Aanschaf gebruikte Mini Cooper S Clubman

mmjjanssen
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Locatie: Horst
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 aug 2012, 10:06

Aanschaf gebruikte Mini Cooper S Clubman

13 aug 2012, 15:42

Hoi, ik ben nieuw hier en ben sinds kort op zoek naar een Mini Clubman. Nu had ik bij Autobedrijf M. Klijn een mooie Clubman gezien (M. Klijn - Mini Cooper S Clubman).

Een paar dingen;
- Ik heb al een paar verschillende reacties gelezen over deze handelaar, maar veel daarvan is volgens mij ook persoonlijk
- Een kilometerstand van 89.000 KM, is dat iets om op te letten?
- Wat zijn de ervaringen hier omtrent auto's geïmporteerd uit Duitsland
- Ik kom veel Clubmans tegen (Hot Chocolate) maar is de standaard versie ook pittig genoeg? Ik hoef niet perse een S, maar deze uitvoering vond ik erg mooi, zeker de combinatie bruin / zwart ipv de veel voorkomende bruin / grijs uitvoeringen waarvan ook een paar mooie exemplaren online staan.

Graag jullie reactie voor een leek als mij. Ik hoop me iig binnenkort ook aan te kunnen sluiten bij de Mini rijders!
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

13 aug 2012, 16:36

Staat deze al niet heel lang te koop?

Op zich is er niks tegen geïmporteerde auto's, mits je de volledige historie weet of kunt achterhalen. 90.000km is ook niet "te veel" ofzo.

Ik heb de mijne zelf uit Duitsland gehaald, Duitse pakketten wijken wel wat af van de Nederlandse. Zo heeft een Duitse Chili niet per definitie automatische airco (zit in die van Klijn wel), cruise control of radio bediening op het stuur.

Jammer dat er geen panoramadak in zit.
mmjjanssen
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Locatie: Horst
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 aug 2012, 10:06

13 aug 2012, 16:58

Lang te koop? dat is een goeie, en mocht dat zo zijn, waarom zou deze lang te koop staan. Want als ik kijk naar de prijs en wat je voor deze prijs krijgt is het een goede deal dacht ik zelf.

Panorama dak is inderdaad wel een mooie extra optie om de Mini wat ruimtelijker te laten lijken. Hiervan heb ik er ook een paar gezien, alleen dan niet de combinatie bruin / zwart...

Maar omdat het een tweedehands auto betreft kun je natuurlijk niet alles hebben, dus zou ik misschien beter kunnen kiezen voor een gewone Clubman met alle opties incl. panoramadak en minder kilometers.
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hillywood
Berichten: 4614
Lid geworden op: 01 okt 2010, 15:34

13 aug 2012, 17:04

Heb je het kenteken van die auto?
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3351
Lid geworden op: 23 mar 2006, 14:28

13 aug 2012, 17:07

Vraag ook of reeds de distributie is vervangen en de kettingspanner. Dit is een probleem wat geregeld bij een R56, 55, 57 Cooper S voorkomt. Het wordt ook wel Dieselgeratel genoemd en kan zich vooral bij een koude start voordoen.

Zie ook het topic over dieselgeratel:http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... sc&start=0
Shelbyeuropa
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Roosendaal
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 apr 2012, 22:41

13 aug 2012, 18:09

Let op, vraag bij deze handelaar of de auto op de foto er ook daadwerkelijk is. Heb het al twee x meegemaakt. De eerste keer net verkocht. De tweede keer dezelfde dag dat de auto op internet kwam naar toe gereden, bleek dat de uitrusting niet klopte met wat er op de foto's van de advertentie stond. Krijg je als antwoordt dat ze archieffoto's gebruiken. Ik was het toen zo beu dat ik zelf maar naar Duitsland gereden ben en er 1 gekocht heb. Over het algemeen zijn de Duitsers wel eerlijk wbt hun auto's. Het kost alleen wat meer moeite, maar scheelt wel lekker wat euro'tjes.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

13 aug 2012, 19:11

parklaneworks schreef:Vraag ook of reeds de distributie is vervangen en de kettingspanner. Dit is een probleem wat geregeld bij een R56, 55, 57 Cooper S voorkomt. Het wordt ook wel Dieselgeratel genoemd en kan zich vooral bij een koude start voordoen.

Zie ook het topic over dieselgeratel:http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... sc&start=0
Dat is dan wel weer een voordeel van een Duitser en zeker als hij daar dealer onderhouden is. Die zijn niet zo moeilijk met preventief vervangen van de complete distributie, is allemaal standaard coulance werk. Is bij de mijne ook gebeurd net voor aanschaf.

Dus de kans is wat groter dat dat allemaal al gebeurd is.
Laatst gewijzigd door frankie op 13 aug 2012, 19:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

13 aug 2012, 19:13

mmjjanssen schreef:Lang te koop? dat is een goeie, en mocht dat zo zijn, waarom zou deze lang te koop staan. Want als ik kijk naar de prijs en wat je voor deze prijs krijgt is het een goede deal dacht ik zelf.
Toen ik vorig jaar op zoek was stond deze er volgens mij al, maar kan mij vergissen natuurlijk en misschien was het er wel eentje die er op leek.

Panorama dak is inderdaad wel een mooie extra optie om de Mini wat ruimtelijker te laten lijken. Hiervan heb ik er ook een paar gezien, alleen dan niet de combinatie bruin / zwart...
Ik weet er in ieder geval één, met combi zwart/hot choc, bruin leer en panodak :mrgreen:
mmjjanssen
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Locatie: Horst
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 aug 2012, 10:06

14 aug 2012, 09:33

Ik heb een mail gestuurd met een aantal vragen, waaronder ook kenteken / chassisnummer zodat ik dit even na kan laten trekken bij een kennis die bij een BMW / Mini garage werkt...

we zullen zien, iig bedankt voor de reacties!
kroezeder
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: waalwijk
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:06

14 aug 2012, 14:12

aardige kerel een in mijn ogen eerlijk. is net verhuist deze staat er nog niet zo lang !!
kom er elke dan langs staat er nu een maad of 3

gr eric
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

14 aug 2012, 18:58

Ah, dan was het een andere die ik destijds gezien heb toen ik op zoek was.


Ik was ook op zoek naar precies dezelfde combi als jij wilt. Wel een aardig exemplaar gevonden uiteindelijk :lol:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

14 aug 2012, 19:14

gewoon zelf importeren. Is maar iets meer werk, maar je hebt veel meer keuze. Importeren an sich stelt echt helemaal niks voor, dus daar hoef je niet "bang" voor te zijn.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
mailer
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Zeist
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 feb 2012, 14:11

15 aug 2012, 11:03

Wij hebben begin dit jaar een clubman uit Duitsland gehaald (BMW Wuppertal). Ik weet niet of dit normaal is in Duitsland maar ik heb nog nooit zo'n service gehad bij het kopen van een auto.

Wij gingen kijken bij de auto, proefrit gemaakt alles even nagelopen, in het boekje gekeken (mooi dealer onderhouden) en toen heb ik aangegeven dat ik interesse had en de verkoper begon met rekenen (was al op de hoogte dat afdingen er niet echt inzit) en kwam met volledige garantie en een onderhouds beurt en nieuwe TUV €50 hoger uit dan wat ik wou voorstellen zonder garantie en beurt. (TUV werd in NL moeiteloos door de RDW overgenomen wat ook weer scheelt bij het aanmelden)

Mijn mond viel zowat open. Niks ellenlang onderhandelen en zeuren om ditjes en datjes heerlijk. Meteen gekocht alleen kon ik vanwege de beurt en Tuv de auto niet meteen meenemen :( De verkoper wou met alle plezier een export kenteken regelen als we de auto kwamen halen ook nog.

Dus wij een paar dagen later weer terug naar Wuppertal om de de auto te halen. Ff melden bij de dealer en hij ging het export kenteken halen en wij ff koffie drinken in de stad.

Terug gereden en binnen een week op NL kenteken. Ondertussen ong €4000 euro bespaard met een soortgelijke versie in NL das een hoop geld.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

15 aug 2012, 11:13

Idd dat is snel verdiend :D of niet uitgegeven :roll:
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

15 aug 2012, 17:45

Ik heb precies dezelfde ervaring bij een Duitse dealer.

Terug naar “MINI-talk”