JCW luchtfilterhuis

Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10013
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

JCW luchtfilterhuis

28 mei 2011, 12:29

Op deze site kun je originele JCW spulletjes krijgen. Nou vroeg ik me af wat precies het verschil is tussen het JCW luchtfilterset (inclusief behuizing en buizen) en het standaard Cooper S luchtfilterset. Voegt het wat toe qua geluid? Is de behuizing groter? Over vermogenswinsten maak ik me trouwens geen illusies :roll: .

Gaat dus om deze set:

Afbeelding
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3351
Lid geworden op: 23 mar 2006, 14:28

28 mei 2011, 15:39

Hier een foto van het filter van de JCW tuningkit uit mijn vorige MINI (filter heeft nog het oude logo), het is hoger zoals je kunt zien en geeft een voller geluid. Nu had ik ook een JCW uitlaat, dus is het een beetje lastig voor mij om te oordelen hoe het filter klikt. Hetzelfde geldt voor mijn huidige MINI.

Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10013
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

29 mei 2011, 22:04

Ok thnx! Het filter zelf zal dan ook ongetwijfeld groter zijn. 8) (semi)OEM maar toch een upgrade, daar hou ik van.
S-67
Be Mini
Be Mini
Locatie: Veendam / Breda
Berichten: 425
Lid geworden op: 28 mei 2010, 23:14

24 mei 2012, 21:11

Topic is alweer een tijdje geleden gestart, maar voor de gene die weer zoekfunctie zoekt mbt dit, misschien nog handige weetjes :

Heb er vandaag 1 voor een heel leuk prijsje kunnen krijgen. Met stock S uitlaat merk ik toch dat hij voller klinkt en soepeler loopt en hoog in de toeren voelt het ook beter!

Van binnen ziet hij er zo uit :

Afbeelding

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”