Onregelmatig stationair bij warme motor
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Onregelmatig stationair bij warme motor
Vandaag viel me voor het eerst op, een wat onregelmatig stationaire loop vooral bij wat langdurig wachten voor het stoplicht (of een open brug waarvan er nogal wat zijn deze tijd bij ons int durp). Niet heel erg, maar net genoeg dat het opvalt, of komt dat omdat ik uit een v6 kom? Zou natuurlijk te maken kunnen hebben met het warme weer, vol draaiende airco's e.d. dus zoek er niet echt wat achter, maar gewoon benieuwd. Meer mensen die dit opgevallen is?
- thavipah
- Mod virus alert!
Bericht
Viel mij toevallig ook op bij de zwarte Cooper. Die loopt ook zeer onregelmatig stationair, zeker met het warme weer van vandaag. Ik denk dat het met de aircopomp te maken heeft die aanslaat als er extra koeling nodig is.
Daarbij loeit de fan ook de hele tijd. Na starten begint hij binnen 20 seconden te brullen en het houdt niet op.
Verder is het een heerlijke auto, maar dit is echt anders als bij de Cooper S
Daarbij loeit de fan ook de hele tijd. Na starten begint hij binnen 20 seconden te brullen en het houdt niet op.
Verder is het een heerlijke auto, maar dit is echt anders als bij de Cooper S
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
onze Cooper loopt inderdaad ook niet in een gelijk toerental bij stationair... dan weer hoger, en lager sneller afwisselend en dan weer een tijdje zelfde toerental.... geen idee hoe/wat/waarom, maar kan t ook niet echt hinderlijk vinden ofzo...
Voor die open brug moet je trouwens ook gewoon de start stop functie gebruiken Frankie.... dan is ie gelijk helemaal stil....
Voor die open brug moet je trouwens ook gewoon de start stop functie gebruiken Frankie.... dan is ie gelijk helemaal stil....
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Met zowat 30 graden en vol blazende airco gaat tie echt niet uit als je hem in z'n vrij zet en je voet van het koppelingspedaal haalt.mini cabrio schreef: Voor die open brug moet je trouwens ook gewoon de start stop functie gebruiken Frankie.... dan is ie gelijk helemaal stil....
- GeoBem007
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je kan de motor afzetten en tweemaal op de start-knop drukken zonder de koppeling oid in te drukken, dan werkt alles wel buiten je motorfrankie schreef:Met zowat 30 graden en vol blazende airco gaat tie echt niet uit als je hem in z'n vrij zet en je voet van het koppelingspedaal haalt.mini cabrio schreef: Voor die open brug moet je trouwens ook gewoon de start stop functie gebruiken Frankie.... dan is ie gelijk helemaal stil....
- GreyCooperS
- Forum Junky
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
oh ja, de airco... tja die staat bij ons vrijwel nooit aanfrankie schreef:Met zowat 30 graden en vol blazende airco gaat tie echt niet uit als je hem in z'n vrij zet en je voet van het koppelingspedaal haalt.mini cabrio schreef: Voor die open brug moet je trouwens ook gewoon de start stop functie gebruiken Frankie.... dan is ie gelijk helemaal stil....
Onze sponsors