Boordcomputer, verbruik aflezen een optie?

Filipperke
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 apr 2012, 23:05

Boordcomputer, verbruik aflezen een optie?

20 apr 2012, 10:16

Beste mini-fans, vorige week maandag een zalige rit achter de rug met een clubman D minimalism, ben er echt al aan verslingerd! Tijdens de rit duwde ik maar op het knopje van de boordcomputer om het verbruik te kunnen aflezen maar dit werkte niet (ik ben iemand die toch graag weet hoeveel ik verbruik om te proberen de volgende keer zuiniger te rijden als mijn schoen dan niet te zwaar is ;))
Ik vroeg dat aan de verkoper achteraf en die was verbaasd, hij checkte het en bij een gelijkaardige clubman was dit idem... Is dit normaal?

Groeten,
Filip
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

20 apr 2012, 10:36

Boordcomputer is niet standaard en ik gok dat het niet op een Minimalism zit. Achteraf inbouw kan volgens mij niet, maar daar ben ik niet 100% zeker van...

Maar wat een stuk beter werkt dan de BC is gewoon met de dagteller je km.stand bijhouden en kijken hoeveel je moet bijtanken. liters : km's = werkelijk verbruik. Appeltje eitje, zo doe ik het nog steeds ondanks dat ik wel een boordcomputer heb. Geeft toch een veel realistischer verbruik weer dan de nogal optimistische BC
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Filipperke
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 apr 2012, 23:05

20 apr 2012, 13:01

Spijtig, ik weet wel dat een boordcomputer niet echt realistisch is maar het kan wel motiverend zijn om tijdens het rijden van 5,3 naar 5,2 te gaan... Onbegrijpelijk dat die verkoper het niet weet!
Gebruikersavatar
Aantje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 817
Lid geworden op: 19 jan 2010, 15:54

20 apr 2012, 13:28

Boordcomputer is een optie van rond de 150 euro volgens mij. Is volgens zeggen softwarematig. Er gaan geruchten dat je de software achteraf kan inladen doormiddel van NCS Expert maar er is volgens mij nog niemand die dit daadwerkelijk gedaan heeft.
tychopaat
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: den haag
Berichten: 219
Lid geworden op: 07 mar 2009, 12:59

04 mei 2012, 19:16

Bij mij gaat de dealer de boordcomputer functionaliteit aanzetten.

(ik had een mini met Pepper pakket besteld maar de dealer heeft de auto zonder besteld...............van het gehele pepper pakket was de boordcomputer het enigste dat ze achteraf nog in konden bouwen)

Terug naar “MINI-talk”