Na 3,5jaar is onze bmw 3 verkocht en komt er terug een mini
We zijn verliefd op de cooper S (R56).
Nu ik lees veel problemen over de S vanaf 2007 waardoor mijn vrouw al bijna geen meer durft kopen.
Nu vertelde me iemand dat ik best een MCS vanaf 2008 zoek, deze zou een pak minder probs hebben?
Ik heb al vanalles gelezen, maar kom er nog niet aan uit welke keuze ik best maak. Een R53 of R56
Wie kan ons helpen of geruststellen?
mvg
Peter en Carmen
Terug een Mini, maar graag hulp
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
R56 zou ik standaard houden qua vermogen. Op een R53 kan je los gaan!
Gezien de vorige MINI van jullie ook een R56 was zou ik daar weer voor gaan. R53 kan tegenvallen want een R56 is een stuk comfortabeler.... R53 is toch wat meer "hardcore".
Gezien de vorige MINI van jullie ook een R56 was zou ik daar weer voor gaan. R53 kan tegenvallen want een R56 is een stuk comfortabeler.... R53 is toch wat meer "hardcore".
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
x2
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
- Full Throttle
- Enthousiast
Bericht
Zijn er dan echt een reeks van problemen geweest met een R56S motor te tunen of zijn het een aantal gevallen die toevallig op eenzelfde moment naar boven zijn gekomen?
- Full Throttle
- Enthousiast
Bericht
Dus de boodschap is, niet meer tunen, of minder extreem?
Ik dacht de Clubman S naar 210 pk te laten chippen door BAR, aangezien de JCWs toch ook dat aantal pks hebben? Niet doen dan?
Ik dacht de Clubman S naar 210 pk te laten chippen door BAR, aangezien de JCWs toch ook dat aantal pks hebben? Niet doen dan?
- CooperJeff
- Mod virus alert!
Bericht
Is het niet zo, dat de JCW (o.a.) sterkere zuigers heeft gemonteerd ? Dus die is toch meer ontworpen op een hoger vermogen.Full Throttle schreef:Dus de boodschap is, niet meer tunen, of minder extreem?
Ik dacht de Clubman S naar 210 pk te laten chippen door BAR, aangezien de JCWs toch ook dat aantal pks hebben? Niet doen dan?
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
JCW zuigers zijn idd beter, en kunnen met name de extra hitte ontwikkeling na het tunen beter aan.
De R56 is idd een blok wat gevoeliger is voor tuning. De meeste problemen komen echter wel voort uit een niet goede warmte huishouding of het blok op zn falie geven als het koud is.
Als je software tuning neemt, je auto netjes warm rijdt voor je gaat trappen en het liefst een intercooler en zelf een oliekoeler erbij, zijn er nog steeds heel veel meer R56's die wel goed blijven als dat er stuk gaan..
Feit is echter wel dat een R53 blok vele malen beter bestand is tegen tunen, en dat er best een aantal R56 hier problemen kennen...
Dus zoals altijd..bij twijfel niet inhalen (of een R53 nemen )
De R56 is idd een blok wat gevoeliger is voor tuning. De meeste problemen komen echter wel voort uit een niet goede warmte huishouding of het blok op zn falie geven als het koud is.
Als je software tuning neemt, je auto netjes warm rijdt voor je gaat trappen en het liefst een intercooler en zelf een oliekoeler erbij, zijn er nog steeds heel veel meer R56's die wel goed blijven als dat er stuk gaan..
Feit is echter wel dat een R53 blok vele malen beter bestand is tegen tunen, en dat er best een aantal R56 hier problemen kennen...
Dus zoals altijd..bij twijfel niet inhalen (of een R53 nemen )
Laatst gewijzigd door GreyCooperS op 19 feb 2012, 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ligt ook een beetje aan jezelf. Tuning geeft altijd extra risico, heb je altijd pedal to the metal, dan neemt dat risico alleen nog maar meer toe.
Zolang je je bewust bent van de risico's en je een beetje weet wat de oorzaken zijn (voornamelijk te hoge olietemperatuur), kun je het extra risico weer wat beperken. Dat kan simpelweg al een beetje door de rijstijl daarop aan te passen (geen lange perioden achtereen volgas bijvoorbeeld, of vaker olie wisselen) of zoals Speedy aangeeft extra aanpassingen als oliekoeler en sterkere zuigers (wat natuurlijk altijd beter is).
Zolang je je bewust bent van de risico's en je een beetje weet wat de oorzaken zijn (voornamelijk te hoge olietemperatuur), kun je het extra risico weer wat beperken. Dat kan simpelweg al een beetje door de rijstijl daarop aan te passen (geen lange perioden achtereen volgas bijvoorbeeld, of vaker olie wisselen) of zoals Speedy aangeeft extra aanpassingen als oliekoeler en sterkere zuigers (wat natuurlijk altijd beter is).
Onze sponsors