R56 vervolg ..

Gebruikersavatar
turbootje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: ergens tussen Utrecht en Den Bosch
Berichten: 1526
Lid geworden op: 19 aug 2006, 15:31

Re: final

01 dec 2006, 17:17

Ferdinand schreef: heb je gezien dat er allemaal spiegels aan te pas moeten komen? om te anticiperen op reacties zoals de mijn en de jouwe, schuiven ze de voorkant van de r56 voor een spiegel om zo de illusie te wekken dat een r56 (in je achteruitkijkspiegel) er toch wel cool uitziet.
:lachuh Dat was dan vast geen Cooper SSSSSSSSSS voor die spiegel, want die zul je ook never nooit lang in je achteruitkijkspiegel zien!!! :rijden vroooommmmm :mrgreen:
BTW: geen spiegels te zien bij onze dealer... :p
MINI..what else?! :))
Afbeelding
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

01 dec 2006, 17:56

Ferdinand schreef: - te grote plastic zwarte strippen rond de wielkasten,
- de grote kier waardoor je heerlijk in de motor kunt kijken,
- de te lange neus, en,
- de te ver naar achteren en op zij hangende koplampen
- en de verhooge motorkap
- de te rechte lijn vd auto van achter naar voren.
Ach ja, zijn allemaal meningen van jezelf. Het lijkt net of je jalours bent ofzo. Ja, ik weet dat het raar klinkt, maar zo komt het over....

-Ik vind de plastic strippen rond de wielkasten erg stoer ogen, echt MINI!
-Kieren hou je altijd, het is geen Rolls Royce.
-Neus vind ik netjes op maat met de verhoogde randen rondom.
-Koplampen zijn lekker modern geworden.
-De verhoogde motorkap loopt mooi door met de randen rondom.
-De rechte lijn van de auto van voor naar achter staat in exact dezelfde hoek als de oude en ziet er prima uit.

Zie je ik kan het ook en ik meen het ook nog! :p

Zo nou hou ik op over deze nogal kansloze discussie, want hier komen we volgens mij nooit uit. :roll:
Afbeelding
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

01 dec 2006, 22:50

@Kaj, ik begrijp je helemaal. Die mensen hou je toch. Vaag en alles afkraken.
Maar nog 10 weken en dan hebben wij onze trots :D
Afbeelding


R56 Still fun but easier to live with
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

01 dec 2006, 23:03

MINIJCW schreef:Maar nog 10 weken en dan hebben wij onze trots :D
Waarom moet je dat nou weer zeggen?! :shock: 10 HELE WEKEN!!! :shock: Weet je HOE lang!? :( De afkickverschijnselen worden met de dag erger..... :mrgreen:

Ik wil hem nu.... :mrgreen:
Afbeelding
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Rijswijk
Berichten: 876
Lid geworden op: 19 nov 2006, 12:03

06 dec 2006, 07:13

@MINIJCW

je mening geven betekent niet meteen dat er van alles wordt afgekraakt. De nieuwe Mini vind ik nog steeds vele malen beter/leuker en zelfs mooier dan het gros van de auto's die nu rond rijden.

Wat ikzelf heb is dat mijn huidige R53 een toffe Mini is (en tot op heden een echte "headturner") Maar een nieuwe Mini (vooral de S) lonkt... dus probeer ik een aantal zaken te versterken / verzwakken.

Bij eerste aanblik van de nieuwe Mini was ik geheel niet te spreken.... maar moet zeggen dat hij me steeds meer gaat bekorren.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

06 dec 2006, 09:46

kstja0 schreef:Bij eerste aanblik van de nieuwe Mini was ik geheel niet te spreken.... maar moet zeggen dat hij me steeds meer gaat bekorren.
Zoals ik al had verwacht. Ben blij dat dat zo is. Maar het is wel logisch hoor dat sommige zo reageren. Eerst praten en kraken en dan pas goed gaan bekijken en denken.

Ik ben in ieder geval blij, kstja0, dat je het eerlijk verteld dat het toch wat is. :mrgreen:
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

06 dec 2006, 09:58

Ik begin er ook wel aan te wennen.. maar hij komt er echt niet eerder als die:
*5cm lager ligt
*Een 2liter turbo of compressor motor heeft met een echt geluid!
*Een lekker ruig uiterlijk heeft.. (R56 GP ofzo..)
*weer spannend is om mee te rijden
Kortom het duurt nog even :mrgreen:
En inderdaad een Mini (dus ook de R56) blijft gewoon leuker om te zien dan al die andere saaie meuk!
Gebruikersavatar
Gebo
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Hall
Berichten: 237
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:02

13 dec 2006, 18:39

Helenk
Be Mini
Be Mini
Locatie: vlak bij Zwolle
Berichten: 430
Lid geworden op: 04 jul 2006, 20:50

13 dec 2006, 19:43

Ik had het zelf kunnen schrijven, ze hebben helemaal gelijk....
Moderner maar meer van de "oer" Mini :D is mijn idee.
Zo heb ik ook weer mijn bijdrage aan het forum geleverd...
groet Henk

Daimler double six 1988, Classic Mini 1978, een Mini Clubman Estate 1979 ,Mini Cabrio 1982, Fiat Panda Twin Air 85 aut 2013, Mitshubishii Outlander PHEV 2013, LR Defender 90 uit 1985 met 140 pk TdI .
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

14 dec 2006, 08:35

Sta er niet van te kijken, want alleen op het "niet-uitbreken-in-mijn-favoriete-bocht" na is het echt een geweldig wagentje om te rijden! Eens kijken of we het met een strutje op kunnen lossen, die kont moet lekker schuiven vind ik!

Wel erg leuk om te lezen zeg! Heb nooit echt veel waarde gehecht aan de uitspraken van Top Gear over bepaalde auto's. Dat komt omdat ik 9 van de 10 keer vind dat ze er echt volledig naast zitten met hun conclusies. Dan heb ik het met name over de exoten, niet de hot-hatches.

Maar ja in dit geval zullen ze het niet voor niks zo geschreven hebben! :mrgreen: Ik geef toe dat de Golf GTi op veel punten net even wat beter is, maar hij verliest het zeker op rij-plezier en rijbeleving (en de philip morris bocht! :p ). De Golf vind ik te praktisch en te saai. De rest van de hot-hatches komt niet eens in de buurt van een besluit om voor de Cooper S te gaan of de andere hot-hatch. 8)
Afbeelding
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1253
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:56

15 jan 2007, 11:29

Net opgemerkt. De mini heeft ipv 50 nu nog maar 40L benzine bij zich. Lijkt me toch wel wat weinig.
Ze dachten goh hij wordt 20% zuiniger, dus dan ook maar 20% minder benzine mee. Ik had een langere acceradius meer gewaardeerd. Wat jullie??

Gr,

PP
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

15 jan 2007, 11:35

De cooper heeft een 40 liter tank en de Cooper S heeft een 50 liter tank
Afbeelding


R56 Still fun but easier to live with
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

15 jan 2007, 12:19

Jep en van de Cooper rijders komt niet bepaald een goed/positief woord over de verkleining van de tank...

De Cooper S rijders horen meer te kunnen rijden op één tank, maar hebben wel een 50L tank gehouden zoals Coen al aangeeft.
Afbeelding
èrcé
Be Mini
Be Mini
Locatie: Rotterdam
Berichten: 719
Lid geworden op: 28 okt 2006, 11:50

15 jan 2007, 15:04

hehehe, 50 liter, dat is straks prettig, ik heb nu een tank van bijna 150 liter en daar word ik niet echt blij van (sta gemiddeld 1 keer per week bij de pomp).
Gebruikersavatar
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Brabant <3
Berichten: 16100
Lid geworden op: 27 dec 2005, 20:36

15 jan 2007, 16:49

Ja ja mensen ook vandaag was het mijn beurt plaats te nemen in en R56 een Coopert wel te verstaan. :D
Nou ik moet zeggen het rijdt best lekker zeg, en het schakelen gaat wel errug soepel. :P
Ik ga mijn eigen Mini er natuurlijk nog niet voor opruimen, maar als het zover is dan is dit een prima vervanger hoor. :D
Ik vind de sleutel en de startknop(alleen mee zitten hannese toen die eruit moest. :roll: ) ook een leuke vinding, de grote ronde klok ook super. De radio en alles wat er onder zit vind ik een beetje in een schraal contrast met de grote klok, maar ja je kunt niet alles hebben.

Nee hoor straks als er nog wat updates zijn gedaan of als Coen de zijne beu is >) mag tie ook plaatsnemen op onze oprit. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Blont-007 op 15 jan 2007, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “MINI-talk”