Alleen maar mijn mening over de R56, and o my god ...

CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

29 dec 2006, 10:41

ron schreef:Na 4 jaar verliefd te zijn geweest op mijn huidige Mini moest ik ook echt even wennen aan de beelden van de nieuwe R56.

Toch naar de dealer om het model te bekijken. Het leuke was dat ik ze direct eens goed naast elkaar kon bekijken. De eerste indruk was goed, het model ziet er op veel aspecten echt strakker en moderner uit. Met name van de S vond ik ook de ´neus´ erg geslaagd geworden.

Na wat rondjes gelopen te hebben.. ook even wat deuren open en dicht gegooit en dat klonk allemaal beter dan bij mijn huidige Mini (die overigens modeljaar 2002 was, daarna is er zeker het e.e.a. verbeterd wat ik altijd merkte in de leenauto´s :? )

Vervolgens eerst een proefrit gemaakt in een Cooper. Deze reed naar mijn idee erg strak en misschien wel iets te perfect. Het rijden in mijn huidige One vond ik zelf iets spannender en misschien was het alleen maar door het geluid bij het sturen. Wel absoluut een heerlijke auto. En ik was enorm gecharmeerd van de nieuwe look binnenin. Het interieur oogt veel robuuster en door de smalle midden console geeft het je ook echt meer beenruimte. Het hele audio deel is ook veel natuurlijker geintegreerd en de verlichting is absoluut cooler (zeker in blauw :)).

Daarna de Cooper S gestart en toen het was gebeurd met me. Geweldig!!! wat een rij ervaring. Ik was zo onder de indruk dat ik er diezelfde week al één besteld heb. Alle ratio was verdwenen (we hadden ook al proefritjes in Toyota´s gemaakt dus dat wil wel wat zeggen..). Vervolgens op internet gaan zoeken naar foto´s en zo bij deze club terecht gekomen. Goed te zien dat er zoveel liefhebbers zijn van de nieuwe MINI.

Tot slot denk ik dat het voor ons als nieuw-Mini rijders super is dat er nu ook een nieuw model is. Het maakt het er door de variatie alleen maar leuker op om nieuwe Mini´s te spotten en ... inderdaad smaken verschillen... intussen kan ik niet meer wachten tot 2 januari :)
Schitterend verhaal! Leuk dat je zo bij ons terecht bent gekomen! En je autootje stond er eej gisteren! Zag je foto's! Ik heb hem op de eerste pagina van dit, klik hier topic gebruikt als "voorbeeld kleur". Net als de BRG van Helenk! Zeer geslaagd!

Je kwam toch ook meeten bij de "New meets Incredibly New" rit!? Ben benieuwd hoe je je autootje gaat ervaren vanaf de 2e Januari! en natuurlijk willen we wat actie-foto's! :mrgreen:
Afbeelding
Ferdinand
Be Mini
Be Mini
Locatie: Delft
Berichten: 452
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:19

r53 ingeruild

31 dec 2006, 22:29

beste medeminirijders,

mijn r53 is ingeruild, voor een (nagenoeg) nieuwe r53 jcw (april 2005). Deze is knalrood, stampvol met knoppen, sprotstoelen, strepen, 18"velgen en weet ik wat. De 210 pk motor is echt leuk snel, maar mijn vorige r53 s was, na tuning, aanmerkelijk sneller. De jcw is zeker niet langzaam, absoluut niet, maar het kost hem geen enkele moeite om hard te rijden en het voelt alsof hij veel meer kan, dan hij nu laat zien.

Dus, half januari wordt de auto door Daehler (Zwitserland) onder handen genomen (tijdens een zakenreis). Zij zeggen tenminste 240 krukas pk (sommigen halen 245 pk) te kunnen bereiken met hun update op de r53 2005 jcw. (aanpassingen: pulley, spruitstuk, DME software, watercooler)

Ik ga wel naar Beek en Fredriks (dyno) om te zien of het allemaal klopt.

wordt vervolgd..
Veel rijplezier!
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

01 jan 2007, 10:40

:Foto leuke mini heb je uitgezocht.
Alleen 210pk is een lekker makertje. Je mag blij zijn rond de 200pk te zitten. Mijne heeft ook bij Beek op de testbank gestaan en kwam niet verder dan 201pk :?

Alleen dit is het R56 topic :wink:
Afbeelding


R56 Still fun but easier to live with
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

01 jan 2007, 12:19

Gefeliciteerd met de aankoop. Inderdaad, volgens mij in het verkeerde topic geplaatst >) Maakt niet uit! Kan gebeuren!
Afbeelding

Terug naar “MINI-talk”