Net bij van Poelgeest geweest om de R56 te bekijken.
Ik heb er ook een rondje mee gereden.
Het rijd wel heel anders dan mijn huidige Cooper S, maar zeker niet minder. Dat het gezoem van de compressor weg is vind ik wel jammer.
De uitlaat vind ik wel een stuk mooier geworden.
Het interieur ziet er kwalitatief wel uitstekend uit. Ik vind het er wat zakelijker uit zien.
Gr.
Gereden met R56
- marcelclemens
- Bijna verslaafd
- Locatie: Hillegom
- miniracer
- 4 op een rij!
Bericht
nu rijdt ik met een coopertje dus ik denk wel dat het de moeite waart is en dat het een wereld van verschil gaat zijn, ben benieuwd
en als je er een dump valve op plaats dan heb je tevens ook zon mooi en excentriek geluidje voor de nieuwe cooper S... hoor je hem al afkomen.... psjsj psjjsj.....
dus voor het geluid van de compressor alleen hoef je hem echt niet te laten hoor
Re: Gereden met R56
ik ga dinsdag om 15.30 uur rijden met een nieuwe cooper S, (testrit 1 uur)marcelclemens schreef:Net bij van Poelgeest geweest om de R56 te bekijken.
Ik heb er ook een rondje mee gereden.
Het rijd wel heel anders dan mijn huidige Cooper S, maar zeker niet minder. Dat het gezoem van de compressor weg is vind ik wel jammer.
De uitlaat vind ik wel een stuk mooier geworden.
Het interieur ziet er kwalitatief wel uitstekend uit. Ik vind het er wat zakelijker uit zien.
Gr.
nu rijdt ik met een coopertje dus ik denk wel dat het de moeite waart is en dat het een wereld van verschil gaat zijn, ben benieuwd
en als je er een dump valve op plaats dan heb je tevens ook zon mooi en excentriek geluidje voor de nieuwe cooper S... hoor je hem al afkomen.... psjsj psjjsj.....
dus voor het geluid van de compressor alleen hoef je hem echt niet te laten hoor
- ITSU028
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Oosterbeek
Bericht
Hallo allen,
Ook ik heb gister bij Van Poelgeest in A'veen even gereden in de S en de Cooper.
De uitspraak welke onlangs in de autovisie op de cover stond vind ik, na eigen ervaring, erg passend: "kwalitatief een hele verbetering, alleen is het spannende een beetje verdwenen".
Het sturen gaat erg licht, in iedergeval t.o.v. mijn huidige S met sportonderstel en 17"wielen.
Brom is de uitlaat is voldoende, echter, doordat de auto wat hoger is heb ik het gevoel dat hij minder hard afgeveerd is. Wellicht een wat meer commerciele keuze omdat hij hierdoor makkelijker in het dagelijkse verkeer te gebruiken is (met alle drempels e.d) Persoonlijk vind ik dit wat jammer, een S hoort naar mijn idee een een echte sportauto te zijn, vering hard, schakelen en sturen mag best wat moeite voor gedaan worden.
Al met al, het spannende is een beetje weg, kwalitatief een geheel nieuwe auto. Erg mooie materialen, schakelen gaat nu super soepel en zacht.
Vooral de achterkant vind ik erg geslaagd. Lekker "dik"
Re: Gereden met R56
miniracer schreef:ik ga dinsdag om 15.30 uur rijden met een nieuwe cooper S, (testrit 1 uur)marcelclemens schreef:Net bij van Poelgeest geweest om de R56 te bekijken.
Ik heb er ook een rondje mee gereden.
Het rijd wel heel anders dan mijn huidige Cooper S, maar zeker niet minder. Dat het gezoem van de compressor weg is vind ik wel jammer.
De uitlaat vind ik wel een stuk mooier geworden.
Het interieur ziet er kwalitatief wel uitstekend uit. Ik vind het er wat zakelijker uit zien.
Gr.
nu rijdt ik met een coopertje dus ik denk wel dat het de moeite waart is en dat het een wereld van verschil gaat zijn, ben benieuwd
en als je er een dump valve op plaats dan heb je tevens ook zon mooi en excentriek geluidje voor de nieuwe cooper S... hoor je hem al afkomen.... psjsj psjjsj.....
dus voor het geluid van de compressor alleen hoef je hem echt niet te laten hoor
Hallo allen,
Ook ik heb gister bij Van Poelgeest in A'veen even gereden in de S en de Cooper.
De uitspraak welke onlangs in de autovisie op de cover stond vind ik, na eigen ervaring, erg passend: "kwalitatief een hele verbetering, alleen is het spannende een beetje verdwenen".
Het sturen gaat erg licht, in iedergeval t.o.v. mijn huidige S met sportonderstel en 17"wielen.
Brom is de uitlaat is voldoende, echter, doordat de auto wat hoger is heb ik het gevoel dat hij minder hard afgeveerd is. Wellicht een wat meer commerciele keuze omdat hij hierdoor makkelijker in het dagelijkse verkeer te gebruiken is (met alle drempels e.d) Persoonlijk vind ik dit wat jammer, een S hoort naar mijn idee een een echte sportauto te zijn, vering hard, schakelen en sturen mag best wat moeite voor gedaan worden.
Al met al, het spannende is een beetje weg, kwalitatief een geheel nieuwe auto. Erg mooie materialen, schakelen gaat nu super soepel en zacht.
Vooral de achterkant vind ik erg geslaagd. Lekker "dik"
- miniracer
- 4 op een rij!
Bericht
excuses voor het optimisme, maar ik ben verkocht aan deze nieuwe mini...
hij is gewoon fantastisch, van binnen zeer mooi afgeerkt en zeer degelijke materiaalkeuze. Hij zal natuurlijk nog mooier zijn in de carbon afwerking met volledig alcantara interieur maar ja.... de lederen zetels zijn ook een hele verbetering op de oude generatie... alles voelt veel luxueuzer aan en kan zo nog meer autoliefhebbers bereiken.... maar willen we dat wel.... willen we wel deze auto verkopen aan iedereen? ook heb ik gemerkt dat het onderstel veel minder gevoel geeft met de weg. Het is jammer dat het comfort gehalte de bovenhand heeft genomen in deze mini, daarom zal het ook weer een veel groter publiek bekoren.
En nog zo iets is het turbo geluidje dat je kan horen als je heel goed oplet, het komt precies uit de ventilatieroosters. Als je in neutraal gas geeft en je hoort goed (als je voor het licht staat bijvoorbeed) dan hoor je iets zuigen. Ik heb geen ervaring met turbomotoren in een benzine aangedreven auto, maar volgens mij is het de turbo die je hoort ....
En wat me ook opviel natuurlijk is de gelijkmatigheid waarmee deze wagen naar hogere snelheid wordt gestuurd, het schakelen verloopt perfect en dat is zeker niet zo in mijn coopertje.... voor mij is deze wagen top...
Re: Gereden met R56
WOWITSU028 schreef:miniracer schreef:ik ga dinsdag om 15.30 uur rijden met een nieuwe cooper S, (testrit 1 uur)marcelclemens schreef:Net bij van Poelgeest geweest om de R56 te bekijken.
Ik heb er ook een rondje mee gereden.
Het rijd wel heel anders dan mijn huidige Cooper S, maar zeker niet minder. Dat het gezoem van de compressor weg is vind ik wel jammer.
De uitlaat vind ik wel een stuk mooier geworden.
Het interieur ziet er kwalitatief wel uitstekend uit. Ik vind het er wat zakelijker uit zien.
Gr.
nu rijdt ik met een coopertje dus ik denk wel dat het de moeite waart is en dat het een wereld van verschil gaat zijn, ben benieuwd
en als je er een dump valve op plaats dan heb je tevens ook zon mooi en excentriek geluidje voor de nieuwe cooper S... hoor je hem al afkomen.... psjsj psjjsj.....
dus voor het geluid van de compressor alleen hoef je hem echt niet te laten hoor
Hallo allen,
Ook ik heb gister bij Van Poelgeest in A'veen even gereden in de S en de Cooper.
De uitspraak welke onlangs in de autovisie op de cover stond vind ik, na eigen ervaring, erg passend: "kwalitatief een hele verbetering, alleen is het spannende een beetje verdwenen".
Het sturen gaat erg licht, in iedergeval t.o.v. mijn huidige S met sportonderstel en 17"wielen.
Brom is de uitlaat is voldoende, echter, doordat de auto wat hoger is heb ik het gevoel dat hij minder hard afgeveerd is. Wellicht een wat meer commerciele keuze omdat hij hierdoor makkelijker in het dagelijkse verkeer te gebruiken is (met alle drempels e.d) Persoonlijk vind ik dit wat jammer, een S hoort naar mijn idee een een echte sportauto te zijn, vering hard, schakelen en sturen mag best wat moeite voor gedaan worden.
Al met al, het spannende is een beetje weg, kwalitatief een geheel nieuwe auto. Erg mooie materialen, schakelen gaat nu super soepel en zacht.
Vooral de achterkant vind ik erg geslaagd. Lekker "dik"
excuses voor het optimisme, maar ik ben verkocht aan deze nieuwe mini...
hij is gewoon fantastisch, van binnen zeer mooi afgeerkt en zeer degelijke materiaalkeuze. Hij zal natuurlijk nog mooier zijn in de carbon afwerking met volledig alcantara interieur maar ja.... de lederen zetels zijn ook een hele verbetering op de oude generatie... alles voelt veel luxueuzer aan en kan zo nog meer autoliefhebbers bereiken.... maar willen we dat wel.... willen we wel deze auto verkopen aan iedereen? ook heb ik gemerkt dat het onderstel veel minder gevoel geeft met de weg. Het is jammer dat het comfort gehalte de bovenhand heeft genomen in deze mini, daarom zal het ook weer een veel groter publiek bekoren.
En nog zo iets is het turbo geluidje dat je kan horen als je heel goed oplet, het komt precies uit de ventilatieroosters. Als je in neutraal gas geeft en je hoort goed (als je voor het licht staat bijvoorbeed) dan hoor je iets zuigen. Ik heb geen ervaring met turbomotoren in een benzine aangedreven auto, maar volgens mij is het de turbo die je hoort ....
En wat me ook opviel natuurlijk is de gelijkmatigheid waarmee deze wagen naar hogere snelheid wordt gestuurd, het schakelen verloopt perfect en dat is zeker niet zo in mijn coopertje.... voor mij is deze wagen top...
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Locatie: Venlo
Bericht
Ik heb vandaag ook even in de R56 Cooper gereden. Ik moet zeggen dat vrijwel alles verbeterd is.
+ De remmen zijn beter dan mijn JCW remmen
+ Schakelen gaat zeer soepel
+ Stuurt erg soepel
+ Motor is verbeterd
+ Kwaliteit interieur is veel beter dan de huidige model.
+ Leren stoelen zitten erg comfortabel
+ Startknop is erg cool
- Te grote klok
- Achter ruit loopt niet helemaal door
- Luchthapper aan de zijkanten erg lelijk
- Koplamp (vooral met oranje reflector) vind ik ook niet mooi
Kortom, het was zeer goed bevallen. De Cooper vind ik qua looks een beetje tegenvallen, maar de S-je is echt super. Helaas heeft mijn dealer geen demo Cooper S voor 2007
Nog even geduld dus
+ De remmen zijn beter dan mijn JCW remmen
+ Schakelen gaat zeer soepel
+ Stuurt erg soepel
+ Motor is verbeterd
+ Kwaliteit interieur is veel beter dan de huidige model.
+ Leren stoelen zitten erg comfortabel
+ Startknop is erg cool
- Te grote klok
- Achter ruit loopt niet helemaal door
- Luchthapper aan de zijkanten erg lelijk
- Koplamp (vooral met oranje reflector) vind ik ook niet mooi
Kortom, het was zeer goed bevallen. De Cooper vind ik qua looks een beetje tegenvallen, maar de S-je is echt super. Helaas heeft mijn dealer geen demo Cooper S voor 2007
Nog even geduld dus
- M-iNdO
- Be Mini
- Locatie: Utrecht
Bericht
Ik heb afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt met de Mini Cooper (R56).
Laat ik vooropstellen dat ik geen ervaring heb met de vorige Mini of überhaupt een andere auto dan een Ford Focus 1.8 benzine. Ik heb eerlijk gezegd ook nog niet zo lang mijn rijbewijs.
De verkoper had me eerst alles uitgelegd over de auto en zou de auto goed langs de stoep zetten zodat ik gelijk kon wegrijden. Na veel moeite en gezien het drukke verkeer in het straatje besloot hij om de auto weer op de stoep van de dealer te zetten. Moest ik zelf maar de auto achteruit zien weg te rijden etc. (lekkere kerel dacht ik toen :-().
Nog nooit een 6-bak gereden en in het begin had ik dan ook erg veel moeite om met de auto weg te komen. De auto sloeg een paar keer af met wegrijden. Achteraf bleek dus dat ik steeds in zijn 3e versnelling weg reed, dit kwam dus ook gedeeltelijk door de verkoper die bevestigde dat de 1e versnelling gewoon recht naar voren is (vanuit neutrale stand), waarschijnlijk heeft hij mij verkeerd begrepen. Na 15 minuten begon ik de auto een beetje door te krijgen en hoe langer ik in de auto reed hoe lekkerder de auto ging rijden. Achteraf bleek dus dat ik gewoon net zo kon schakelen als de 5-bak van bv. de Ford Focus (zelfde schakelpatronen alleen met een extra versnelling + achteruit op een andere plek).
Ik moest ook heel erg wennen aan de pedalen, ze zijn veel lichter en staan een stuk steiler omhoog in vergelijking met mijn huidige auto. Hieronder mijn beknopte beoordeling.
Positieve punten:
- soepele versnellingsbak (zodra je er tenminste aan gewend bent geraakt)
- vrij pittig motortje (voelt wel lichter en minder powerful aan dan mijn huidige auto)
- wegligging (stuurt heel makkelijk en ligt vast op de weg)
- over het algemeen het uiterlijk (net wat dikker en volwassener)
- mooie vormgegeven sleutel (grappig)
- startknop is cool!
- interieur is sportief en ook luxe (je kan het uiteraard samenstellen naar je wensen), vooral de snelheidsmeter is lekker groot en de geintegreerde radio (boost) ziet er goed uit (2-regelig)
Minder positieve punten:
- elektrische ramen/spiegels waren aan de langzame kant
- koplampen vind ik wat aan de grote kant en met name de "dikke" chrome rand om de koplampen vind ik wat minder
- afwerking van sommige plastic delen van het interieur vond ik een beetje "cheap" en "simpel" zoals bv. de volumeknop van de radio
Al met al een geslaagde auto zou ik zeggen
PS. als jullie nog vragen hebben dan zal ik ze graag proberen te beantwoorden
Laat ik vooropstellen dat ik geen ervaring heb met de vorige Mini of überhaupt een andere auto dan een Ford Focus 1.8 benzine. Ik heb eerlijk gezegd ook nog niet zo lang mijn rijbewijs.
De verkoper had me eerst alles uitgelegd over de auto en zou de auto goed langs de stoep zetten zodat ik gelijk kon wegrijden. Na veel moeite en gezien het drukke verkeer in het straatje besloot hij om de auto weer op de stoep van de dealer te zetten. Moest ik zelf maar de auto achteruit zien weg te rijden etc. (lekkere kerel dacht ik toen :-().
Nog nooit een 6-bak gereden en in het begin had ik dan ook erg veel moeite om met de auto weg te komen. De auto sloeg een paar keer af met wegrijden. Achteraf bleek dus dat ik steeds in zijn 3e versnelling weg reed, dit kwam dus ook gedeeltelijk door de verkoper die bevestigde dat de 1e versnelling gewoon recht naar voren is (vanuit neutrale stand), waarschijnlijk heeft hij mij verkeerd begrepen. Na 15 minuten begon ik de auto een beetje door te krijgen en hoe langer ik in de auto reed hoe lekkerder de auto ging rijden. Achteraf bleek dus dat ik gewoon net zo kon schakelen als de 5-bak van bv. de Ford Focus (zelfde schakelpatronen alleen met een extra versnelling + achteruit op een andere plek).
Ik moest ook heel erg wennen aan de pedalen, ze zijn veel lichter en staan een stuk steiler omhoog in vergelijking met mijn huidige auto. Hieronder mijn beknopte beoordeling.
Positieve punten:
- soepele versnellingsbak (zodra je er tenminste aan gewend bent geraakt)
- vrij pittig motortje (voelt wel lichter en minder powerful aan dan mijn huidige auto)
- wegligging (stuurt heel makkelijk en ligt vast op de weg)
- over het algemeen het uiterlijk (net wat dikker en volwassener)
- mooie vormgegeven sleutel (grappig)
- startknop is cool!
- interieur is sportief en ook luxe (je kan het uiteraard samenstellen naar je wensen), vooral de snelheidsmeter is lekker groot en de geintegreerde radio (boost) ziet er goed uit (2-regelig)
Minder positieve punten:
- elektrische ramen/spiegels waren aan de langzame kant
- koplampen vind ik wat aan de grote kant en met name de "dikke" chrome rand om de koplampen vind ik wat minder
- afwerking van sommige plastic delen van het interieur vond ik een beetje "cheap" en "simpel" zoals bv. de volumeknop van de radio
Al met al een geslaagde auto zou ik zeggen
PS. als jullie nog vragen hebben dan zal ik ze graag proberen te beantwoorden
Laatst gewijzigd door M-iNdO op 27 nov 2006, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bergen op Zoom
Bericht
Keurig verslag! Erg leuk ook om te lezen en vooral duidelijk!M-iNdO schreef:Ik heb afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt met de Mini Cooper (R56).
- Ferdinand
- Be Mini
- Locatie: Delft
Bericht
keurige reactie, op een keurige reactie op het keurige verslag van InDo. En van die langzame ramen, he, dat was mij nog niet opgevallen. Wel een snelle tankdop: vastpakken, een maal naar links draaien en klik, hop, hij is open en tanken maar..
Veel rijplezier!
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Alle BMW's hebben dezelfde tankdop van MINI t/m 7-serie.
Hoe doe je dat nu dan? Volgens mij is daar niet veel aan verandert!Ferdinand schreef:Wel een snelle tankdop: vastpakken, een maal naar links draaien en klik, hop, hij is open en tanken maar..
Alle BMW's hebben dezelfde tankdop van MINI t/m 7-serie.
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bergen op Zoom
Bericht
Zeker niet, ik ben bloedserieus!M-iNdO schreef:Je neemt me toch niet in de zeik he?CooperS-indiblue schreef:Keurig verslag! Erg leuk ook om te lezen en vooral duidelijk!M-iNdO schreef:Ik heb afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt met de Mini Cooper (R56).
- Ferdinand
- Be Mini
- Locatie: Delft
Bericht
tanken en ruitewisservloeistof
zoals ik al zei: knop vastpakken, een maal naar links draaien, knop er afhalen, lezen welke brandstof je moet tanken, ... tanken* ..., en herhalen wat je net deed, alleen visa versa.
*(tijdens het langzame tanken kun je je tijd benutten)ruitenwisservloeirstof, gaat iets sneller. Motorkap opendoen. Voorover buigen, de linkerblauwe(!) deksel openen, vloeistof toevoegen, deksel dichtdoen, motorkap sluiten.
*(tijdens het langzame tanken kun je je tijd benutten)ruitenwisservloeirstof, gaat iets sneller. Motorkap opendoen. Voorover buigen, de linkerblauwe(!) deksel openen, vloeistof toevoegen, deksel dichtdoen, motorkap sluiten.
Veel rijplezier!
Onze sponsors