Meest interessante opties

Nightcrawler
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jul 2007, 13:34

Meest interessante opties

21 jul 2007, 14:00

Hello,

Ik ben voor een nieuwe MINI aan het kijken, maar aangezien mijn budget beperkt is, moet ik afwegen.

- Wat zouden jullie doen: een One met een aantal opties of een Cooper met weinig/geen opties?

- Zijn er opties die sterk aangeraden zijn? Ik heb het dan waarschijnlijk over de nuttige en minder de design opties.

Zoals ik het nu zie:

DSC, ASC+T zijn overbodig (of toch wel levensreddend?)
Alarminstallatie is overbodig aangezien een nieuwe auto zoals MINI niet gestolen kan worden zonder sleutel
Zonder het Opbergpakket is er nog genoeg plaats om spullen te steken
Boordcomputer is overbodig, of lezen jullie hier actuele snelheid op af tijdens het rijden?
Lichtpakket, zijn er standaard geen lichtjes? Ik ben niet van plan makeup op te doen of boeken te lezen.

Is er toch een van bovenstaande nuttig? Of een andere niet vermelde optie waarmee je toch niet zonder zou kunnen?

Bedankt!
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

21 jul 2007, 17:53

Phoe heej. Dat is een lastige.

Gaat het om het bestellen van een nieuwe R56 (nieuw model)?
De MINI One heeft dan een 1,4 4 cilinder blokje. Ik heb er nog niet mee gereden, dus kan er helaas niks over vertellen. De MINI Cooper heeft dan een 1,6 4 cilinder blokkie en zal vermoedelijk wat pittiger zijn.

Als ik daartussen zou moeten kiezen, zou ik toch voor de Cooper gaan. In ieder geval mét een boordcomputer. Helemaal als je zonder boordcomputer geen digitale actuele snelheid te zien krijgt! Verder is een setje fatsoenlijke originele velgen en witte knipperlichten een must! :mrgreen:

D'r zijn niet echt opties die je per see MOET hebben. Veelal is het gewoon luxe.

Succes en hou ons op de hoogte!
Afbeelding
MM
MM

21 jul 2007, 18:04

Ach, smaken verschillen duidelijk wel weer :lol:
Heb net een cooper besteld, en geen witte knipperlichten. Vind oranje wel mooi eigenlijk, of loop ik nu te vloeken in de kerk? Onzin natuurlijk, dat mag ik best vinden. Ik heb alleen in de cooper gereden, dus over de one kan ik niet oordelen. Ik zou zeggen, ga in allebei rijden, en beslis op basis daarvan! Velgen en witte knipperlichten kan je makkelijk achteraf nog een keer vervangen, als de spaarpot weer wat aangevuld is, dus daar zou ik om die reden niet zo veel aan hechten. Ik vind zelf, zeker bij een donkere, of bij een lichte met zwart dak een aircootje een must. Multifunctioneel stuurwiel kan ook niet achteraf dacht ik, dus zoiets zou ik ook wel doen dan. Verder is het altijd heel persoonlijk, wat de een een must vindt, vindt de ander niet nodig. Heel veel suc6 met kiezen, ik heb 't net achter de rug! Enne... beperkt budget? Wie niet!?!? :lol:
320d touring
BBQ hulpkok
Locatie: ergens tussen Utrecht en Den Bosch
Berichten: 798
Lid geworden op: 18 mar 2006, 18:59

21 jul 2007, 18:18

Als eerste optie zou ik airco nemen omdat je hem zonder simpelweg niet meer kan verkopen, of met veel verlies. Als je vaak lange afstanden rijdt is cruise control ook een must. Als je witte knipperlichten mooi vindt, zeker doen want achteraf kost dat een veelvoud van het bedrag dat het af fabriek kost. Stuurwiel in leder is eigenlijk ook onmisbaar, want zo'n plakkerig plastic ding is niet fijn.
Alle overige opties zijn in mijn ogen overbodig, maar wel leuk als je het geld er voor hebt.
PaulRdam
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Rotterdam
Berichten: 72
Lid geworden op: 29 mei 2007, 13:43

21 jul 2007, 19:41

In ieder geval met allebei gaan proefrijden. En als jij de One dan snel genoeg vindt, gewoon daarvoor gaan. Voor de 3000 euro die een Cooper meer kost dan een One, kun je aardig wat extra's kopen op je One.

Enige echt noodzakelijke optie is volgens mij de airco. Is in de zomer prettig, maar ook in de winter, want een airco droogt de lucht ook, wat beslagen ruiten tegengaat. En zoals de BBQ hulpkok hierboven al aangaf, heeft een airco ook een positief effect op je inruilwaarde straks.

Alle andere opties zijn natuurlijk leuk, makkelijk, mooi, comfortabel, enz. maar niet noodzakelijk. En ik vind dat je beter zelf wat losse opties kunt nemen die je echt wilt, dan een Salt/Pepper/Chili pakket, want in die pakketten zitten wel een paar echt overbodige dingen. (NB: Vloermatten krijg je sowieso wel van de dealer. Een extra sleutel krijg je ook altijd, alleen zit in de extra sleutel dan geen afstandsbediening.)
MM
MM

21 jul 2007, 19:46

PaulRdam schreef:En ik vind dat je beter zelf wat losse opties kunt nemen die je echt wilt, dan een Salt/Pepper/Chili pakket, want in die pakketten zitten wel een paar echt overbodige dingen.
Ja, dacht ik eerst ook, maar toen ik even verder keek... ik wilde graag 16" lichtmetaal, en halfleren bekleding. Als ik hetzelfde uitkoos zonder chili pakket, kwam ik duurder uit. Zelfs als je dan op dezelfde prijs of net iets goedkoper uit zou komen, zou ik ivm restwaarde voor een chili pakket kiezen. Als je hem dan ooit op autotrack of wat ook zet, kan je er mini cooper chili neerzetten, en ik kan me voorstellen dat dat helpt. (Let wel, heb er natuurlijk nog geen ervaring mee, en voorlopig DENK ik er niet aan om 'm te verkopen!)
PaulRdam
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Rotterdam
Berichten: 72
Lid geworden op: 29 mei 2007, 13:43

21 jul 2007, 20:06

MM schreef:
PaulRdam schreef:En ik vind dat je beter zelf wat losse opties kunt nemen die je echt wilt, dan een Salt/Pepper/Chili pakket, want in die pakketten zitten wel een paar echt overbodige dingen.
Ja, dacht ik eerst ook, maar toen ik even verder keek... ik wilde graag 16" lichtmetaal, en halfleren bekleding. Als ik hetzelfde uitkoos zonder chili pakket, kwam ik duurder uit. Zelfs als je dan op dezelfde prijs of net iets goedkoper uit zou komen, zou ik ivm restwaarde voor een chili pakket kiezen. Als je hem dan ooit op autotrack of wat ook zet, kan je er mini cooper chili neerzetten, en ik kan me voorstellen dat dat helpt. (Let wel, heb er natuurlijk nog geen ervaring mee, en voorlopig DENK ik er niet aan om 'm te verkopen!)
Ja, dat klopt wel, maar het hangt er ook sterk van af wat je precies wilt hebben. Zo wilde ik bijvoorbeeld andere velgen en andere bekleding dan in het chili pakket zitten. Na wat rekenwerk bleek ik 1000 euro te kunnen besparen door geen pakket te nemen, maar alleen de opties die ik zelf wilde hebben. Maar als je nou wél de velgen en bekleding uit het pakket wilt hebben, dan kun je inderdaad goedkoper uit zijn met een pakket.
Trouwens: ook wel opletten dat de pakketten bij een One een andere inhoud hebben dan bij een Cooper (en bij een Cooper S nog weer anders).
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

25 jul 2007, 12:04

Waarom ga je niet voor een 2e hands mini met MINI-NEXT garantie? Je krijgt gewoon 2 jaar garantie en je scheeld flink met de aanschaf. Tenzij je graag het nieuwe model (R56) wilt die zijn er nog niet veel 2e hands ;)
Afbeelding
Nightcrawler
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jul 2007, 13:34

25 jul 2007, 19:10

Bedankt voor de replies, ik heb hem gisteren besteld en het is dan toch de Cooper geworden (ik kon het niet laten) met een paar opties zoals boordcomputer, boost, witte knipperlichten, ASC+T. Ik ben tevreden over mijn keuze.

Vorige week zei de dealer dat levering eind augustus misschien nog zou lukken, door wat te ruilen met andere dealers. Maar nu ben ik blijkbaar net te laat (1 dag!) voor die snelle productie. De dealer kan geen wijzigingen meer doorgeven voor die productie (misschien omdat ik een automaat heb besteld dat het zo moeilijk is). Het wordt dus 2 maanden wachten tot eind september. Dat is nog mijn hele vakantie, dus het wordt zwaar :wink:
MM
MM

25 jul 2007, 19:50

Ik heb 'm vrijdag besteld, en ik moet schijnbaar tot oktober wachten. Dusseh.... je bent niet de enige die 't zwaar heeft! >)
RUSOR
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Belgenland
Berichten: 169
Lid geworden op: 01 jul 2007, 18:34

25 jul 2007, 19:59

MM schreef:Ik heb 'm vrijdag besteld, en ik moet schijnbaar tot oktober wachten. Dusseh.... je bent niet de enige die 't zwaar heeft! >)
Welkom in clubke van de wachtende :lol: :lol: Begin oktober :s

GRTS Danny
RUUDJE1980
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:39

27 jul 2007, 19:44

hoi hoi,

heb mijn mini r56 op 1 juli besteld mag hem dinsdag ophalen 31 juli (ekris)

:P :o :lol: :mrgreen:

Greetz
MM
MM

27 jul 2007, 23:14

Da's nie lieffff :p

Terug naar “MINI-talk”