Wel of geen sportonderstel Clubman S

Murcie
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Den Bosch
Berichten: 107
Lid geworden op: 07 okt 2007, 07:21

Wel of geen sportonderstel Clubman S

25 nov 2011, 19:48

Hi MINI mensen!

Waarschijnlijk zal het de rubriek vast gepasseerd zijn maar kan het antwoord op mijn vraag niet echt vinden.

Sta op het punt een Clubman S te bestellen, nu twijfel ik over een sportonderstel of niet.

Ben absoluut van hoe strakker hoe beter, maar lees ook met regelmaat dat de auto met sportonderstel wat zoekerig wordt op rechte stukken. Ik rij ongeveer 30 K per jaar dus dan kan het vervelend worden.

Nu lijkt het me dat er op een S al een sportonderstel zit, toch!? wetende dat een MINI sowieso strak stuurt, dus dacht met een paar 17 inch zal dit ook lekker sturen zijn. misschien anders in combinatie met een paar andere veren..

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen, comfort vind ik niet super belangrijk, strak sturen zeker, maar een nerveuse auto op de snelweg is not done.

Groeten,
Murcie
Neovo
Be Mini
Be Mini
Berichten: 477
Lid geworden op: 10 jun 2010, 19:22

25 nov 2011, 19:58

Als je de clubman standaard zou laten kwa hoogte zou ik voor het sportonderstel kiezen.
Mocht je voor een schroefsetje opteren in de toekomst zou ik het lekker zo laten
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7191
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

25 nov 2011, 20:50

Neovo schreef:Als je de clubman standaard zou laten kwa hoogte zou ik voor het sportonderstel kiezen.
Mocht je voor een schroefsetje opteren in de toekomst zou ik het lekker zo laten
daar zit wel wat in wat Neovo zegt
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

25 nov 2011, 22:21

Sportonderstel heeft niet enkel andere demping, maar ook dikkere stabbi's. Ik heb de mijne besteld mét sportonderstel, maar vond het niet lekker rijden. Helt te veel over, erg spoorgevoelig, veel last van torquesteer... Sportonderstel mét verlagingsveren zal wel lekker strak rijden. Wil je ook wat comfort behouden moet je voor een schroefset gaan.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”