Dez foto's zijn genomen van de cilinderkop van een originele R56 Cooper S motor met 40.000 km op de teller via voornamelijk kleine ritten. Het is zo dat dit een bekend probleem is bij motoren met directe benzine-injectie maar een fraai gezicht is het niet.
Roetafzetting inlaatkanalen Cooper S motor
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Zuiden
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
x2!Harmar schreef:Daar wordt je niet bepaald vrolijker van.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
- reddevilduc
- 4 op een rij!
- Locatie: Koudekerk a/d Rijn
- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!
- reddevilduc
- 4 op een rij!
- Locatie: Koudekerk a/d Rijn
Bericht
Sorry, zal het even uiteggen.
Emission Gas Recirculation of te wel uitlaatgas recirculatie. Dit is een klep die een gedeelte van de uitlaatgassen terug voert naar je inlaatkanaal van de motor. Dit "on" ding zit er alleen voor om de NOx uitstoot te verminderen en dus om aan de euro3 of 4 norm te komen of zo. Louter en alleen dus voor de millieu freaks.
1e nadeel: is dat je dus vuile warme lucht aan het vermengen bent met schone koude lucht die de motor in komt. Helaas is je uitlaat gas niet bepaald vij van vervelende deeltjes die zich in je inlaatkanaal afzetten, jij hebt daar hele mooie foto's van geplaats (dank daarvoor!).
In combinatie met een compressor zoals de S dat heeft komt er iets meer smeerolie mee die meehelpt aan de kool afzetting in je inlaat.
2e nadeel: je koude buitenlucht wordt vermengt met heet uitlaatgas zodat er in priciepe minder lucht en zuurstof voor de verbranding is wat betekent een lager motorrendement dus meer verbruik en minder vermogen !!!!!!
Bij sommige motoren kan je die klep of het kanaal ervan gewoon afdichten door een plaatje te plaatsen maar ik denk dat je bij de Mini (ik heb hem nog niet zo lang) een storing zal krijgen op je motormanagement.
De truuk is dan om de EGR klep bij een "tuner" er uit te laten programmeren zodat die klep gesloten blijft en de hete uitlaatgassen niet meer bij de koude inlaatlucht terecht komen.
Je inlaatkanalen blijven dan aanzienlijk schoner en de doorlaat blijft zoals die bedoeld is . . . en je hebt meer power
Ik moet het bij mijn auto sowieso nog laten doen maar nu ik jou foto's heb gezien ga ik er maar wat vaart achter zetten !
André
Emission Gas Recirculation of te wel uitlaatgas recirculatie. Dit is een klep die een gedeelte van de uitlaatgassen terug voert naar je inlaatkanaal van de motor. Dit "on" ding zit er alleen voor om de NOx uitstoot te verminderen en dus om aan de euro3 of 4 norm te komen of zo. Louter en alleen dus voor de millieu freaks.
1e nadeel: is dat je dus vuile warme lucht aan het vermengen bent met schone koude lucht die de motor in komt. Helaas is je uitlaat gas niet bepaald vij van vervelende deeltjes die zich in je inlaatkanaal afzetten, jij hebt daar hele mooie foto's van geplaats (dank daarvoor!).
In combinatie met een compressor zoals de S dat heeft komt er iets meer smeerolie mee die meehelpt aan de kool afzetting in je inlaat.
2e nadeel: je koude buitenlucht wordt vermengt met heet uitlaatgas zodat er in priciepe minder lucht en zuurstof voor de verbranding is wat betekent een lager motorrendement dus meer verbruik en minder vermogen !!!!!!
Bij sommige motoren kan je die klep of het kanaal ervan gewoon afdichten door een plaatje te plaatsen maar ik denk dat je bij de Mini (ik heb hem nog niet zo lang) een storing zal krijgen op je motormanagement.
De truuk is dan om de EGR klep bij een "tuner" er uit te laten programmeren zodat die klep gesloten blijft en de hete uitlaatgassen niet meer bij de koude inlaatlucht terecht komen.
Je inlaatkanalen blijven dan aanzienlijk schoner en de doorlaat blijft zoals die bedoeld is . . . en je hebt meer power
Ik moet het bij mijn auto sowieso nog laten doen maar nu ik jou foto's heb gezien ga ik er maar wat vaart achter zetten !
André
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
- reddevilduc
- 4 op een rij!
- Locatie: Koudekerk a/d Rijn
Bericht
André
Ja dat helpt ook enigszins, maar je neemt niet de oorzaak weg maar je bestrijdt het symptoom.Myjector schreef:Wat zij mij vertellen is om de 5 tank beurten een Curratieve reiniger van Marly of andere gelijkaardig product toe te voegen.
Ik doe er nu Benzine Injectie Ultra Cleaner in en het helpt echt.
André
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Zuiden
Bericht
Even voor de duidelijkheid, de (compressor) R53 heeft hier geen last van want die heeft geen EGR. De R56 heeft er last van omdat die (ik denk door de Turbo en directe injectie) wel zo'n EGR systeem heeft. Maar het schijnt een echt probleem te zijn voor directe benzine injectie motoren.
- reddevilduc
- 4 op een rij!
- Locatie: Koudekerk a/d Rijn
Bericht
Volgens mij was dat zo'n beetje verplicht vanaf haverwege de 90-er jaren.
André
Weet je dat zeker ?Berthil schreef:Even voor de duidelijkheid, de (compressor) R53 heeft hier geen last van want die heeft geen EGR. De R56 heeft er last van omdat die (ik denk door de Turbo en directe injectie) wel zo'n EGR systeem heeft. Maar het schijnt een echt probleem te zijn voor directe benzine injectie motoren.
Volgens mij was dat zo'n beetje verplicht vanaf haverwege de 90-er jaren.
André
Onze sponsors