Zorgwekkend motorgeluid. Ratel of flapper geluid.
- Neovo
- Be Mini
Bericht
Olie van de motor is zoals bloed van ons lichaam... kan je heel veel aan zien wat er verkeerd gegaan is.
Ik zou zeker een olie staal nemen van jou Mini en die laten analyseren.dvrinsum schreef:Eerste resultaten van het onderzoek aan mijn Mini:
Extreme slijtage alle cilinders vooral van cilinders 1 en 4. motor net 30.000 km gelopen!.
Speling van de zuiger bovenin met de hand zichtbaar! Cilinder 1 grootste slijtage vandaar
de olie.
Cilinderblok zal vervangen moeten worden....
Olie van de motor is zoals bloed van ons lichaam... kan je heel veel aan zien wat er verkeerd gegaan is.
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Bij Beek hebben inmiddels meerdere (niet getunede) R56S gestaan met defecte zuigers..is dus helaas een zwak punt van dit model...
Dit waren auto's die compleet stoch waren overigens, dus ook onder de kap in de zin van Cai, anders IC ed..niets van dit alles, en met lage km standen.
... de JCW zuigers zijn een stuk beter, maar idd, deze zijn eerder minder zwak, dan veel sterker heb ik de indruk
Dit waren auto's die compleet stoch waren overigens, dus ook onder de kap in de zin van Cai, anders IC ed..niets van dit alles, en met lage km standen.
... de JCW zuigers zijn een stuk beter, maar idd, deze zijn eerder minder zwak, dan veel sterker heb ik de indruk
- Neovo
- Be Mini
Bericht
Ik ben zelf wat research aan het doen naar het probleem.
Sowieso heeft het probleem te maken met hitte rond en om de zuiger.
Detotantie versterkt het probleem alleen maar en is niet DE oorzaak.
Momenteel ben ik verschillend soorten Olie'n aan het testen op een roterende pomp waarvan de temperatuur kan ingesteld worden. ik heb de temperatuur ingesteld op mijn fabrieks olie temperatuur van mijn Mini.
Met 5W30 en 0W30 krijg ik kleine verminderde waarden. Met 0W40 blijven de smerings waarde constant en ook de oliedruk!
Idd er zijn ook ongetunede R56 S waarvan er zuigers stuk lopen, ook JCW's.GreyCooperS schreef:Bij Beek hebben inmiddels meerdere (niet getunede) R56S gestaan met defecte zuigers..is dus helaas een zwak punt van dit model...
Dit waren auto's die compleet stoch waren overigens, dus ook onder de kap in de zin van Cai, anders IC ed..niets van dit alles, en met lage km standen.
... de JCW zuigers zijn een stuk beter, maar idd, deze zijn eerder minder zwak, dan veel sterker heb ik de indruk
Ik ben zelf wat research aan het doen naar het probleem.
Sowieso heeft het probleem te maken met hitte rond en om de zuiger.
Detotantie versterkt het probleem alleen maar en is niet DE oorzaak.
Momenteel ben ik verschillend soorten Olie'n aan het testen op een roterende pomp waarvan de temperatuur kan ingesteld worden. ik heb de temperatuur ingesteld op mijn fabrieks olie temperatuur van mijn Mini.
Met 5W30 en 0W30 krijg ik kleine verminderde waarden. Met 0W40 blijven de smerings waarde constant en ook de oliedruk!
Laatst gewijzigd door Neovo op 09 aug 2011, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- Neovo
- Be Mini
Bericht
Om het probleem meer in details uit te leggen.
De R56 S is bekend om zijn hoge bedrijfs temperaturen.
De smering tussen de zuigerveren en de cilinderwand moet perfect zijn, zowel voor frictie, maar ook heel belangrijk: om je hitte van je zuiger over te brengen naar de cilinderwanden, die dan gekoeld worden door vloeistof.
Wanneer de olie te warm komt, word hij dan en heb je minder contact tussen de zuigerveren en cilinderwanden en warmere olie die onder je zuiger spuit om te koelen. voeg daar nog eens wat koolaanslag toe op je zuigerveren en die veren niet mooi open, dus ook minder warmte afvoer van de zuiger.
Ik ben er bijna zo goed als zeker van dat het daar aan ligt.
Vergeet niet dat ze 5W30 en 0W30 in gewone BMW diesel motoren doen, die een pak minder warm komen en minder toeren draaien.
Wat ik ga doen: Olie 0W40 Mobil of Edge zit er al in, een olie koeler met elektroisch instelbare thermostaat
Volgens mij is dit de oplossing van het probleem
De R56 S is bekend om zijn hoge bedrijfs temperaturen.
De smering tussen de zuigerveren en de cilinderwand moet perfect zijn, zowel voor frictie, maar ook heel belangrijk: om je hitte van je zuiger over te brengen naar de cilinderwanden, die dan gekoeld worden door vloeistof.
Wanneer de olie te warm komt, word hij dan en heb je minder contact tussen de zuigerveren en cilinderwanden en warmere olie die onder je zuiger spuit om te koelen. voeg daar nog eens wat koolaanslag toe op je zuigerveren en die veren niet mooi open, dus ook minder warmte afvoer van de zuiger.
Ik ben er bijna zo goed als zeker van dat het daar aan ligt.
Vergeet niet dat ze 5W30 en 0W30 in gewone BMW diesel motoren doen, die een pak minder warm komen en minder toeren draaien.
Wat ik ga doen: Olie 0W40 Mobil of Edge zit er al in, een olie koeler met elektroisch instelbare thermostaat
Volgens mij is dit de oplossing van het probleem
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Beek monteert de zuigers die de klant wil, want er komen natuurlijk geen Mini's die nog garantie hebben..
Ze adviseren wel om de JCW zuigers te nemen, maar het is maar net wat de klant wil betalen..
Ze adviseren wel om de JCW zuigers te nemen, maar het is maar net wat de klant wil betalen..
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
er is geen standaard oplossing voorhanden denk ik, maar ben echt een techno noob
ik denk dat je met de juiste olie, oliekoeler en eventueel bewerkte kop het verste komt...
maar 100% veilig is eigenlijk je auto stock houden en er mee rijden alsof het een one is
ik denk dat je met de juiste olie, oliekoeler en eventueel bewerkte kop het verste komt...
maar 100% veilig is eigenlijk je auto stock houden en er mee rijden alsof het een one is
- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
en ja, zo simpel kan het zijn
Met alle respect voor Beek, maar als er kennelijk stock R56's met lage KM standen stuklopen, waarom gaan die mensen dan niet naar de dealer? zoals ik al meermaals heb aangegeven, garantie is niet meer dan een wassen neus. Als de topicstarter hier geen tuning had en wel deze problemen durf ik een maandsalaris erom te wedden dat ie het volledig van MINI/BMW vergoed had kunnen krijgen. Non-conformiteit, kom er maar in!GreyCooperS schreef:Bij Beek hebben inmiddels meerdere (niet getunede) R56S gestaan met defecte zuigers..is dus helaas een zwak punt van dit model...
Dit waren auto's die compleet stoch waren overigens, dus ook onder de kap in de zin van Cai, anders IC ed..niets van dit alles, en met lage km standen.
en ja, zo simpel kan het zijn
- HK
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Emmeloord
Bericht
B.v. 10w60 die gebruiken ze ook in de M-serie van BMW
Of zie ik dit nu verkeerd?
Als ik dit zo lees dan zou ik eerder geneigd zijn om een nog dikkere olie te nemen.Neovo schreef:Om het probleem meer in details uit te leggen.
De R56 S is bekend om zijn hoge bedrijfs temperaturen.
De smering tussen de zuigerveren en de cilinderwand moet perfect zijn, zowel voor frictie, maar ook heel belangrijk: om je hitte van je zuiger over te brengen naar de cilinderwanden, die dan gekoeld worden door vloeistof.
Wanneer de olie te warm komt, word hij dan en heb je minder contact tussen de zuigerveren en cilinderwanden en warmere olie die onder je zuiger spuit om te koelen. voeg daar nog eens wat koolaanslag toe op je zuigerveren en die veren niet mooi open, dus ook minder warmte afvoer van de zuiger.
Ik ben er bijna zo goed als zeker van dat het daar aan ligt.
Vergeet niet dat ze 5W30 en 0W30 in gewone BMW diesel motoren doen, die een pak minder warm komen en minder toeren draaien.
Wat ik ga doen: Olie 0W40 Mobil of Edge zit er al in, een olie koeler met elektroisch instelbare thermostaat
Volgens mij is dit de oplossing van het probleem
B.v. 10w60 die gebruiken ze ook in de M-serie van BMW
Of zie ik dit nu verkeerd?
Onze sponsors