Ondergrill demonteren

Bukkie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Huizen
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 mar 2009, 18:09

Ondergrill demonteren

24 aug 2013, 19:27

Kan iemand mij vertellen hoe ik de ondergrill van mijn Cooper S kan demonteren.
Monteren moet daarna ook weer maar neem aan dat dit achterrstevoren werken ik
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3188
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Ondergrill demonteren

24 aug 2013, 20:05

Onderste sierlijst van de bovenste grill demonteren. (zit met clips vast, links en rechts)
Bovenste grill demonteren (4 schroeven bovenaan, en 4 clips onderaan)
De zwarte plastic zijkanten/wielkastranden losmaken van de bumper. LET OP, d'r zit een spreidplug achter de wielkuip verstopt.
Dan aan de onderkant van de bumper de schroeven (links en rechts) en eventueel popnagels losmaken.
Dan de 4 schroeven aan de bovenkant bumper losdraaien. Er ligt een schuimstuk achter de bumper, deze moet straks bij montage weer goed op z'n plek.
Bumper voorzichtig naar voren halen. Niet laten vallen; dat krast! En denk aan de temperatuursensor, die zit nog aan de bumper vast.
Als je dan de bumper los hebt, kun je de clips van het onderste rooster losmaken.

Er is ook iemand van de club geweest die vanaf de onderzijde van de bumper de clips los heeft gedrukt. Geen idee of dat sneller/makkelijker werkt dan de hele bumper demonteren.
Bukkie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Huizen
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 mar 2009, 18:09

Re: Ondergrill demonteren

25 aug 2013, 14:42

Robert

Bedoelde jij met die iemand die de onderzijde had losgemaakt dat hij niets aan de zijkant heeft losgemaakt en toen voorzichtig de onderkant naar voren heeft getrokken.

Er zit ook nog een (los) stuk op de bumper dat van mistlamp naar mistlamp loopt.
Heb jij enig idee hoe die vastzit. Realoem is daar net niet duidelijk in.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3188
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Ondergrill demonteren

25 aug 2013, 15:05

Ja, via de onderkant bumper. Volgens mij is er een clublid geweest die de bumper aan de onderkant heeft losgemaakt, en toen met veel geduld de clips van de onderste grill via onderkant heeft losgemaakt. Weet alleen niet meer wie, en hoe-of-wat.

De 2(!) stukken van mistlamp tot mistlamp, die blijven gewoon zitten als je de volledige bumper demonteert. Mocht je ze kunnen verwijderen, dan biedt het je helaas niet meer toegang tot het rooster. Ze zitten trouwens met clips vast, stuk of 10 rondom. Achter je kentekenplaat eindigt ie trouwens, vandaar dat het 2 stukken zijn.

Even een plaatje geleent van ECS-tuning waar de clips in beeld zijn:
Afbeelding
Bukkie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Huizen
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 mar 2009, 18:09

Re: Ondergrill demonteren

27 aug 2013, 10:47

Dit is bijna onbegonnen werk. Ik heb uiteindelijk alle clips van de ondergril weggehaald en met geduld en beileid is hij eer ook weer in te zetten en met gebogen stuk ijzer zijn dan de onder en boverclips weer vast te zetten.
He hoeken lukt nog niet maar daar ben ik nog een oplossing voor aan het zoeken.
Gaat zeker lukken

Terug naar “MINI-talk”