Voorstellen + Mini cooper Clubman R55 2008 1.6 88kw

Jan-ned
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2024, 21:38
Nederland

Voorstellen + Mini cooper Clubman R55 2008 1.6 88kw

16 jan 2024, 18:46

Beste Forum leden,

Ik zal mezelf eerst even voorstellen, ik ben Jan en heb afgelopen weekend een Mini Cooper clubman R55 - 2008 als autootje aangeschaft om wat meer bewegingsvrijheid te hebben (en om wat te hobbiën want heb tijd over).

De mini is voor een zeeeeer schappelijke prijs aangekocht maar komt daarmee met wel wat kleine klusjes.

Bij aanschaf was de mini enorm vies en niet met heel veel liefde behandeld, de mini reed naar mijn mening wel goed, schakelen werkte goed, koppeling slipt niet (zit wel wat hoog), geen geratel bij een koude motor, geen loeiende ventilator na een lange tocht, beetje zwetende motor bij de klepdeksel, normaal benzine verbruik, thermostaat vervangen, nieuwe achterbanden, geen speling op het stuur en een kilometerstand van 165.000 km.

Nu zit er achteraan een bokkend geluid wanneer je over klinkers rijd, dit ga ik proberen te verhelpen aankomende zaterdag met nieuwe stabilisator rubbers. Daarnaast even luchtfilter vervangen, kleppendeksel rubber vervangen, voorruit rubber vervangen, panorama dak schoonmaken en invetten, olie vervangen & alle vloeistoffen checken.

Zijn er dingen die jullie kunnen aanraden om preventief te vervangen / na te kijken? Of waar ik rekening mee moet houden bij dit model? (N12 blok)

Ik hoor het graag :)
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Voorstellen + Mini cooper Clubman R55 2008 1.6 88kw

16 jan 2024, 20:48

Hartelijk welkom Jan en wens je veel rijplezier in je Mini. :)
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3239
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Voorstellen + Mini cooper Clubman R55 2008 1.6 88kw

16 jan 2024, 21:39

Van harte welkom Jan.

Ik heb recent mijn R56 Cooper (N12 blok) weg gedaan maar als je ze jaarlijks hun (preventief) onderhoud geeft kun je er lang plezier van hebben. Regelmatig olie peilen en de werkzaamheden die je nu al aanpakt zit je op de goede weg, Tender Love & Care.
Wat ook nog wel eens kapot wil gaan zijn de penbobines maar dat zijn de kosten niet.

Veel (rij)plezier met je nieuwe aanwinst.

Gr. Milco

Terug naar “MINI-talk”