Wie weet hoe nieuwe speakers plaatsen in een R56?

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Kiwi_Kevin
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 263
Lid geworden op: 14 apr 2007, 20:44

10 jun 2007, 23:12

Net weer een stuk gereden en ben er steeds meer van overtuigd dat de standaard installatie niet zo denderend is. Slechte basweergave en het geluid klinkt heel "dof". @Chili Pepper, zie deze link even, staat ook een link in met foto's.
Chili Pepper
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Amsterdam
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 mei 2007, 13:32

10 jun 2007, 23:26

@ Kiwi_Kevin: Op een presenteerblaadje. Thanks!
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

11 jun 2007, 00:06

speakers zelf inbouwen is dus goed te doen.
maar hoe zit het met aansluitingen? ik ben dus echt een noob op audio gebied. kun je gewoon stekkertje dat op de standaard speakers zit in de nieuwe speakers klikken ofzo?
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

11 jun 2007, 01:07

Inbouwen is inderdaad wel goed te doen. Als je er maar de tijd voor neemt :)
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sittard
Berichten: 2201
Lid geworden op: 15 mar 2007, 09:45

11 jun 2007, 08:14

Sid schreef:kun je gewoon stekkertje dat op de standaard speakers zit in de nieuwe speakers klikken ofzo?
Ja!
Je hoeft alleen maar te letten op de kleurcodering van de kabel;
plus moet op plus, min op min.

(en uiteraard dient de kabel stevig op de stekker aangesloten te worden. Solderen of met klemstekkerstjes dus)
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

11 jun 2007, 09:35

cool, alleen een plus en een min dus :)
thnx.
Kever
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Hengelo
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 dec 2006, 08:56

11 jun 2007, 21:06

Chili Pepper schreef:Kever: Aanstaande woensdag krijg ik mijn Pepper White Coopertje, ik sta te trappelen. Aangezien het een showroom auto is waar helaas het hifi pakket niet opzit wil ik ook dezelfde speakers gaan plaatsen die jij hebt gebruikt. Denk dat ik met de achterspeakers begin. Zit er nog een bepaalde volgorde in de demontage van de delen? Bedankt vast.
Op pagina 1 van dit lijntje heeft Robbee een link geplaats hier staat stap voor stap beschreven hoe dit te doen.
Achter spekaers is eitje alleen maar demonteren, orginele bekabeling is zo weer te gebruiken.

Succes ermee

Groeten Kever.
Chili Pepper
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Amsterdam
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 mei 2007, 13:32

12 jun 2007, 17:18

Nog een dag en dan lekker knutselen. Dank voor de info!
Kiwi_Kevin
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 263
Lid geworden op: 14 apr 2007, 20:44

12 jun 2007, 18:53

Cool, probeer wat foto's te maken, misschien kunnen we dan een eigen how-to maken. Probeer ik ook, maar ik kan volgende week pas aan de slag..
Chili Pepper
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Amsterdam
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 mei 2007, 13:32

14 jun 2007, 19:49

Gisteren de Cooper opgehaald. Wat is ie fijn! Vandaag naar Ron de Vries geweest met het idee om vast de achterspeakers te vervangen. Echter hun advies was om de achterspeakers voorlopig te laten zitten en eerst de voorspeakers te doen. Volgens hun kan ik de achterspeakers net zo goed 'wegdraaien' aangezien het meeste geluid van voren komt. What to do?
Zou eigenlijk wel eens bij iemand willen luisteren die alleen speakers heeft vervangen en geen extra versterker heeft geplaatst. Anyone?
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sittard
Berichten: 2201
Lid geworden op: 15 mar 2007, 09:45

14 jun 2007, 21:14

Chili Pepper schreef:Echter hun advies was om de achterspeakers voorlopig te laten zitten en eerst de voorspeakers te doen. Volgens hun kan ik de achterspeakers net zo goed 'wegdraaien' aangezien het meeste geluid van voren komt. What to do?
Hij heeft daar (bijna) helemaal gelijk in!
Het overgrote deel van het geluid moet inderdaad van voren komen.
Is immers het meest natuurlijke.
Wat er achter je gebeurt is niet zo belangrijk. Hetgeen wel betekent dat het zeker een deel van een hele goede geluidsset levert.
Kijk maar naar surroundsets. Of je plaatselijke bioskoop.
Daar komt ook misschien 75% van al het geluid van voren.
De rest komt van achteren (en opzij).

Dus ik ga helemaal mee met zijn advies en zou me ook eerst op de front speakers concentreren!

:)
Kiwi_Kevin
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 263
Lid geworden op: 14 apr 2007, 20:44

14 jun 2007, 21:57

Ik zou ook eerst voor doen, daar luister je het meest naar. Zie vaak audioliefhebbers die achter helemaal geen speakers hebben omdat dat het geluidsbeeld verstoort. Je zou het kever kunnen vragen, die heeft voor én achter vervangen zonder versterker eraan.

Overigens denk ik dat alleen de speakers vervangen al een wereld van verschil is...
Chili Pepper
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Amsterdam
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 mei 2007, 13:32

15 jun 2007, 17:56

Vandaag een mooi compo-setje van DLS aangeschaft. Alles los gehaald. Maar nu? Snap geen hout van de bedrading en ben bang dat ik iets sloop. Heeft iemand morgen toevallig een paar uurtjes niks te doen?
Ik wil het graag vergoeden...
Kever
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Hengelo
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 dec 2006, 08:56

15 jun 2007, 20:28

Kiwi_Kevin schreef:Ik zou ook eerst voor doen, daar luister je het meest naar. Zie vaak audioliefhebbers die achter helemaal geen speakers hebben omdat dat het geluidsbeeld verstoort. Je zou het kever kunnen vragen, die heeft voor én achter vervangen zonder versterker eraan.

Overigens denk ik dat alleen de speakers vervangen al een wereld van verschil is...
Ja klopt het is een werled van verschil.
Maar zoals ik al vaker hier heb gezegd, gaat het geluid als je harder en harder wil toch vervormen door het geringe radio vermogen, maar het is een ontzettende verbetering.
Gr: Kever
Kever
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Hengelo
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 dec 2006, 08:56

15 jun 2007, 20:33

Chili Pepper schreef:Vandaag een mooi compo-setje van DLS aangeschaft. Alles los gehaald. Maar nu? Snap geen hout van de bedrading en ben bang dat ik iets sloop. Heeft iemand morgen toevallig een paar uurtjes niks te doen?
Ik wil het graag vergoeden...
De beide speakers in de deur staan parallel, dus over elkaar.
Het is een kwestie van kleuren volgen en dan kom je in de deurdoorvoer uit.
Hiermee bedoel ik dat rubberen slangetje waar je kabels doorheen gaan richting auto.
Dit kun je loshalen ik heb hier de speaker draden afgeknipt en deze naar het filter gebracht.
Dit filter (van de composet) paste nergens in de deur en heb deze dus onder het dashboard gezet.

Succes ermee, anders zelf zo veel mogelijk doen en daarna bij je plaatselijke audiozaak het laten aansluiten, scheelt dacht ik ook genoeg euries.

Groeten Kever.

Terug naar “Interieur en audio”