Zorgwekkend motorgeluid. Ratel of flapper geluid.

dvrinsum
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Capelle aan den Ijssel
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 dec 2009, 15:03

08 aug 2011, 13:53

Eerste resultaten van het onderzoek aan mijn Mini:

Extreme slijtage alle cilinders vooral van cilinders 1 en 4. motor net 30.000 km gelopen!.
Speling van de zuiger bovenin met de hand zichtbaar! Cilinder 1 grootste slijtage vandaar
de olie.

Cilinderblok zal vervangen moeten worden.... :shock
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

08 aug 2011, 13:59

Wtf !! Nog erger dus :shock: zuigers ook stukken uit ?
Waarschijnlijk toch te lang doodgereden :cry:
Neovo
Be Mini
Be Mini
Berichten: 477
Lid geworden op: 10 jun 2010, 19:22

08 aug 2011, 14:25

dvrinsum schreef:Eerste resultaten van het onderzoek aan mijn Mini:

Extreme slijtage alle cilinders vooral van cilinders 1 en 4. motor net 30.000 km gelopen!.
Speling van de zuiger bovenin met de hand zichtbaar! Cilinder 1 grootste slijtage vandaar
de olie.

Cilinderblok zal vervangen moeten worden.... :shock
Huh ik vrees dat dit een volledig nieuw blok word :shock:
K'hoop voor je dat ze dit in garantie nemen.
dvrinsum
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Capelle aan den Ijssel
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 dec 2009, 15:03

08 aug 2011, 14:50

Geen garantie! Was het maar waar....
Neovo
Be Mini
Be Mini
Berichten: 477
Lid geworden op: 10 jun 2010, 19:22

08 aug 2011, 15:02

Staat hij bij Beek nu of bij de dealer?
Hoelang zit de Beek software er al op?
Hopelijk kunnen ze jou blok nog frezen en honen als de krassen niet te diep zijn
Dan gelijk een oversize zuigers erin.
Kosten gaan rap rond de 3000€ zitten, ik zal er niet ver naast zitten
Sterkte kerel!

ps: zou je ff foto's kunnen maken als het blok open ligt, ben research aan doen ivm hoge temperaturen van het motorblok
thavipah
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Regio Delft
Berichten: 344
Lid geworden op: 30 dec 2010, 20:13

08 aug 2011, 17:50

dvrinsum schreef: Cilinderblok zal vervangen moeten worden.... :shock
Shit, echt klote man! Is de auto al uit de garantie? Ik zou toch proberen te claimen bij BMW. Je weet nooit of je mazzel hebt.

Zijn er berichten van mensen met JCW tuning (achteraf) die dezelfde problemen hebben?? Ik had tot voorkort nog steeds jeuk om dat te laten doen.. Maar heb echt geen zin in gezeik met het motorblok want dan zal je zien dat het net na de garantie gaat gebeuren.

Ik snap Daiel zijn reactie goed. Langzaam maar zeker komen er steeds meer berichten van problemen met Beek tuning. Als ik het erop zou hebben dan zou ik hem snel weer OEM zetten om gezeik te voorkomen.

Tegelijkertijd vraag ik mij af hoeveel auto's er door ze getuned zijn en over hoeveel procent uitval we het nu hebben?? Iedere motorschade is er een teveel natuurlijk, maar als dit gaat om 3 auto's op de 1.000 (ik noem maar even wat) dan valt het procentueel wel mee.

Veel succes met het oplossen van deze ellende. Wat ga je doen? Een nieuw motorblok of haal je ergens een gereviseerde vandaan. Ik zie die blokken nog weleens op ebay.de voorbij komen.
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hillywood
Berichten: 4614
Lid geworden op: 01 okt 2010, 15:34

08 aug 2011, 17:56

thavipah schreef:
dvrinsum schreef: Cilinderblok zal vervangen moeten worden.... :shock
Shit, echt klote man! Is de auto al uit de garantie? Ik zou toch proberen te claimen bij BMW. Je weet nooit of je mazzel hebt.

Zijn er berichten van mensen met JCW tuning (achteraf) die dezelfde problemen hebben?? Ik had tot voorkort nog steeds jeuk om dat te laten doen.. Maar heb echt geen zin in gezeik met het motorblok want dan zal je zien dat het net na de garantie gaat gebeuren.

Ik snap Daiel zijn reactie goed. Langzaam maar zeker komen er steeds meer berichten van problemen met Beek tuning. Als ik het erop zou hebben dan zou ik hem snel weer OEM zetten om gezeik te voorkomen.

Tegelijkertijd vraag ik mij af hoeveel auto's er door ze getuned zijn en over hoeveel procent uitval we het nu hebben?? Iedere motorschade is er een teveel natuurlijk, maar als dit gaat om 3 auto's op de 1.000 (ik noem maar even wat) dan valt het procentueel wel mee.

Veel succes met het oplossen van deze ellende. Wat ga je doen? Een nieuw motorblok of haal je ergens een gereviseerde vandaan. Ik zie die blokken nog weleens op ebay.de voorbij komen.
Ligt niet aan Beek tuning... Ligt aan tuning in het algemeen.
Heel internet staat vol met kapotte zuigers en aanverwante problemen na tuning. USA, UK, DE... Overal heb je dit.
Maar let wel, alleen de negatieve verhalen komen naar voren. Al de mensen die met tuning geen problemen hebben, hoor je daar natuurlijk niet over.

Dus
A. Het ligt aan tuning. Niet specifiek iets van Beek dus.
B. Negatieve verhalen komen vaker voor dan positieve omdat je over de laatste groep weinig hoort.

Als je dus veilig wilt opvoeren, moet je gewoon de hardware ook aanpassen. Software alleen kan problemen geven.

Just my 2 cents....
Neovo
Be Mini
Be Mini
Berichten: 477
Lid geworden op: 10 jun 2010, 19:22

08 aug 2011, 18:30

Klopt volledig.
En alles heeft te maken met de hitte vd motor.
waardoor er meer wrijving ontstaat tussen de zuiger veren en cilinder wanden
Voeg daar nog een beetje koolaanslag bij en prijs heb je
mso
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1277
Lid geworden op: 19 feb 2007, 13:56

08 aug 2011, 18:35

Man dat mag toch eigenlijk bij zulke jonge auto's met weinig km. De R53 zijn bijna bulletproof ook met tuning :s
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

08 aug 2011, 19:47

mso schreef:De R53 zijn bijna bulletproof ook met tuning :s
totdat je 1 theelepel te weinig olie erin hebt........ :roll: :roll:
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

08 aug 2011, 22:22

Lang leve de tuning bij de r55/56 .... :cry:
mso
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1277
Lid geworden op: 19 feb 2007, 13:56

08 aug 2011, 22:42

speedy schreef:Lang leve de tuning bij de r55/56 .... :cry:
Idd echt zonde dat is dus ook een reden om geen r55/56 te kopen maar meer richting de r53 te kijken wat wil wel jammer vind want de r55/56 is comfortabeler en dikker met jcw pakket :(
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

08 aug 2011, 23:17

gewoon standaard houden dan is er niets aan de hand :wink:
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

09 aug 2011, 01:21

Simpel, als je wil tunen bij een R56 moet je in de buidel tasten en het direct goed doen, dan is het goed mogelijk zonder dat er problemen optreden. De meesten denken echter met enkel software het maximale eruit te slepen - alleen is de tolerantie van dit blok niet toereikend.
Dat probleemblok moet je drastisch aanpakken en niet verwachten dat je met software de wereld gaat veroveren. De R53 is makkelijker te tunen, maar is zeker niet bulletproof - tenminste, als je niet regelmatig je olie controleert loopt ie behoorlijk rap stuk

Just my 2 cents
Neovo
Be Mini
Be Mini
Berichten: 477
Lid geworden op: 10 jun 2010, 19:22

09 aug 2011, 07:59

Zelfs als je Race zuigers en stalen drijfstangen plaatst in de R56 heb je nog het probleem niet opgelost.
Eerst moet het gepingel volledig weg, en daarna moet de koeling verbeterd worden zeker als hij getuned is.
Dit zorgt voor door gebrande zuigers!

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”