Ruitensproeiers (-18 graden)

Bash
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:06

Ruitensproeiers (-18 graden)

04 feb 2012, 13:04

Middag!

Ik wil graag een bekend probleem neerleggen, heb antivries, maar sinds 2 dagen krijg ik er niks meer uit. Ik zit veel op de weg en kan niet steeds blijven stoppen om alles schoon te maken (voorruit)

Ik heb al sleutelgatontdooier etc etc geprobeerd, maar blijft maar niks uitkomen

iemand nog tips? als ik de hendel overtrek dan hoor je de pomp wel en je hoort een 'klik' geluid achter het instrumentenpaneel.

Hoor het heeeel graag! Word er gek van ;)
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

04 feb 2012, 13:20

Als het geen verstopping maar bevriezing is:
- Gebruik een fohn (geen verfbrander) en fohn de sproeikoppen warm.
- Pak je waterkoker, en doe heet water in twee kommetjes of plastic bakjes. Zet elk kommetje/bakje op je sproeikoppen. Wacht 30 minuten.


Als het verstopping is.
Pak een naald en prik voorzichtig in elk gaatje. Nadruk op voorzichtig.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Bash
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:06

04 feb 2012, 15:28

Top! Ga ik nu mee bezig. Laat het weten!
zmorf
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 849
Lid geworden op: 04 apr 2016, 13:16

04 feb 2012, 17:00

met dit extreme koude weer bevriezen die leidingen ook tijdens het rijden,je kan dit voorkomen door de slangentjes te isoleren met buis isolatie materiaal :wink:
mocht je nu onderweg hiermee geconfronteerd worden,stop dan even bv.bij een tankstation en laat de motorwarmte even je leidingen ontdooien voordat je verder rijdt
Nurby
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Noord-Holland Noord
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 aug 2010, 21:28

04 feb 2012, 17:02

Vandaag ook aan het klooien geweest. Ruitenvloeistof tot -15 C doet het niet echt meer bij -17 C. Het zijn bij mij niet de sproeiers, die zijn namelijk verwarmd. Het zit in de slang ergens nabij de pomp. Wat heb ik gedaan. Met een slangetje het tankje leeggezogen (hevelen). Warm water in het tankje gieten en even wachten. Daarna de sproeiers laten werken, als het goed is na enig gesputter beginnen ze weer te spuiten. Daarna het water er weer uit hevelen en het tankje leeg sproeien. Vloeistof bij vullen nu tot -20 C en weer even doorspoelen tot de sproeiers werken. Succes.

Gr Rick
Afbeelding
Bash
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:06

04 feb 2012, 20:07

Ja dat ga ik maar doen, want föhn werkt wel bij sproeiers, maar niet onder de tank.

Ga ermee aan de slag!
Bash
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:06

05 feb 2012, 13:36

Vandaag goed in de zon gezet en nog even de föhn erop en toen begon het gelukkig weer! Goed spul erin en ben weer klaar.

Je bent er wel mooi klaar mee met dit weer. Maar gelukkig kan ik er weer tegenaan :mrgreen:

Thanks hè!!
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

05 feb 2012, 14:46

Het feit kan meespelen als ik de ruitensproeiers aanvul met wintersproei, terwijl er ook nog zomervloeistof inzit voor bijvoorbeeld 30%. Dan krijg je een soort mix. Leermoment voor mezelf voor volgende winter: óf eerder wisselen, óf goed "leegmaken" voordat het echt vorstseizoen wordt.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

05 feb 2012, 15:29

Bij mij zat er alleen nog maar zomermix in........Sinds de aankoop in mei heb ik nog niet hoeven bijvullen :roll: :roll: Nu wintermix erin en alles werkt weer. :lol:
Bash
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:06

05 feb 2012, 16:29

Marcel Always Open schreef:Het feit kan meespelen als ik de ruitensproeiers aanvul met wintersproei, terwijl er ook nog zomervloeistof inzit voor bijvoorbeeld 30%. Dan krijg je een soort mix. Leermoment voor mezelf voor volgende winter: óf eerder wisselen, óf goed "leegmaken" voordat het echt vorstseizoen wordt.
Leermoment garage. Ik heb de auto net 2 weken en bij de afleverbeurt hebben ze er niet naar gekeken. Dus nu afgelopen dagen mooi last van gehad. Maar de garage op aangesproken en ze hebben het als aandachtspunt genoteerd. Kan gebeuren.

Volgende week naar Zwitserland. Dus be blij dat het weer goed is ;)
Nurby
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Noord-Holland Noord
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 aug 2010, 21:28

05 feb 2012, 19:03

Mooi dat het gelukt is. Vandaag even mijn sproeiertjes getest en.... ze doen het nog steeds. (shakeit)

Veel plezier in Zwitserland.

Gr Rick
Afbeelding

Terug naar “MINI-talk”