Trackday Zolder met Clubman Cooper S

pieterjan
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Locatie: Harderwijk
Berichten: 73
Lid geworden op: 17 jun 2010, 23:18

Trackday Zolder met Clubman Cooper S

16 okt 2011, 18:04

Omdat mijn trackday automobiel wat klein onderhoud had, (en nu te koop staat) met de Cooper Clubman S naar Zolder geweest. Nu was de Clubman, geen echte trackday auto, maar wel redelijk aangepast. Ander onderstel, JCW remmen, en motorisch de nodige Beek-verbeteringen maar ondanks hoop fun en lekkere rondetijden, BMW E30's zoekrijden en ander spul, toch problemen met remmen. Eerst fading en al snel vapor lock. Gasbel in remleiding door kokende remvloeistof, zelfs na 2 afkoelrondjes. Dus voortijdig afgehaakt. Na 30 minuten rondrijden werkten remmen weer als vanouds.


Conclusie. Kinderstoeltjes eruit en af en toe nog eens met Mini naar circuit:-)


mijn fixes
-betere remblokken, heb niet zo'n zin om JCW remmen weer te gaan vervangen. (nog uitzoeken welke blokjes. Trackday use maar ook dagelijks bruikbaar)
-stalen remleidingen achter (kleine ingreep)
-betere remvloeistof (nog uitzoeken)

en koeling van de remmen.

Mijn vraag:
Heeft iemand als eens die JCW airducts ingebouwd? (link) Hier heb ik dus een JCW voorbumper voor nodig, of is het met wat dremelen ook in standaard S bumper te fitten?


Of zijn er standaard airducts om de voorremmen te koelen die goed passen in bumper? Deze typen haalde ik uit oud topic: http://www.isa-racing.com/index.php/cat ... ungen.html

Ik wil niet teveel aanpassen, liefst alle aanpassingen onzichtbaar houden, geen mistlampen verwijderen maar de zijkanten van de onderste grille gebruiken.
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

16 okt 2011, 19:21

Dat klinkt alsof je deze link (Groupbuy remblokken) wel eens interessant zou kunnen vinden: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... 044#606044

Mogelijk ook korting op stalen remleidingen :D
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

16 okt 2011, 19:28

Is dat dot 5.1 remvloeistof?
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

Re: Trackday Zolder met Clubman Cooper S

16 okt 2011, 19:40

pieterjan schreef:Omdat mijn trackday automobiel wat klein onderhoud had, (en nu te koop staat)
Wat een dikke bak!! Moet pijn doen om hier afscheid van te nemen... Of komt er ander speelgoed voor in de plaats?
pieterjan
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Locatie: Harderwijk
Berichten: 73
Lid geworden op: 17 jun 2010, 23:18

16 okt 2011, 19:46

chill-es schreef:Is dat dot 5.1 remvloeistof?
volgens mij is die castrol dot 4
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

16 okt 2011, 19:52

Dus 5.1 is niet per definitie beter dan 4?
pieterjan
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Locatie: Harderwijk
Berichten: 73
Lid geworden op: 17 jun 2010, 23:18

Re: Trackday Zolder met Clubman Cooper S

16 okt 2011, 20:02

chill-es schreef:
pieterjan schreef:Omdat mijn trackday automobiel wat klein onderhoud had, (en nu te koop staat)
Wat een dikke bak!! Moet pijn doen om hier afscheid van te nemen... Of komt er ander speelgoed voor in de plaats?
Hij hoeft niet dringend weg, maar vind het zelf even genoeg. Ben bezig met restauratie en opknappen van wat andere zaken, dus heb de garageplek eigenlijk nodig. En moet ook weer niet te gek worden met al dat absoluut overbodige speelgoed. Maar als ik tegen geprepareerde trackday auto aanloop zoals een -oude- M3...
Neovo
Be Mini
Be Mini
Berichten: 477
Lid geworden op: 10 jun 2010, 19:22

17 okt 2011, 08:08

Remblokken vervangen door Carbotech X12.
Setje stalen remleidingen bestellen bij Beek (je hebt ze inhet zwart ook)
In 5.1 race remolie, vergeet niet dat jou ABS dan ook ontlucht moet worden bij een volledige omschakeling van olie
Dus heb je een automatisch ontluchtings machine nodig

Dat was de setup die ik had, en een super verschil
Maar de remmen piepen enorm bij gewoon gebruik, ik durfde bijna de straat niet meer op met dit lawaai :D

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”