Olie verbruik hoog!

ha
harmless85

Re: Olie verbruik hoog!

28 okt 2013, 14:05

probeer eens te reageren zonder al die uitroeptekens.
Ik snap dat je geïrriteerd bent maar de mensen hier op het forum kunnen hier niks aan doen en zijn hier om je hart onder de riem te steken en eventueel ervaringen te delen.
Hopelijk vind je de oorzaak .
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gelderland
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 dec 2011, 12:26

Re: Olie verbruik hoog!

28 okt 2013, 18:44

Zou ook ff de huisarts bellen om je bloeddruk te checken!

Of neem een kitkat... :mrgreen:
Afbeelding
JosCountrymanCooper
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 969
Lid geworden op: 06 feb 2011, 19:55

Re: Olie verbruik hoog!

28 okt 2013, 19:56

Zullen we on-topic blijven, mannen ?
Ik ben wel benieuwd wat de verkopende garage gezegd heeft ?
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: Olie verbruik hoog!

28 okt 2013, 20:53

Ik ben het eens met de topicstarter dat je nu gelijk melding moet maken bij verkoper, en niet eerst de speedy-5-liter-verbruikstest afwachten. Maar om nu gelijk al met rechtsbijstand te gaan schermen, is in mijn ogen destructief voor de medewerking van de verkopende partij.


De speedy-5-liter-verbruikstest is best een goede tip, maar houdt ook eenlijstje bij van de data, hoeveelheden en kilometerstanden waarop je bijvult.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
JCS Cooper
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Dordrecht
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 jan 2012, 21:00

Re: Olie verbruik hoog!

30 okt 2013, 22:48

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met olieverbruik toen ik mijn Mini kocht.
Mijn advies: Ga naar de garage waar je de Mini hebt gekocht. Deze vult olie aan tot maximum en noteert de kilometerstand. Rij tot peil gezakt is en ga terug, zodat ze zelf kunnen constateren hoeveel kilometer je hebt gereden. Een garage gelooft nl. alleen hun eigen meting en zelden die van jou zelf.
Succes ermee.
Tommy_hf
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: ZH
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 feb 2013, 18:29

Re: Olie verbruik hoog!

12 nov 2013, 15:10

Is dit een N14 only item of ook N18? De verkoper van m'n dealer attendeerde me ook op het controleren van de olie omdat de auto geen low level warning heeft zoals op m'n BMW's. Na de inrijperiode heb ik een keer 3/4e liter bijgevuld toen hij op ongeveer 8000 km stond en inmiddels 23500 km op de klok staat het oliepeil nog steeds op net onder het maximum. Ligt dat aan het gebruik of de inrijperiode? Ik heb het relatief rustig opgebouwd maar wel gewoon geleidelijk aan belast in de eerste 2500 km en na de eerste 2500 km gewoon lekker stampen. Lijkt me bizar hoog verbruik als je na 1000 km al weer moet vullen, dan zou je denken dat de pcv olie doorblaast en verbrandt.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Olie verbruik hoog!

12 nov 2013, 15:16

Tommy_hf schreef:Is dit een N14 only item of ook N18? De verkoper van m'n dealer attendeerde me ook op het controleren van de olie omdat de auto geen low level warning heeft zoals op m'n BMW's. Na de inrijperiode heb ik een keer 3/4e liter bijgevuld toen hij op ongeveer 8000 km stond en inmiddels 23500 km op de klok staat het oliepeil nog steeds op net onder het maximum. Ligt dat aan het gebruik of de inrijperiode? Ik heb het relatief rustig opgebouwd maar wel gewoon geleidelijk aan belast in de eerste 2500 km en na de eerste 2500 km gewoon lekker stampen. Lijkt me bizar hoog verbruik als je na 1000 km al weer moet vullen, dan zou je denken dat de pcv olie doorblaast en verbrandt.
Het inrijden is heeeeeeel belangrijk!
Het maakt ook uit hóé er in is gereden. Alleen korte stukjes, lange stukken, elke dag, af en toe...
Het beste is lange stukken, rustig rijden.
Zolang de motor maar altijd lekker warm kan worden. Zelfs dan kan het nog steeds fout gaan, maar worden de kansen verkleind.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

Terug naar “MINI-talk”