De Clubman krijgt kleur!

CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

De Clubman krijgt kleur!

07 jun 2007, 15:01

Langzamerhand komen er steeds meer spyshots op het internet te staan van de MINI Clubman en de MINI Clubman S. Om het nieuwe design niet te verhullen vóór de introductie doen autofabrikanten er alles aan om hem zo onopvallend mogelijk over openbare wegen te laten rijden, zonder dat mensen het design onder al dat latex kunnen raden. Dit doen ze door die auto's aan te kleden met allerlei soorten bedekking, van platen magnetron tot latex tot rubber. Vaak met de nodig ductape, schroeven en bouten.
Als de auto's langzaam door de pers uitgekleed worden en de merken meer loslaten gaat er tijdens het testrijden ook steeds meer af, tot het moment dat de auto zo goed als productieklaar is. De eerste modellen rollen de band af en worden meteen de nodig kilometers getest, om de laatste puntjes bij te schaven. Het leuke daarvan is dat je ze dan vaak in allerlei kleuren over de weg ziet rijden. Dan ziet zo'n auto er al meteen heel anders uit.

Om jullie een indruk te geven van hoe dat eruit ziet heb ik besloten maar eens een topic te openen over de kleuren waar ze momenteel mee testen. Uiteraard ook altijd leuk om de mening van anderen te weten over dit soort "vreemde" modellen in echte kleuren.

Zo vond ik net een Lightning Blue MINI Clubman S. Hier de foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Ik vind hem er zo al een heel stuk beter uit zien, wat me opvalt elke keer is het vreemde dakdesign. Iets wat je waarschijnlijk eerst in het echt van dichtbij gezien moet hebben voor je er een echte mening over kan geven.

Uiteraard vraag ik jullie te posten wat je aan foto's vind op het net van de MINI Clubman en Clubman S in kleuren! :wink:
Afbeelding
Peerkie
Be Mini
Be Mini
Locatie: Breda
Berichten: 449
Lid geworden op: 20 jan 2007, 22:13

07 jun 2007, 15:09

Tja, wat is dat? Een spoiler aan de zijkant??
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Praag
Berichten: 3307
Lid geworden op: 21 feb 2007, 19:15

07 jun 2007, 15:11

Da dak doet me een beetje denken aan een skibox.... :| :|

Verder wel een geinig ding. Handig voor verhuizingen, kan je dat ook met een Mini doen. Maar hoeveel mensen da ding nu gaan rijden ik vraag het me af.

MR
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

07 jun 2007, 15:22

MR schreef:Maar hoeveel mensen da ding nu gaan rijden ik vraag het me af.
Ik denk dat het er meer gaan worden dan wij allemaal denken... :shock: Vind het een leuk kar, waarschijnlijk met genoeg ruimte!
Afbeelding
Let's MINI
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Harderwijk
Berichten: 821
Lid geworden op: 08 sep 2006, 14:30

07 jun 2007, 15:42

Ik heb zoveel aanvragen liggen voor mensen die meer willen weten over de Clubman.. Dus het wordt denk ik wel een succesje..
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter
Locatie: Erps-Kwerps
Berichten: 4941
Lid geworden op: 11 mar 2007, 00:48

07 jun 2007, 15:43

vind het jammer dat het grote mini logo niet vanachter is gebleven... Of is dat gewoon rubber dat op de achterkant zit, voor niets te onthullen?

ik vind hem ook wel iets hebben hoor... Nu nog een works setje :P.
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

07 jun 2007, 15:45

Ik begin er wel vertrouwen in te krijgen dat hij toch wel erg gaaf gaat worden. Dat zilveren dak staat ook erg goed i.c.m. Lightning Blue.
Afbeelding
MarjoleinART
Be Mini
Be Mini
Locatie: Breda
Berichten: 591
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:51

07 jun 2007, 17:21

:''O
nee ik vind het helemaal niks ... gelukkig dat smaken verschillen :wink:
en dat mensen hem kopen voor de ruimte, maar koop dan wat anders en laat de MINI wat het is ... denk ik dan ....
Afbeelding
MoNkToNk
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 378
Lid geworden op: 20 jun 2006, 00:29

07 jun 2007, 17:23

Ik vind het ook nog niks. Het lijkt een beetje op een lijkenwagen :(
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"
Locatie: Breda
Berichten: 8509
Lid geworden op: 09 jan 2007, 21:21

07 jun 2007, 17:24

Ik vind die uitlaten wel mooi 8)

Greetz BigD
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5169
Lid geworden op: 18 feb 2007, 13:24

07 jun 2007, 17:50

Het retro-idee van de oude clubman is erg gaaf. Tot op heden word ik niet meteen warm van de foto's die ik heb gezien. Als ik 'um straks in het echie zie, dan ga ik pas echt oordelen. W'll see!!


marss
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3191
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

07 jun 2007, 19:02

Kijk, nog even geduld en de bolide is in volle glorie te zien op de diverse websites.

Ik vind het niet echt een verkeerd model hoor. Het oogt nog duidelijk als een MINI, en je hebt ook nog meer praktisch mogelijkheden wat betreft bagage en meer dan 2 mensen in de auto. En dat zonder dat je direct gedoemd bent tot een Focus Wagon, Astra Stationwagon of Golf Variant. De andere merken hebben nog geen Fiesta Wagon, Corsa Stationwagon of Polo Variant, dus MINI werpt zich op een nieuw segment...

Het dak is denk ik puur voor extra stevigheid gedaan; lijkt inderdaad een beetje op een permanente skibox...
Maar al met al geen verkeerde auto in mijn ogen.
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2330
Lid geworden op: 24 jan 2006, 22:13

08 jun 2007, 01:08

Polo stationcar bestaat wel hoor, maar dat ziet er niet uit. Net een lange worm. Ik heb ze alleen bij twee modellen terug gezien. Het huidige model heeft geen variant volgens mij.

De mini clubman:
Ik weet niet hoor, ik moet 'm in het echt zien en dan moet ik nog wennen denk ik. De r56 vond ik ook niet zo mooi in het begin, maar inmiddels vind ik het een mooie kar!! :D

Terug naar “MINI-talk”