.
- audissimo
- Mod virus alert!
- Locatie: Beesel
Bericht
je zou al eens kunnen beginnen om hem op het forum te koop te zetten. zo ben je eigenlijk vrij zeker van alleen serieus geïnteresseerden...
verder levert particulier inderdaad vaak meer op. Ook kan je vaak leuke kortingen bedingen als je niks inruilt.
verder levert particulier inderdaad vaak meer op. Ook kan je vaak leuke kortingen bedingen als je niks inruilt.
- Sven
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
Bericht
1. biedt de auto te koop aan op (verschillende) websites
2. beantwoord mailtjes en/of telefoontjes en maak een afspraak met een eventuele koper voor een bezichtiging/proefrit.
3. spreek een prijs af evt na onderhandelingen
4. spreek af hoe en wanneer betaald wordt en wanneer de auto afgehaald wordt
5. als het geld binnen is ga je met de koper naar het postkantoor en schrijf je de auto over (2 minuten werk)
6. zeg de verzekering op.
7. ga opzoek naar een andere auto
Eigenlijk wijst alles zich vanzelf
2. beantwoord mailtjes en/of telefoontjes en maak een afspraak met een eventuele koper voor een bezichtiging/proefrit.
3. spreek een prijs af evt na onderhandelingen
4. spreek af hoe en wanneer betaald wordt en wanneer de auto afgehaald wordt
5. als het geld binnen is ga je met de koper naar het postkantoor en schrijf je de auto over (2 minuten werk)
6. zeg de verzekering op.
7. ga opzoek naar een andere auto
Eigenlijk wijst alles zich vanzelf
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je kan natuurlijk geluk hebben en aan de eerste de beste geïnteresseerde verkopen, maar je kan ook pech hebben.
Dan heb je het over de daadwerkelijke overschrijving ja. Dat stelt niet zo veel voor. Maar het traject van verkoop kan nog best veel tijd en frustratie kosten. De onnozele mailtjes is nog één ding, maar wat te denken van proefritjes van eventueel geïnteresseerden? Het onvermijdelijke "ja ik wil hem wel, maar moet eerst mijn eigen auto nog verkopen"? Toezeggingen die niet nagekomen worden? Eeuwig gesteggel om de prijs? Hoe gaat de betaling plaatsvinden?Nick. schreef:en voor het papierwerk hoef je het niet te laten. Dat is gewoon even (na betaling!) samen met de koper naar het postkantoor om de papieren op zijn/haar naam te zetten. Dat duurt nog geen 2 min. Dan is al het papierwerk rond. Ja, je verzekering nog opzeggen, maar dat doet de dealer ook niet voor je. Wegenbelasting wordt automatisch opgezegd als je auto niet meer op jouw naam staat.
Je kan natuurlijk geluk hebben en aan de eerste de beste geïnteresseerde verkopen, maar je kan ook pech hebben.
- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
particulier verkopen natuurlijk, levert bijna altijd, zo niet altijd, (aanzienlijk) meer geld op. Zelf in het verleden een lupo verkocht waar ik particulier 1200!! meer voor terug heb gekregen dan bij inruil. Als je toch geen haast hebt met de verkoop, gewoon particulier doen. Zolang je maar een duidelijke advertentie maakt om inderdaad al die tijdverspillers en koopjesjagers enigszins te weren.
- crossbytje
- Bijna verslaafd
- Locatie: Kortrijk
Bericht
En als ze komen bezichtigen, zorg er dan voor dat je de persoon nooit alleen in de auto laat met draaiende motor. Mijn mini werd zo gestolen...
"Meneer, u kan misschien best achteruit parkeren, ik zou niet willen dat ik ergens tegenaan zit." Waarna je uitstapt en zij er met de mini vandoor gaat...
Ik kan je verzekeren dat je je op dat moment nogal ge***kt voelt. Motor stilleggen, sleutel uit het contact, en dan uitstappen.
"Meneer, u kan misschien best achteruit parkeren, ik zou niet willen dat ik ergens tegenaan zit." Waarna je uitstapt en zij er met de mini vandoor gaat...
Ik kan je verzekeren dat je je op dat moment nogal ge***kt voelt. Motor stilleggen, sleutel uit het contact, en dan uitstappen.
- crossbytje
- Bijna verslaafd
- Locatie: Kortrijk
Bericht
Los daarvan ben je altijd beter af met particulier te verkopen, bij de dealer krijg je er bitterweinig voor...
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
niet de hoofdprijs vragen
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Een tussenoptie is de volgende:
Koop een nieuwe auto bij een dealer met inruil van deze, met de aanvullende voorwaarde dat als je deze tussentijds particulier kunt verkopen, je vrij bent om dat te doen tot aan bepaalde datum.
Dan heb je zekerheid dat je er niet mee blijft zitten , je prijs is iets minder fijn maar je weet waar je aan toebent.
Koop een nieuwe auto bij een dealer met inruil van deze, met de aanvullende voorwaarde dat als je deze tussentijds particulier kunt verkopen, je vrij bent om dat te doen tot aan bepaalde datum.
Dan heb je zekerheid dat je er niet mee blijft zitten , je prijs is iets minder fijn maar je weet waar je aan toebent.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Door
- Volledig MINI minded!
Bericht
De marge tussen wat de dealer ervoor geeft en ik particulier ervoor vraag is miniem ... hou er mss paar honderd euro aan over. Alleen ik heb liever dat ie bij een liefhebber terecht komt dan ergens in Litouwen ... Voor mij de belangrijkste reden om particulier te verkopen.
Dank je voor de tip Marcel.Marcel Always Open schreef:Een tussenoptie is de volgende:
Koop een nieuwe auto bij een dealer met inruil van deze, met de aanvullende voorwaarde dat als je deze tussentijds particulier kunt verkopen, je vrij bent om dat te doen tot aan bepaalde datum.
Dan heb je zekerheid dat je er niet mee blijft zitten , je prijs is iets minder fijn maar je weet waar je aan toebent.
De marge tussen wat de dealer ervoor geeft en ik particulier ervoor vraag is miniem ... hou er mss paar honderd euro aan over. Alleen ik heb liever dat ie bij een liefhebber terecht komt dan ergens in Litouwen ... Voor mij de belangrijkste reden om particulier te verkopen.
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Een nette uitgebreide advertentie met ook relevante info over het onderhoud met mooie foto's van een schone auto. Klinkt misschien vanzelfsprekend, maar als je ziet wat je op MP allemaal nog tegenkomt voor advertenties is het dat blijkbaar toch niet........Door schreef:Wat een open deur antwoord ... Ja okay en verder ....mushrop schreef:niet de hoofdprijs vragen
- M-iNdO
- Be Mini
- Locatie: Utrecht
Bericht
Wat kun je het beste doen en/of niet doen?
Dat is dus wat ik bedoel, het hele traject. Voornamelijk de proefritjes en de betaling, hoe gaat dat allemaal.frankie schreef:Dan heb je het over de daadwerkelijke overschrijving ja. Dat stelt niet zo veel voor. Maar het traject van verkoop kan nog best veel tijd en frustratie kosten. De onnozele mailtjes is nog één ding, maar wat te denken van proefritjes van eventueel geïnteresseerden? Het onvermijdelijke "ja ik wil hem wel, maar moet eerst mijn eigen auto nog verkopen"? Toezeggingen die niet nagekomen worden? Eeuwig gesteggel om de prijs? Hoe gaat de betaling plaatsvinden?Nick. schreef:en voor het papierwerk hoef je het niet te laten. Dat is gewoon even (na betaling!) samen met de koper naar het postkantoor om de papieren op zijn/haar naam te zetten. Dat duurt nog geen 2 min. Dan is al het papierwerk rond. Ja, je verzekering nog opzeggen, maar dat doet de dealer ook niet voor je. Wegenbelasting wordt automatisch opgezegd als je auto niet meer op jouw naam staat.
Je kan natuurlijk geluk hebben en aan de eerste de beste geïnteresseerde verkopen, maar je kan ook pech hebben.
Wat kun je het beste doen en/of niet doen?
your non average MINI driver
Onze sponsors