Help!!! Programmeren CD Wisselaar

postpiet
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Nijmegen
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 apr 2013, 14:31

Help!!! Programmeren CD Wisselaar

11 jun 2013, 17:06

Dag allen,

ik zit met een probleem. Ik heb een GROM MST3 Audio module ingebouwd in m'n MINI (net zoiets als een Dension). Daarna heb ik deze naar een garage gebracht die zowel originele BMW software als NCSExpert had, om de Cd-wisselaar module te activeren. Maar nu zijn er 2 dingen aan de hand, waardoor het niet lukt :(:

1. Via de originele BWM software lukt het niet om de module te registreren; dan moet er een fysieke CDC aangesloten zijn, maar dan wel met productnummer 65129242666. Ze hebben het met een aantal BWM Cd-wisselaars geprobeerd, maar dan zei de software steeds dat het niet het goede onderdeel is.
2. Via NCSExpert zou het wel moeten kunnen, want die checkt de onderdelen niet, maar deze geeft een foutcode op optie #0607, waardoor er geen update kan plaatsvinden.

Ik heb dus 3 vragen.

1. Is iemand bekend met de foutcode op optie #0607 in NCSExpert?
2. Heeft iemand een MINI CD wisselaar liggen, die ik tijdelijk kan lenen om de software te activeren.
3. Heeft er iemand misschien andere ideeën?

Hopelijk kan iemand me verder helpen. Ik zit echt een beetje met de handen in het haar. Alvast enorm bedankt!!
postpiet
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Nijmegen
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 apr 2013, 14:31

11 jun 2013, 17:25

Ik ben er ondertussen achter wat #0607 is. Dat is blijkbaar de productiedatum van de auto. Daarbij wordt dus mijn eerste vraag meer van de vorm: weet iemand waarom er dan niet ge-update kan worden. Kan het misschien zijn dat we een verkeerd onderdeel problemen te kiezen?
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

11 jun 2013, 18:41

Weet je ook of code $672 (6 cd changer) is toegevoegd aan de Vehicle Order via NCS Expert? (en dat daarna de modules in de MINI opnieuw zijn ingeleerd?)

Ik kan op het internet trouwens ook weinig terugvinden over de retrofit van een cd-wisselaar voor de MINI.
postpiet
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Nijmegen
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 apr 2013, 14:31

11 jun 2013, 23:48

Yep, inderdaad module $672. Maar het inleren gaat dus niet vanwege een fout op #0607. En dan gaatie niet meer verder. Misschien dat er een andere optie gekozen moet worden?
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

12 jun 2013, 06:51

Je zou $694 kunnen proberen, dat is 'CD-wisselaar voorbereiding'. De code $672 mag er dan weer uit. En niet vergeten om daarna de overige module ook weer te resetten/inleren, anders werkt je aanpassing niet.
postpiet
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Nijmegen
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 apr 2013, 14:31

13 jun 2013, 21:12

Thanx Robert, dat ga ik zeker proberen. Het was alleen bij een universele garage, dus het is wel wat regelwerk.

Overigens heb ik nog wat fora afgezocht over de code #0607 (wat het model/type is). Helaas allemaal in het Duits, maar ik heb het vermoeden dat het zo kan zijn dat je een optie toevoegt die eigenlijk niet voor dat type geschikt is. Namelijk via een engels forum: link

Nu zijn er dus lui die deze waarde aanpassen in NCSExpert. De garage wilde daar niet aan, aangezien ze toen nog niet wisten wat het betekende. Op mijn eigen verantwoordelijkheid zullen ze het wel doen, maar ik heb eigenlijk te weinig verstand van NCSexpert.

Zijn er op het forum misschien mensen die daar wel iets over kunnen zeggen? Dat zou me ook enorm kunnen helpen. Op dit moment is mijn enige houvast het vinden van een CDC (dus mocht iemand er tijdelijk een te leen hebben: graag!!) en de optie die Robert net meldt.
postpiet
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Nijmegen
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 apr 2013, 14:31

Re: Help!!! Programmeren CD Wisselaar

17 jun 2013, 18:30

Niemand? :(

Terug naar “MINI-talk”