Eerste resultaten van het onderzoek aan mijn Mini:
Extreme slijtage alle cilinders vooral van cilinders 1 en 4. motor net 30.000 km gelopen!.
Speling van de zuiger bovenin met de hand zichtbaar! Cilinder 1 grootste slijtage vandaar
de olie.
Cilinderblok zal vervangen moeten worden....
Zorgwekkend motorgeluid. Ratel of flapper geluid.
- Neovo
- Be Mini
Bericht
K'hoop voor je dat ze dit in garantie nemen.
Huh ik vrees dat dit een volledig nieuw blok worddvrinsum schreef:Eerste resultaten van het onderzoek aan mijn Mini:
Extreme slijtage alle cilinders vooral van cilinders 1 en 4. motor net 30.000 km gelopen!.
Speling van de zuiger bovenin met de hand zichtbaar! Cilinder 1 grootste slijtage vandaar
de olie.
Cilinderblok zal vervangen moeten worden....
K'hoop voor je dat ze dit in garantie nemen.
- Neovo
- Be Mini
Bericht
Staat hij bij Beek nu of bij de dealer?
Hoelang zit de Beek software er al op?
Hopelijk kunnen ze jou blok nog frezen en honen als de krassen niet te diep zijn
Dan gelijk een oversize zuigers erin.
Kosten gaan rap rond de 3000€ zitten, ik zal er niet ver naast zitten
Sterkte kerel!
ps: zou je ff foto's kunnen maken als het blok open ligt, ben research aan doen ivm hoge temperaturen van het motorblok
Hoelang zit de Beek software er al op?
Hopelijk kunnen ze jou blok nog frezen en honen als de krassen niet te diep zijn
Dan gelijk een oversize zuigers erin.
Kosten gaan rap rond de 3000€ zitten, ik zal er niet ver naast zitten
Sterkte kerel!
ps: zou je ff foto's kunnen maken als het blok open ligt, ben research aan doen ivm hoge temperaturen van het motorblok
- thavipah
- Mod virus alert!
- Locatie: Regio Delft
Bericht
Zijn er berichten van mensen met JCW tuning (achteraf) die dezelfde problemen hebben?? Ik had tot voorkort nog steeds jeuk om dat te laten doen.. Maar heb echt geen zin in gezeik met het motorblok want dan zal je zien dat het net na de garantie gaat gebeuren.
Ik snap Daiel zijn reactie goed. Langzaam maar zeker komen er steeds meer berichten van problemen met Beek tuning. Als ik het erop zou hebben dan zou ik hem snel weer OEM zetten om gezeik te voorkomen.
Tegelijkertijd vraag ik mij af hoeveel auto's er door ze getuned zijn en over hoeveel procent uitval we het nu hebben?? Iedere motorschade is er een teveel natuurlijk, maar als dit gaat om 3 auto's op de 1.000 (ik noem maar even wat) dan valt het procentueel wel mee.
Veel succes met het oplossen van deze ellende. Wat ga je doen? Een nieuw motorblok of haal je ergens een gereviseerde vandaan. Ik zie die blokken nog weleens op ebay.de voorbij komen.
Shit, echt klote man! Is de auto al uit de garantie? Ik zou toch proberen te claimen bij BMW. Je weet nooit of je mazzel hebt.dvrinsum schreef: Cilinderblok zal vervangen moeten worden....
Zijn er berichten van mensen met JCW tuning (achteraf) die dezelfde problemen hebben?? Ik had tot voorkort nog steeds jeuk om dat te laten doen.. Maar heb echt geen zin in gezeik met het motorblok want dan zal je zien dat het net na de garantie gaat gebeuren.
Ik snap Daiel zijn reactie goed. Langzaam maar zeker komen er steeds meer berichten van problemen met Beek tuning. Als ik het erop zou hebben dan zou ik hem snel weer OEM zetten om gezeik te voorkomen.
Tegelijkertijd vraag ik mij af hoeveel auto's er door ze getuned zijn en over hoeveel procent uitval we het nu hebben?? Iedere motorschade is er een teveel natuurlijk, maar als dit gaat om 3 auto's op de 1.000 (ik noem maar even wat) dan valt het procentueel wel mee.
Veel succes met het oplossen van deze ellende. Wat ga je doen? Een nieuw motorblok of haal je ergens een gereviseerde vandaan. Ik zie die blokken nog weleens op ebay.de voorbij komen.
- P5ycH0
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Hillywood
Bericht
Heel internet staat vol met kapotte zuigers en aanverwante problemen na tuning. USA, UK, DE... Overal heb je dit.
Maar let wel, alleen de negatieve verhalen komen naar voren. Al de mensen die met tuning geen problemen hebben, hoor je daar natuurlijk niet over.
Dus
A. Het ligt aan tuning. Niet specifiek iets van Beek dus.
B. Negatieve verhalen komen vaker voor dan positieve omdat je over de laatste groep weinig hoort.
Als je dus veilig wilt opvoeren, moet je gewoon de hardware ook aanpassen. Software alleen kan problemen geven.
Just my 2 cents....
Ligt niet aan Beek tuning... Ligt aan tuning in het algemeen.thavipah schreef:Shit, echt klote man! Is de auto al uit de garantie? Ik zou toch proberen te claimen bij BMW. Je weet nooit of je mazzel hebt.dvrinsum schreef: Cilinderblok zal vervangen moeten worden....
Zijn er berichten van mensen met JCW tuning (achteraf) die dezelfde problemen hebben?? Ik had tot voorkort nog steeds jeuk om dat te laten doen.. Maar heb echt geen zin in gezeik met het motorblok want dan zal je zien dat het net na de garantie gaat gebeuren.
Ik snap Daiel zijn reactie goed. Langzaam maar zeker komen er steeds meer berichten van problemen met Beek tuning. Als ik het erop zou hebben dan zou ik hem snel weer OEM zetten om gezeik te voorkomen.
Tegelijkertijd vraag ik mij af hoeveel auto's er door ze getuned zijn en over hoeveel procent uitval we het nu hebben?? Iedere motorschade is er een teveel natuurlijk, maar als dit gaat om 3 auto's op de 1.000 (ik noem maar even wat) dan valt het procentueel wel mee.
Veel succes met het oplossen van deze ellende. Wat ga je doen? Een nieuw motorblok of haal je ergens een gereviseerde vandaan. Ik zie die blokken nog weleens op ebay.de voorbij komen.
Heel internet staat vol met kapotte zuigers en aanverwante problemen na tuning. USA, UK, DE... Overal heb je dit.
Maar let wel, alleen de negatieve verhalen komen naar voren. Al de mensen die met tuning geen problemen hebben, hoor je daar natuurlijk niet over.
Dus
A. Het ligt aan tuning. Niet specifiek iets van Beek dus.
B. Negatieve verhalen komen vaker voor dan positieve omdat je over de laatste groep weinig hoort.
Als je dus veilig wilt opvoeren, moet je gewoon de hardware ook aanpassen. Software alleen kan problemen geven.
Just my 2 cents....
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Simpel, als je wil tunen bij een R56 moet je in de buidel tasten en het direct goed doen, dan is het goed mogelijk zonder dat er problemen optreden. De meesten denken echter met enkel software het maximale eruit te slepen - alleen is de tolerantie van dit blok niet toereikend.
Dat probleemblok moet je drastisch aanpakken en niet verwachten dat je met software de wereld gaat veroveren. De R53 is makkelijker te tunen, maar is zeker niet bulletproof - tenminste, als je niet regelmatig je olie controleert loopt ie behoorlijk rap stuk
Just my 2 cents
Dat probleemblok moet je drastisch aanpakken en niet verwachten dat je met software de wereld gaat veroveren. De R53 is makkelijker te tunen, maar is zeker niet bulletproof - tenminste, als je niet regelmatig je olie controleert loopt ie behoorlijk rap stuk
Just my 2 cents
Onze sponsors