Mini Cooper S (2011) benzine meter

Brutus
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Utrecht
Berichten: 70
Lid geworden op: 06 dec 2011, 16:53

Mini Cooper S (2011) benzine meter

22 dec 2011, 17:01

Hallo allemaal,

Vandaag had ik een minder leuke verrassing met Brutus, hij had dorst maar de boordcomputer gaf aan dat hij nog ca. 50 kilometer vooruit zou kunnen met de tankinhoud. Kortom ik had een taxatie op ca. 3 kilometer afstand en ik dacht, ... dan tank ik wel even daarna want dan blijf ik zeer ruim binnen de marge.
Nou dat had ik mooi mis, ik was nog geen kilometer onderweg of de auto stopte ermee met de volgende foutmelding.

Afbeelding

Toen deed de auto dus helemaal niks meer, en dan sta je daar met je nieuwe Mini in de berm bij de Jaarbeurs Utrecht.
De ene na de andere politieauto / parkeerbeheerder vroeg wat ik daar in godsnaam deed, ... nou wat denk je zelf; pech hebben :s
Dus dan bellen we even met de BMW service, ik werd keurig geholpen en ze zouden een wagen sturen. Deze was er al met een half uur.

Afbeelding

De beste man las de computer uit en er kwam 1 foutmelding, maar de uitleg bij de foutmelding ontbrak in zijn boekje.
Ik moest de foutmelding bespreken met de dealer. Uiteindelijk na een hoop uitzoekwerk, OBD uitlezen etc. zei de beste man, het kan ook zijn dat jouw tank leeg is. Nee joh zei ik, kijk maar in het scherm ... ik kan nog ca. 50 kilometer rijden.
Hij had het vaker meegemaakt dat je niet moet vertrouwen op je boordcomputer als het op de benzine voorraad aankomt.
Kortom Brutus werd op de rug van het gele monster getakeld en zo gingen we naar een tankstation.

Afbeelding

En wat blijkt nu; de tank was leeg.

Kortom vertrouw nooit op je boordcomputer!

Wellicht zijn er bij jullie een hoop die dat al wisten maar voor mij is dit in ieder geval een wijze les en ik hoop met dit artikel dat ik anderen kan behoeden voor dit vervelende gebeuren.

Het kostte me al met al, ca. 3 uur, een hoop stress en grijze haren.

Aan de andere kant geeft het wel een hoop leuke foto's, en wellicht kunnen jullie er ook wel om lachen. Ik uiteindelijk ook dus dat is mooi :D

Groet Egon
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

22 dec 2011, 17:12

:mrgreen: Ik rijd ook vaak door tot de boardcomputer aangeeft dat ik nog 10 km kan rijden en vertrouw daar eigenlijk blind op :shock:
Mooi dat je er nu weer om kan lachen :wink:
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

22 dec 2011, 17:23

Sukkel!

Nee hoor, geintje. Ik vertrouw ook altijd blind op de boordcomputer.

Vorig jaar met een MB E270CDi met caravan naar het Gardameer gereden en ik had me ECHT voorgenomen om bij Affi pas voor de 2e keer te tanken.... De laatste 30km heb ik file gereden met 4 liggende streepjes ---- als afstand die ik nog kon rijden op de tankinhoud! :s :s

Ik heb het wel gered maar ik stond er (met een euforisch en opgelucht gevoel) meer dan 80 liter diesel in te knijpen! Die was ECHT spetterleeg! :mrgreen:
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1245
Lid geworden op: 04 apr 2016, 07:04

22 dec 2011, 17:25

Weer een avontuur beleefd! wel raar dat je boordcomputer denkt dat hij nog 45 km kan... Maargoed, je bent weer gered! en niks ergs aan de hand!:)
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

22 dec 2011, 19:18

Wat een gebeurtenis! :o
Denk dat iedereen wel blindelings vertrouwd op zn BC.. Veel auto's gaan bij minder dan 50km op streepjes zodat men m niet te leeg rijdt..

Maar gelukkig kon t makkelijk opgelost worden :)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Culemborg
Berichten: 2302
Lid geworden op: 11 nov 2009, 11:21

22 dec 2011, 20:24

Best avontuur zo :mrgreen:

Net als vele ga ook ik blindelings uit van de BC (telt toch niet voor niets af) en ga normaal ergens binnen de laatste 30-50 km tanken, maar ben ook al eens onder de 10 gegaan zonder problemen.
Dus zou dat bij jou toch ook het geval moeten zijn, maar misschien toch even na laten kijken.
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

22 dec 2011, 23:50

:mrgreen: :mrgreen:

Wel even schrikken als je ineens strandt met je net nieuwe MINI, maar gelukkig viel het allemaal mee. :lol:

Ik zoek meestal als het rode lampje begint te branden (met volgens de BC zo'n 100 km te gaan) een pomp op, maar af en toe rijd ik 'm ook wel eens bijna tot de laatste druppel leeg. Tot nu toe altijd goed gegaan gelukkig. :P

In ieder geval bedankt voor de tip en de (inderdaad best wel vermakelijke) foto's! >)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

23 dec 2011, 07:30

Net als iedereen ben ik ook blind van vertrouwen. :lol: Het zou kunnen dat jouw benzine-vlotter in de brandstoftanks is blijvan "hangen" ivm verontreiniging. Dat lost zichzelf weer op na bijtanken.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Spollie
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 jun 2010, 19:00

23 dec 2011, 10:21

Ik heb exact hetzelfde gehad, de mijne viel uit met nog 46km op de BC. Ik reed toen net op een afrit van een snelweg. Bij mij kwam het omdat ik de laatste kilometers heel erg zuinig had gereden, zodat ik mijn vaste pomp nog zou kunnen halen. Blijkbaar gaat de BC zijn inschatting dan nogal onrealistisch bijstellen, want ik heb in het verleden wel gewoon tot 0km door kunnen rijden :D

Dit incident heeft er wel voor gezorgd dat ik in het vervolg zo snel mogelijk ga tanken zodra de 2 laatste worteltjes rood worden :P
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

23 dec 2011, 10:56

ik heb hem ook wel is op 2 km te gaan gehad :mrgreen:
Brutus
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Utrecht
Berichten: 70
Lid geworden op: 06 dec 2011, 16:53

23 dec 2011, 15:37

Dank voor al jullie leuke reactie's :mrgreen:

zo stom was het dus ook weer niet van mij ...

Gelukkig maar :D
Brutus
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Utrecht
Berichten: 70
Lid geworden op: 06 dec 2011, 16:53

Het was wederom kantje boord ...

25 dec 2011, 10:58

Gisteravond, rijden we terug en mijn lampje gaat branden omdat ik moet gaan tanken, let op; het gele lampje dus nog niet eens de rode. Mijn boordcomputer geeft aan dat ik nog 107 km kan rijden.

De volgende foto heb ik gemaakt bij het tankstation, er ging maar liefst 49,62 liter in op een tank van 50 liter.
Kortom er zat nog een blikje cola aan benzine in mijn tank, ik ben bang dat er toch iets mis is met mijn boordcomputer, benzinevlotter of iets dergelijks, wat denken jullie?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

25 dec 2011, 12:02

Egon de tank is volgens mij iets groter dan 50 liter. Denk 52.

107 km had jij niet meer gehaald. Ik zou het goed in de gaten houden de komende tijd.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"

Terug naar “MINI-talk”