rij indruk R56 cooper.

biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 3151
Lid geworden op: 01 feb 2007, 16:11

rij indruk R56 cooper.

05 jul 2007, 11:01

goedemorgen dames en heren.

onze mini cooper staat op dit moment bij de dealer voor de derde versnellingsbak.
we hebben met de dealer afgesproken dat er een nieuwe leen mini voor ons klaar zou staan zodat we ermee proef kunnen rijden. vanmorgen vroeg heeft mijn moeder de auto al opgehaald en toen ik thuis kwam maar direct met de wagen op stap gegaan.

onze leen mini is een R56 cooper in het rood met een chili pakket en nog een paar kleine extra's. de auto staat op 16 inch wielen die de auto netjes staan. de auto heeft bonnet stripes wat de voorkant erg strak maakt en er zit een dakspoilertje op wat bij het chili pakket hoort.

en dan nu het moment dat ik de sleutels overhandigt krijg. ik ga in de auto zitten en wat is dat dashboard toch mooi! het valt mij op dat de materialen die zijn gebruikt echt van een ander kaliber zijn dan de materialen in onze R53 cooper. de indeling is strak maar het is niet meer zo speels als vroeger, toch een beetje jammer. deze auto is uitgevoerd met sportstoelen en de rode kneeroll en armsteunen. ook zijn de zijvlakken van de sportstoelen in rood leer uitgevoerd. staat super bij de buiten kleur!

en dan het rijden. ik rij de straat uit en als eerste valt me op dat het motorgeluid al z'n charme is verloren in vergelijking met de R53. bij volgas komt er niet meer dat lekker brommetje na de 4500 toeren en de duw in de rug hoger in de toeren is ook verdwenen. wel loopt de motor veel rustiger en bij stevig doorrijden valt het verbruik ook heel erg mee. dat zijn dan wel weer grote voordelen. wat verder echt een gigantische verbetering is ten opzichte van de R53 is de versnellingsbak! wat schakelt dat heerlijk soepel zeg. hier heeft bmw het huiswerk echt goed gedaan.

deze auto is niet uitgevoerd met een sportonderstel en dat merk je toch wel in snelgenomen bochen. de auto helt meer dan onze eigen auto die wel is uitgevoerd met sportonderstel. dit viel zelfs mijn moeder al op dus dat zegt wel wat.

al met al vind ik deze mini echt een vooruitgang ten opzichte van het vorige model! het rijd beter alles voelt meer solide aan. maar het echte speelse is er af. ook vind ik de afwezigheid van een sportief geluid uit het vooronder erg jammer. nou maar hopen dat JCW snel met een soundkit op de proppen komt of dat er een andere mogelijkheid is om het geluid naar een hoger plan te tillen.

voor foto's van deze bolide stuur ik jullie door naar: [web]http://www.flickr.com/photos/8251469@N0 ... 656672538/[/web]
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

05 jul 2007, 12:09

Als het nou niet lukt met die versnellingsbak houd je gewoon lekker de sleutel van deze R56.

En dan mogen ze de R50 houden 8) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 3151
Lid geworden op: 01 feb 2007, 16:11

05 jul 2007, 12:12

mwoah nou nee dat ook weer niet. deze is zeker niet naar onze smaak.
en die versnellingsbak dat komt wel goed we hebben alle vertrouwen in smudde. :D
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Praag
Berichten: 3307
Lid geworden op: 21 feb 2007, 19:15

05 jul 2007, 13:26

Opvallend dat gevoel heb ik ook. Enige oplossing goed doorsparen voor een R56 JCW :lol: :lol:

MR
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

05 jul 2007, 13:29

Leuk verslagje :)
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 3151
Lid geworden op: 01 feb 2007, 16:11

05 jul 2007, 17:14

ja kijk dat is het hem nou! ik wil wel doorsparen maar ey ik ben gewoon de zoon des huizes. en met mijn huidige inkomen kan ik nog lang geen eigen mini betalen. hoeft natuurlijk ook niet ben nog jong zat.

maar me pa en ma geven gewoon verrekte weinig om pk's zij vinden het nog wel een keer best als er het een en ander opzit. maarja nou zit ik natuurlijk direct alweer te kijken naar luchtfilters en sportuitlaten. maar denk dat ik daar beter nog ff niet mee kan aankomen bij me ouweheer.

komt goed uit trouwens er is nog helemaal NIKS beschikbaar voor een nieuwe cooper. :mrgreen:

Terug naar “MINI-talk”