Laatst sprak ik met de garagehouder waar ik altijd de auto's apk laat keuren over het vervangen van de zuigers en zuigerveren. Hij zei toen dat je de cilinders altijd moet honen als je de zuigers vervangt.
Ik vroeg mij af of dat zo is. Ik wilde namelijk het blok in de auto laten zitten. Kop eraf, carter eraf etc.
Gesmede zuigers plaatsen
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Gesmede zuigers plaatsen
Misschien eerst even een paar stappen terug; waarom wil je de zuigers en zuigerveren vervangen?
Als de wanden goed zijn, dan is opnieuw honen niet nodig. Daarbij zou ik het dan gelijk goed aanpakken en overstappen op overmaat.
Maar nogmaals; waarom deze stappen maken?
Als de wanden goed zijn, dan is opnieuw honen niet nodig. Daarbij zou ik het dan gelijk goed aanpakken en overstappen op overmaat.
Maar nogmaals; waarom deze stappen maken?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Turbomug
- One wheel wonder
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Bericht
Re: Gesmede zuigers plaatsen
Terechte vraag. Het olieverbruik is sinds ik de auto heb gekocht toegenomen naar ongeveer 1 liter op 1500 km. Kilometerstand 186.000. Ik vind dat te veel worden. Verder rijdt de S nog heerlijk dus vind ik het de moeite waard te gaan investeren. Ik overweeg om zelf de revisie te gaan doen (niet de eerste keer, wel bij een mini) maar voordat ik dat doe ga ik eerst een aantal zaken (laten) checken om zeker te weten dat het de zuigerveren zijn. Ik dacht aan een diagnosebezoekje bij van leeuwen.BMX schreef:Misschien eerst even een paar stappen terug; waarom wil je de zuigers en zuigerveren vervangen?
Als de wanden goed zijn, dan is opnieuw honen niet nodig. Daarbij zou ik het dan gelijk goed aanpakken en overstappen op overmaat.
Maar nogmaals; waarom deze stappen maken?
- JosCountrymanCooper
- Bijna verslaafd
Bericht
Re: Gesmede zuigers plaatsen
Als je het doet om je olieverbruik te verminderen, dan heeft alleen de zuigers vervangen geen zin.
Het probleem is juist de cilinderwand, die is te glad (glazing).
Honen is een bewerking om de toppen ,van het boren van je cilinderwanden, wat af te vlakken.
Wat Richard dus zegt: overmaat zuigers nemen, opnieuw je cilinders laten boren op overmaat en honen.
Het probleem is juist de cilinderwand, die is te glad (glazing).
Honen is een bewerking om de toppen ,van het boren van je cilinderwanden, wat af te vlakken.
Wat Richard dus zegt: overmaat zuigers nemen, opnieuw je cilinders laten boren op overmaat en honen.
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: Gesmede zuigers plaatsen
Wat Louis zegt, Martijn Schols van Schols auto's eens raadplegen. Heeft eerst altijd bij BMW/MINI gewerkt maar is voor zich zelf begonnen. Martijn heeft zijn eigen MINI R56S motor ook helemaal gereviseerd en is van huis uit een 'Motor man' en kan je wel goed advies geven.
Voor contact gegevens zie zijn website: http://www.scholsautos.nl
Voor contact gegevens zie zijn website: http://www.scholsautos.nl
- Turbomug
- One wheel wonder
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Bericht
Re: Gesmede zuigers plaatsen
Dank jullie wel. Ik zal eens contact met hem opnemen. Het is wel bij mij uit de buurt dus even langsrijden is er niet bij.
Ik heb eerder een topic gelezen van iemand die voor iets van 1500,= aan materialen klaar was. Dat ga ik niet redden met boren erbij. Honen moet sowieso gebeuren.
Ik heb eerder een topic gelezen van iemand die voor iets van 1500,= aan materialen klaar was. Dat ga ik niet redden met boren erbij. Honen moet sowieso gebeuren.
Onze sponsors