Ik ben op zoek naar de accesoiresdraad.. Dit is de draad waarmee zeg maar op zijn ouderwets contact gemaakt wordt.
Deze draad wordt ook wel KL 15 genoemd.
Het is de draad waar spanning op komt de staan zodra de sleutel in het contactslot gestoken word maar nog niet wordt gestart.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Vast bedankt
Accessoires draad of KL15
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Re: Acceaoires draad of KL15
Op de zekeringkast, helemaal onderin moet je zelfs het zijpaneel voor loshalen zitten 2 stekkerclusters.
Een redelijk grote, en een wat kleinere. In onderstaand plaatje respectievelijk X11002 en X14272
Het wake-up signaal van de CAS (=KL15) komt uit in stekker X14272 op pin nummer 7, en dat is een gele draad. De layout van die stekker:
Ook in de andere stekker (X11002) zit een wekdraad; die zit op pin 12, ook een gele draad. Kon van deze stekker alleen geen plaatje vinden.
Een redelijk grote, en een wat kleinere. In onderstaand plaatje respectievelijk X11002 en X14272
Het wake-up signaal van de CAS (=KL15) komt uit in stekker X14272 op pin nummer 7, en dat is een gele draad. De layout van die stekker:
Ook in de andere stekker (X11002) zit een wekdraad; die zit op pin 12, ook een gele draad. Kon van deze stekker alleen geen plaatje vinden.
- Bukkie
- Mod virus alert!
- Locatie: Huizen
Bericht
Re: Acceaoires draad of KL15
Robert
Wat ben jij snel.
Is de draad met een 3M knipverbinding van onder aan de kabel vast te maken door het zekeringhuis te te zetten. Ik heb gelukkig nog een draad door het schutboard naar de ccomputer liggen. Die heeft als aansturing voor mijn drivinglights gediend.
Dank je
Willem
Wat ben jij snel.
Is de draad met een 3M knipverbinding van onder aan de kabel vast te maken door het zekeringhuis te te zetten. Ik heb gelukkig nog een draad door het schutboard naar de ccomputer liggen. Die heeft als aansturing voor mijn drivinglights gediend.
Dank je
Willem
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Ik heb helaas niet kunnen vinden of de wake-up-draad een gecodeerd signaal heeft. Kwestie dus van retry-on-error. Ik zie op dat fotootje trouwens best wel veel draden met geel, dan toch effe goed kijken of je de juiste pin te pakken hebt.
Re: Acceaoires draad of KL15
Ik heb helaas niet kunnen vinden of de wake-up-draad een gecodeerd signaal heeft. Kwestie dus van retry-on-error. Ik zie op dat fotootje trouwens best wel veel draden met geel, dan toch effe goed kijken of je de juiste pin te pakken hebt.
- Bukkie
- Mod virus alert!
- Locatie: Huizen
Bericht
Re: Acceaoires draad of KL15
Beste Robert
Is dit de rechter of linker voeten ruimte
Neem aan dat de draad gezekerd is
Wellicht kan ik hem dan van de zekering halen
Dank je voor het vele en snelle werk.
Met een universeelmeter moet hij nu te vinden zijn
Is dit de rechter of linker voeten ruimte
Neem aan dat de draad gezekerd is
Wellicht kan ik hem dan van de zekering halen
Dank je voor het vele en snelle werk.
Met een universeelmeter moet hij nu te vinden zijn
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Re: Acceaoires draad of KL15
Hi Willem,
Dit is de rechterkant van de MINI, pasagierskant dus. Zie ook eerste plaatje, linksboven bij die zwarte pijl.
Enne je vroeg om KL15, je krijgt KL15...hahahahaha
De accessoirekabel (klem 30g, geschakelde plus) werkt net iets anders, bijvoorbeeld de radio. Klem 30 wordt na een aantal minuten ook weer uitgeschakeld als je de auto niet start. Ook al zit de contactsleutel nog steeds in het contact.
De klem 15 blijft net zolang spanning houden, tot je de sleutel weer uit het contact haalt. Accu kan dus redelijk snel leeg gaan als je hier teveel verbuikers aan hangt.
Dit is de rechterkant van de MINI, pasagierskant dus. Zie ook eerste plaatje, linksboven bij die zwarte pijl.
Enne je vroeg om KL15, je krijgt KL15...hahahahaha
De accessoirekabel (klem 30g, geschakelde plus) werkt net iets anders, bijvoorbeeld de radio. Klem 30 wordt na een aantal minuten ook weer uitgeschakeld als je de auto niet start. Ook al zit de contactsleutel nog steeds in het contact.
De klem 15 blijft net zolang spanning houden, tot je de sleutel weer uit het contact haalt. Accu kan dus redelijk snel leeg gaan als je hier teveel verbuikers aan hangt.
- Bukkie
- Mod virus alert!
- Locatie: Huizen
Bericht
Re: Acceaoires draad of KL15
Robert
Er komt dagrijverlichting aan te hangen dus het stroomverbruik van die leds valt erg mee.
2 x 6 watt zoals de verpakking vermeld.
Toch lijkt klem 30 mij een goeie optie.
Die geeft iets meer zekerheid lijkt me
Groet
Willem
Er komt dagrijverlichting aan te hangen dus het stroomverbruik van die leds valt erg mee.
2 x 6 watt zoals de verpakking vermeld.
Toch lijkt klem 30 mij een goeie optie.
Die geeft iets meer zekerheid lijkt me
Groet
Willem
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Re: Acceaoires draad of KL15
Geschakelde plus tbv extra verlichting kun je bijvoorbeeld van je radio, of misschien qua logica slimmer bij de (binnen)verlichting aftakken.
En nog een hint: de extra dagrijverlichting mag niet tegelijk met je normale verlichting branden.
http://www.autoverlichting.eu/shop/wetg ... hting.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En nog een hint: de extra dagrijverlichting mag niet tegelijk met je normale verlichting branden.
http://www.autoverlichting.eu/shop/wetg ... hting.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bukkie
- Mod virus alert!
- Locatie: Huizen
Bericht
Re: Acceaoires draad of KL15
Robert
Dat is me bekend of de dagrijverlichting moet automatsch dimmen naar minimaal 50% van de normale felheid
Willem
Dat is me bekend of de dagrijverlichting moet automatsch dimmen naar minimaal 50% van de normale felheid
Willem
- Bukkie
- Mod virus alert!
- Locatie: Huizen
Bericht
Re: Acceaoires draad of KL15
Robert
Ik las nog iets dat het misschien makkelijker is om het van de binnenverlichting af te halen.
Zou de verlichting onder de portieren ook een idee zijn.
Ik denk dat die makkelijk in de zekeringkast op te pikken is
Ik las nog iets dat het misschien makkelijker is om het van de binnenverlichting af te halen.
Zou de verlichting onder de portieren ook een idee zijn.
Ik denk dat die makkelijk in de zekeringkast op te pikken is
- Bukkie
- Mod virus alert!
- Locatie: Huizen
Bericht
Re: Acceaoires draad of KL15
Nog even een hersenspinsel.
Ik heb een draad aan de boordcomputer zitten waar voorheen mijn Driving lights op zaten.
Deze loopt al door het schutbord naar de motorruimte en aan de goede zijde waar nu de regelunit van de dagrijlampen zit. Ik denk dat het bij de boardcoputer niet al te moeillijk moet zijn om de kabels van de deurverlichting links terug te vinden.
Is dit een idee.
Groet
Willem
Ik heb een draad aan de boordcomputer zitten waar voorheen mijn Driving lights op zaten.
Deze loopt al door het schutbord naar de motorruimte en aan de goede zijde waar nu de regelunit van de dagrijlampen zit. Ik denk dat het bij de boardcoputer niet al te moeillijk moet zijn om de kabels van de deurverlichting links terug te vinden.
Is dit een idee.
Groet
Willem
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Re: Acceaoires draad of KL15
Je deurverlichting gaat uit als je de deur sluit, dat lijkt mij niet handig voor rijverlichting.
Dashboardkastlampje daarvan zou de schakelaar in de lamp zitten, die heeft dus continue 12v; dat zou een mogelijkheid kunnen zijn. Of anders op de aansteker.
En de driving lights kabel, kun je die niet gebruiken? Of moest je daarvoor ook de andere verlichting aanzetten voordat daar spanning op komt?
Zit er een beschrijving bij de rijverlichting, hoe-en-wat-waar aan te sluiten? Je hebt het nu ook over een extra module, wat kan die module regelen? Hoeveel draden komen daar uit?
Dashboardkastlampje daarvan zou de schakelaar in de lamp zitten, die heeft dus continue 12v; dat zou een mogelijkheid kunnen zijn. Of anders op de aansteker.
En de driving lights kabel, kun je die niet gebruiken? Of moest je daarvoor ook de andere verlichting aanzetten voordat daar spanning op komt?
Zit er een beschrijving bij de rijverlichting, hoe-en-wat-waar aan te sluiten? Je hebt het nu ook over een extra module, wat kan die module regelen? Hoeveel draden komen daar uit?
- Bukkie
- Mod virus alert!
- Locatie: Huizen
Bericht
Re: Accessoires draad of KL15
Robert
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik heb geen driving lights meer maar heb de draad die ik door het schutbord moest leiden laten zitten. Het is nu dus een loze kabel die nog aan de boardcomputer zit omdat ik geen tijd had om deze aan computerzijde los te maken. Dat is als ik hem van de computer haal dus een loze kabel die ik dan prachtig kan gebruiken. De kabel op de dagrijlampen moet juist spanning krijgen als contact aangaat. Op continu 12 volt blijft er een puls op de dagrijlampen en blijven ze dus branden
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik heb geen driving lights meer maar heb de draad die ik door het schutbord moest leiden laten zitten. Het is nu dus een loze kabel die nog aan de boardcomputer zit omdat ik geen tijd had om deze aan computerzijde los te maken. Dat is als ik hem van de computer haal dus een loze kabel die ik dan prachtig kan gebruiken. De kabel op de dagrijlampen moet juist spanning krijgen als contact aangaat. Op continu 12 volt blijft er een puls op de dagrijlampen en blijven ze dus branden
- Bukkie
- Mod virus alert!
- Locatie: Huizen
Bericht
Re: Accessoires draad of KL15
By the way
Weet jij of er aanduiding op de zekeringkast staat welke zekering bij welke gebuiker hoort
Weet jij of er aanduiding op de zekeringkast staat welke zekering bij welke gebuiker hoort
- Bukkie
- Mod virus alert!
- Locatie: Huizen
Bericht
Re: Accessoires draad of KL15
Sorry vergat de module.
2x 2 aderig naar dagrijlampen.
1 x 1 ader die aan de plus van stadslicht moet
2 aders (rood,zwart) rechtreeks aan de accu.
1 ader naar KL15 of ACC punt
Het zijn dagrijlampen van Philips
2x 2 aderig naar dagrijlampen.
1 x 1 ader die aan de plus van stadslicht moet
2 aders (rood,zwart) rechtreeks aan de accu.
1 ader naar KL15 of ACC punt
Het zijn dagrijlampen van Philips
Onze sponsors