Wie weet hoe nieuwe speakers plaatsen in een R56?

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Kever
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Hengelo
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 dec 2006, 08:56

Wie weet hoe nieuwe speakers plaatsen in een R56?

27 mei 2007, 13:58

Ik ben zoals de meeste R56 bezitters niet tevreden over het geluid van de radio (Boost).
Mijn plan is nu dan ook om de speakers te vervangen.
Ik heb een aantal vraagjes en hoop dat jullie hier antwoord op weten:
Zitten er in de deuren twee speakers aan elke kant en zo ja welke maat dan?
Zijn deze twee speakers op 1 kanaal aangesloten, dus een component set?
Zijn deze roosters er gemakkelijk uit halen zonder deze te beschadigen?
Achter zitten 6x9" speakers, kan ik deze vervangen door simpelweg het rooster te verwijderen of moet het hele paneel eruit?
Hebben jullie ervaring met vervangings speakers en zo ja welke?
Ik wil dus alleen de speakers vervangen, heeft de radio Boost 4x15W RMS?

Zo dit zijn toch nog heel wat vragen, ik hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt.
Kiwi_Kevin
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 263
Lid geworden op: 14 apr 2007, 20:44

27 mei 2007, 14:38

Zie dit topic: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... c&start=60
hier heeft Robbee zijn speakers al vervangen. Als ik toestemming heb ga ik ook aan dat avontuur beginnen, ben ook vrij kieskeurig wat geluid betreft. Maak vooral foto's tijdens het werk, nuttig voor anderen (incl ik ;))
Kever
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Hengelo
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 dec 2006, 08:56

27 mei 2007, 14:52

Kiwi_Kevin schreef:Zie dit topic: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... c&start=60
hier heeft Robbee zijn speakers al vervangen. Als ik toestemming heb ga ik ook aan dat avontuur beginnen, ben ook vrij kieskeurig wat geluid betreft. Maak vooral foto's tijdens het werk, nuttig voor anderen (incl ik ;))
Ik heb dit topic natuurlijk gevolgd maar veel van mijn vragen worden hierin niet beantwoord.
Vandaar deze nieuwe opsomming.

Met name hoe de roosters te verwijderen zonder te beschadigen ben ik benieuwd naar.

Groeten Kever
Kiwi_Kevin
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 263
Lid geworden op: 14 apr 2007, 20:44

27 mei 2007, 15:10

Daar zou ik dus geen antwoord op kunnen geven. Volgens mij zitten er voorin inderdaad twee speakers per kant, 1 in de deur en 1 in de a-stijl. Ik heb gelezen dat in de a-stijl ook airbag componenten zitten dus dat is iets om rekening mee te houden, daar zou ik zelf dus niets mee te maken willen hebben. Meestal is dat inderdaad een compo set dat via één kanaal wordt aangestuurd, maar dat kan ik dus ook niet met zekerheid zeggen.
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 656
Lid geworden op: 25 nov 2006, 20:58

28 mei 2007, 11:39

Alleen als je de HIFI optie van Mini zelf hebt dan heb je tweeters in de A-stijl.
In de deur zitten 2 speakers. De maten weet ik zo niet, maar hier kan je er meer over lezen, ook hoe je bij de speakers kunt komen.

De Boost radio heeft in mijn ogen niet voldoende vermogen om betere ( lees met grotere magneet e.d. ) speakers in bedwang te houden en ik vindt een tussenversterker dan ook echt nodig.

De achterpanelen moeten er uit en om dat te doen moet er behoorlijk wat uit de Mini worden gesloopt.

Als iemand nog vragen heeft, stel ze gerust.

Grtz,
Rob
Kever
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Hengelo
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 dec 2006, 08:56

28 mei 2007, 15:15

Robbee schreef:Alleen als je de HIFI optie van Mini zelf hebt dan heb je tweeters in de A-stijl.
In de deur zitten 2 speakers. De maten weet ik zo niet, maar hier kan je er meer over lezen, ook hoe je bij de speakers kunt komen.

De Boost radio heeft in mijn ogen niet voldoende vermogen om betere ( lees met grotere magneet e.d. ) speakers in bedwang te houden en ik vindt een tussenversterker dan ook echt nodig.

De achterpanelen moeten er uit en om dat te doen moet er behoorlijk wat uit de Mini worden gesloopt.

Als iemand nog vragen heeft, stel ze gerust.

Grtz,
Rob
Thankx Rob hier kan ik iets mee.
Ja de radio heeft volgens mij ook weinig vermogen, maar ik wil eens informeren naar hoog rendement speakers.

Groeten Kever.
Helenk
Be Mini
Be Mini
Locatie: vlak bij Zwolle
Berichten: 430
Lid geworden op: 04 jul 2006, 20:50

28 mei 2007, 17:51

Wat vindt men eigenlijk van de Hifi optie van Mini. De klachten komen vooral van R56's zonder dit pakket.
Wij zijn geen geluids freaken echter wij vinden het geluid best aardig, we hebben Hifi pakket.
Hoor wel verschillen met de Harman Kardon in de Landrover, die is inderdaad fraaier.
Zit er eigenlijk een booster in het Hifipakket?
groet Henk

Daimler double six 1988, Classic Mini 1978, een Mini Clubman Estate 1979 ,Mini Cabrio 1982, Fiat Panda Twin Air 85 aut 2013, Mitshubishii Outlander PHEV 2013, LR Defender 90 uit 1985 met 140 pk TdI .
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 656
Lid geworden op: 25 nov 2006, 20:58

28 mei 2007, 20:12

Er is op het engelse mini2 forum veel over te doen.
De een vindt het prima klinken, de ander weer niet.

Er is wel een versterker inbegrepen en die zit achterin tussen de bekleding en het spatbord gemonteerd. Verder zitten er tweeters in de A-stijl en ook zitten er tweeters achterin.

Grtz,
Rob
Helenk
Be Mini
Be Mini
Locatie: vlak bij Zwolle
Berichten: 430
Lid geworden op: 04 jul 2006, 20:50

28 mei 2007, 23:50

thnx weet ik tenminste wat ik heb, hoewel auto is momenteel gedeeltelijk gedemonteerd zie onderdeel vr & opl.
Hoop dat het goed komt anders gaat ie retour! >)
groet Henk

Daimler double six 1988, Classic Mini 1978, een Mini Clubman Estate 1979 ,Mini Cabrio 1982, Fiat Panda Twin Air 85 aut 2013, Mitshubishii Outlander PHEV 2013, LR Defender 90 uit 1985 met 140 pk TdI .
Kever
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Hengelo
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 dec 2006, 08:56

Voor zitten ze er in!!!

08 jun 2007, 18:34

Allemaal bedankt voor de tips en info, voor zitten de speakers er in!
Ik dacht ik neem vanmiddag vrij en ga bij 30graden even lekker in de zon aan mijn Mini sleutelen. :s :s :s
Morgen zijn de achterspeakers aan de beurt.
Net even getest, je weet niet wat je hoort, nu hoor je pas wat voor een bagger de standaard speakers zijn!

Heb gekozen voor alleen de speakers te vervangen en dus geen extra versterker te plaatsen.

Voor zitten Infinity Reference 6510CS, 16,5 cm (ja hoor het past) composet.
Achter komen morgen Infinity Reference 9613I, 6x9" speakers.

Als je even goed rond zoekt op het web, kun je hele leuke prijzen tegen komen.
Dit scheelde mij zo'n €130! :D

Groeten Kever
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 656
Lid geworden op: 25 nov 2006, 20:58

08 jun 2007, 18:57

Ik wil foto's zien :shock:

Grtz,
Rob
Kever
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Hengelo
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 dec 2006, 08:56

08 jun 2007, 20:06

Robbee schreef:Ik wil foto's zien :shock:

Grtz,
Rob
Sorry vergeten foto's te maken van het plaatsen, zal dit morgen wel doen.

De speakers zijn gewoon te vinden op www.rondevries.nl
Deze is ook een van de goedkoopste en levert super snel.

Groeten Kever.
Nog niet in het bezit maar duurt niet te lang meer.....
Kiwi_Kevin
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 263
Lid geworden op: 14 apr 2007, 20:44

08 jun 2007, 20:30

Had je nog iets moeten aanpassen voor die 16.5 cm, aangezien er standaard 13 cm inzit? Ik was aan het kijken voor 13 cm compo's, maar dan kan ik net zo goed op zoek gaan naar 16.5 cm. Zou dat veel in geluid schelen?
Kever
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Hengelo
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 dec 2006, 08:56

08 jun 2007, 20:39

Kiwi_Kevin schreef:Had je nog iets moeten aanpassen voor die 16.5 cm, aangezien er standaard 13 cm inzit? Ik was aan het kijken voor 13 cm compo's, maar dan kan ik net zo goed op zoek gaan naar 16.5 cm. Zou dat veel in geluid schelen?
Ik zat met het zelfde, ik had gelezen op een Amerikaanse site dat je tot 16,5 cm kunt plaatsen dus deze ook besteld.
Kort na ontvangst van mijn nieuwe speakers lees ik hier op het forum dat er 13,5 cm in de deuren onder zitten! :oops:
Via via erachter gekomen dat 16,5 cm zonder problemen kunnen worden geplaatst.
Was inderdaad geen probleem, past perfect.
Ik zou dan ook zeker voor 16,5 cm compo set gaan.

Succes met je keuze.

Groeten Kever.
Kiwi_Kevin
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 263
Lid geworden op: 14 apr 2007, 20:44

08 jun 2007, 20:43

Ja lastig lastig, 16.5 cm is sowieso duurder en lust wat meer vermogen. Ben je van plan om nog een extra versterker te plaatsen? Succes morgen, achter vervangen schijnt nogal een klus te zijn, las dat Robbee ook een stukje moest dremelen om de 6x9 passend te krijgen..

Terug naar “Interieur en audio”