Welke Clubman Cooper S

Broekies
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Twente
Berichten: 310
Lid geworden op: 24 feb 2013, 19:50

Welke Clubman Cooper S

21 sep 2013, 22:43

Hallo allemaal,

We zijn al een tijdje rustig aan het kijken naar voor ons een eerste mini en een Clubman Cooper S heeft toch wel de sterke voorkeur. :D
Inmiddels heb ik al diverse draadjes over de S'jes gelezen en dan met name de problemen die kunnen optreden en ik moet zeggen dat het daarmee niet eenvoudiger wordt.

Op dit moment hebben we met name 2 verschillende Clubman Cooper S'en op het oog.
1) een 2007 met allerlei leuke "toeters en bellen" waaronder Navi en staat bij een BMW dealer (mini next staat niet vermeld en als ik de voorwaarden lees, valt dit bouwjaar erbuiten)
2) een 2009 geen navi maar met een panorama dak en mooiere velgen en staat bij een universele garage (Bovag 12 mnd garantie)

Beide hebben een kleine 50.000 km op de teller en hebben volgens de info de onderhouds boekjes erbij. 2) is wel iets duurder :?
Ik begrijp uit andere berichten dat je bij het panorama dak moet opletten dat dezenetjes en soepel loopt.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met een paar vragen;
- ik begrijp dat de S'jes problemen kunnen hebben met de rollers en kettingen. Hoe kan ik achterhalen of deze al een keer zijn vervangen bv tijdens een terugroep actie waarover ik hier op de site iets heb gelezen ?
- als de delen (zoals rollers) al een keer zijn vervangen, loop je dan hetzelfde risco ? Dit om ze bv preventief te laten vervangen.
- bij welke km standen treden de problemen meestal op ?
- als er nog andere tips zijn waarop we moeten letten ?

O ja, welke zou julie voorkeur hebben en waarom ?

Alvast bedankt,
Marc

Ps iemand een idee wat de extra koplampen op de bumper kosten ?
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: Welke Clubman Cooper S

21 sep 2013, 22:53

Er staat een verschrikkelijk mooie clubman te koop hier op het Forum. Vandaag weer even mogen bekijken is echt raar dat dat ding nog niet verkocht is. Alle goede optie's er op energ goed onderhouden

Kijk ff in Ragnars zijn Topic.

http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... start=2325" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5248
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

Re: Welke Clubman Cooper S

21 sep 2013, 22:59

Dat is idd een fraaie..
Afbeelding
Broekies
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Twente
Berichten: 310
Lid geworden op: 24 feb 2013, 19:50

Re: Welke Clubman Cooper S

23 sep 2013, 19:17

De Clubman van Ragnar is inderdaad een erg mooie Clubman! Ook de toegepaste mod's en ongetwijfeld het TLC zijn top :-))
Het wordt echter de mini van mijn vrouw en die wil geen grijze Mini :()


Verder al iemand die advies / feedback kan geven op de vragen cq welke jullie voorkeur zou hebben en evt waarom ?

Groeten,
Marc
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gelderland
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 dec 2011, 12:26

Re: Welke Clubman Cooper S

23 sep 2013, 22:30

Lijkt mij dat de verkoper kanaangeven of de auto is geweest vd ketting/distributie problemen.
Anders navragen bij Mini, lijkt me niet zo lastig.

Heeft niet zoveel met km standen te maken naar zo blijkt, kan/kon gebeuren na 20.000 maar ook na 80.000 km.....

Als je kijkt naar de opties waar je over spreekt....
Dat zijn voor mij persoonlijk de 2 belangrijkste opties, fabrieks Navi en een Pano dak.
Allebei regelen! :wink:

Maar als ik zou moeten kiezen ging ik voor degene met Pano dak afgaande dat ze beide verder hetzelfde zijn. Navi kan je makkelijker en anders realiseren.....

Maar wat voor kleur zoek je dan eigenlijk?

:bier
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: Welke Clubman Cooper S

24 sep 2013, 03:17

Mini next is max 5 jaar oude mini's dus de 2007 clubman kan alleen met bovag garantie worden verkocht of soortgelijke.

Ik zou lekker een facelift clubman S zoeken (2010-nu) en geen prefacelift (2007-2010)
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"

Terug naar “MINI-talk”