Bosch bougies

geertm1969
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Lebbeke
Berichten: 208
Lid geworden op: 26 apr 2009, 19:28

Bosch bougies

11 jan 2012, 20:12

De laatste tijd wat problemen bij het koud starten van de mini. Motor komt er soms niet door en valt soms stil. Eens een beetje in beweging is dat gedaan.

De bougies zitten er al een tijdje in dus ik dacht van zal die best eens vernieuwen. Heb ze vervangen door de bosch 0242135518 of ZR7S1 332S blijkt nu bij het stationair draaien en een beetje met het gas spelen dat deze nogal ploft in de uitlaat.

Motor heeft motortuning. ligt het aan de afstelling of heeft hier iemand ervaring mee. Een tijdje geleden is de distributieketting vervangen en ik dacht dat bv bij de tuning die daar voor gebeurd de afstelling niet meer zou kloppen
geertm1969
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Lebbeke
Berichten: 208
Lid geworden op: 26 apr 2009, 19:28

12 jan 2012, 23:21

Motor draait ondertussen als een zonnetje. Raar blijkbaar moesten de bougie even wennen aan de motor of omgekeerd.

Wat ik enkel nog heb is af en toe een plofje in de uitlaat als de motor in toeren zakt bij het lossen van het gaspedaal
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

13 jan 2012, 09:19

Toch vet dat knallen uit de pijp !! Ik heb enorme knallen met de Alta en ben er heel blij mee :lol: Had eerst Beek tuning en toen minder knallen als met standaard software :wink: Weet je zeker dat de Beek software er nog op staat? Misschien heeft de dealer het wel overschreven :?
geertm1969
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Lebbeke
Berichten: 208
Lid geworden op: 26 apr 2009, 19:28

13 jan 2012, 09:31

Ja is wel leuk. Had het voor de bougie wissel soms ook maar nu klikt het anders. De software staat er nog op hoor. Als u het ook hebt zal het wel normaal zijn.
Motor rijd zeer zacht en neemt goed aan tov met vorige bougies.

Ik merk wel dat er op het forum blijkbaar nog niks te vinden is over deze bosch bougie
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

13 jan 2012, 09:41

Meeste mensen met software kiezen ervoor om de jcw bougies te nemen want die blijven wat koeler :wink: Weet niet hoe het met de bosch zit .
geertm1969
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Lebbeke
Berichten: 208
Lid geworden op: 26 apr 2009, 19:28

13 jan 2012, 09:51

Heb tot nu toe niks abnormaals gemerkt. Moet wel nog even op de snelweg rijden en zien of er dan geen probleem is.
Heb wel ook een grotere intercooler wat ook al een verschil maakt.

Toen ik de wagen pas starte met de nieuwe deed hij wel een beetje raar. Eens een klein ritje was dit in orde.

Kan nu wel zijn dat er een beetje WD40 in de cilinder was gelopen want de bougiesleutel zat vast in de cilinderkop. De diameter was wat nipt en heb de dop wat moeten bijwerken. Voor ik de dop er weer uit kreeg heb ik er wat WD40 tss gespoten en dan verwijderd.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

13 jan 2012, 09:55

Als probleem blijft gewoon ff bougies laten afstellen :wink:
Intercooler die merkbaar verschil maakt ? Nou ik vind dat je het met 25 graden best kunt merken maar nu echt niet :?
geertm1969
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Lebbeke
Berichten: 208
Lid geworden op: 26 apr 2009, 19:28

13 jan 2012, 09:59

Dat bedoelde ik ook. Sommige hebben problemen met de standaard intercooler en tuning als het warm is. Denk wel zo te horen aan de motor dat het ok zal zijn. Heeft nog nooit zo zacht gedraaid. Echt een wereld van verschil.

Straks even naar autosalon eens kijken naar de nieuwigheden.

Misschien staat de Veloster turbo er maar denk het niet. Is pas voorgesteld in de US. Denk dat die ter vervanging komt van mini

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”