Verschil uitlaatgeluid R56S 2008/2011

CooperJeff
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 jan 2012, 20:57

Verschil uitlaatgeluid R56S 2008/2011

14 jan 2012, 09:48

Het is me opgevallen, dat de nieuwe R56S (uit 2011 / MY2012?) veel enthousiaster brult en ploft.

Tijdens een testrit eind vorig jaar in een demo, bezorgde dit telkens een grote glimlach op mijn gezicht. In de auto die we onlangs aangeschaft hebben (BJ 11/2008) is dit een stuk minder en ik vroeg me af of dit enkel een softwarematige aanpassing is. Of is er in de tussentijd ook wat hardware toegevoegd (vlinderklep in de uitlaat oid) ?

Is dit eenvoudig aan te passen op een eerder model ?
jottemj
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 mar 2011, 10:43

14 jan 2012, 10:10

Het is een softwarematige aanpassing in de 2011 update. Toen ik mijn S kocht had ik namelijk hetzelfde, leuk tijdens de testrit maar nadat ik 'm geleverd kreeg hadden ze een update geplaatst en waren de plofjes verdwenen. Het blijkt dat dit is gedaan omdat niet iedereen het kon waarderen :s

Of het al opgelost is in de laatste update weet ik niet, ik heb het opgelost door de JCW-upgrade kit. Volgens mij doet de Beek tuning ook hetzelfde.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

14 jan 2012, 10:14

Bij mij knalt die enorm met standaard software 11/2007 en toen ik beek software had veel minder :? Ploffen is wel erg leuk en is jammer als dat er niet meer zou zijn .
Zou eerder voor ander uitlaat systeem kijken Icm andere downpipe als je echt wilt knallen :wink:
CooperJeff
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 jan 2012, 20:57

14 jan 2012, 10:36

De standaard set-up van de 2011 demo vond ik eigenlijk de perfecte gulle middenweg.

Het lijkt er dus op, dat het luider ploffen weer terug is bij de huidige software versie. :D

Het was overigens deze Cooper S uit juli 2011

Ben benieuwd of ze deze update (op wens) weer in kunnen lezen bij de dealer.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”