R55 JCW plof uitlaat versterken?

speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: R55 JCW plof uitlaat versterken?

14 okt 2013, 08:46

nou dan is de oem afstelling helemaal ruk want die van mij knalt als een chinese rol met eind knal 8-)
Ik vind het prachtig! kan mij niet hard genoeg knallen.
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: R55 JCW plof uitlaat versterken?

14 okt 2013, 08:48

ajede schreef:Dus kan je plaatsen wat je wilt qua uitlaat, maar als de Mini gewoon goed afgesteld is zal die er geen plofje meer door laten....

Koffie!
misschien heeft je automaat hier ook iets mee te maken want ken maar 1 mini met de evolve dp die niet knalt als een gek ;)
En meerdere met andere software.
Afbeelding
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

Re: R55 JCW plof uitlaat versterken?

14 okt 2013, 09:06

Automaat heeft hier denk zeker invloed op.

Ik zal niet zeggen dat de oem afstelling helemaal ruk is, maar met software tuning moet je hier wel goed op letten lijkt mij. Wanneer je de brandstof inspuiting gaat verhogen, en er komt nog meer onverbrande bezine in de uitlaat die daar tot ontsteking komt, bestaat er een kans dat je poes verbrand als je die nog hebt.

Dus decat, en nog meer knallen, is kans op vlammen uit de pijp. :mrgreen:
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gelderland
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 dec 2011, 12:26

Re: R55 JCW plof uitlaat versterken?

14 okt 2013, 11:10

Ik maak alleen een conclusie uit wat er technisch wordt verklaard door enkelen hier, that's it! Koffie! ??

Of OEM afstelling "HELEMAAL RUK" is als een Mini wel ploft lijkt mij allesbehalve, maar iedere Mini is anders, geldt voor alle auto's welk merk dan ook. Er is er nooit 1 exact hetzelfde, dus zal een tuner het altijd beter/fijner kunnen afstemmen/afstellen naar mijn idee.

En ik vind het persoonlijk ook schitterend dat geknal en geplof, lijkt me wel duidelijk..... heb niet voor niks een Evolve geplaatst om wat meer beleving te krijgen.
Maar als het een puur technisch (lees afstellingsverhaal is) waardoor de ene meer ploft en knalt dan de ander, wordt het plaatsen van een andere uitlaat ook overschat en onderuitgehaald, want dan zou het wel meer decibels opleveren maar niet het geknal/plof en/of geroggel waar het over gaat.
Ik heb ook wel eens vraagtekens daarbij gehad want je leest bv ook over Mini's die een zgn fJCW of een ander merk einddemper plaatsen en dan niet ineens "het geplof en geknal" hebben of iets, maar lees en hoor daarentegen ook het omgekeerde......
Dat zou de technische uitleg weer onderuit halen dan, dus ja...... :O

:bier
Afbeelding
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

Re: R55 JCW plof uitlaat versterken?

14 okt 2013, 11:23

Zonder onverbrande benzine, die in de uitlaat alsnog verbrandt, knalt je uitlaat gewoon niet. De restricties wijzigen en/of verwijderen (kat en dempers) zorgt er alleen maar voor dat je het (beter) hoort.

Wat je ook kan doen; 50km p/u gaan rijden, contact uit, volgas en contact weer aan. :mrgreen: Kijk wel uit voor je stuurslot, en het is niet goed voor auto :P
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: R55 JCW plof uitlaat versterken?

17 okt 2013, 10:56

Er is nog een goedkopere variant :lol:

[BBvideo 650,395][/BBvideo]
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hillywood
Berichten: 4614
Lid geworden op: 01 okt 2010, 15:34

Re: R55 JCW plof uitlaat versterken?

17 okt 2013, 14:26

Teveel brandstof dat ingespoten wordt kan ook helpen voor de koeling.
Gebruikersavatar
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roerdalen
Berichten: 1500
Lid geworden op: 28 sep 2005, 21:15

Re: R55 JCW plof uitlaat versterken?

23 okt 2013, 23:00

btw is het niet zo dat een R55 altijd minder en anders zal ploffen, roffelen en knallen dan R56 aangezien een R55, 2 uitlaatpotten heeft en een R56 maar 1. (meer geluidsdemping)
Een R55 zal volgens mij daardoor (en door zijn langere uitlaatsysyteem) altijd een ander geluid hebben als een R56.
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7191
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

Re: R55 JCW plof uitlaat versterken?

24 okt 2013, 21:42

^^ JIP!
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s

Terug naar “MINI-talk”