1.4 One R56 stationair raar en brommend geluid tot 2000 tr

Bash
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:06

1.4 One R56 stationair raar en brommend geluid tot 2000 tr

21 apr 2012, 17:43

Dag mede mini liefhebbers

Ik heb sinds een paar maanden een Mini R56 one.. 1.4 uiteraard

Sinds een paar dagen begint de motor meer geluid te maken onder de 2000-2500 touren, en dan enorm sportief geluid gepaard met hokken en inhouden... daarna is het weer normaal geluid en op de snelweg ook nergens last van (behalve in de 6de versnelling onder de 2500 touren, hoor je het geluid weer)

Stationair gaat hij nu ook minder lekker lopen en slaat hij bijna af...

mn vriendin is er naar Renova Breda geweest (sponsor) maar daar wilde ze er niet naar kijken (terwijl ze een afspraak had gemaakt, schandalige service trouwens!) omdat er geen brug vrij was. Gisteren uitgelezen bij een kennis, bleek dat er even een lampje is gaan branden (oranje) niet knipperend: "motorstorug mit verschlechterung der Abgaswerte". Maar dat was een paar seconden

Iemand een idee?

Overigens is de auto gekocht bij ook (toenmalig) sponsor: ASN autoimport. Echter ben ik daar niet zo te spreken over, vandaar dat ik me aan jullie richt. Dit valt net weer buiten de garantie...(over de 10.000km)

alvast bedankt!!!
Bash
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:06

21 apr 2012, 17:45

Trouwens: er is iemand van Renova Breda meegereden met mijn vriendin, en ze zeiden dat het gewoon een sportief geluid is. Dat is natuurlijk onzin..
spenki
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 1733
Lid geworden op: 12 mar 2007, 22:31

21 apr 2012, 19:10

Hoi:

Misschien iets met het gasklephuis of egr-klep.(smerig)
Moeilijk te zeggen zo.
Ik zou zeggen eerst gasklep reinigen en dan afwachten.

Gr Roy
Bash
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:06

21 apr 2012, 19:28

Blijft altijd handig die boordcomputers, maar ondertussen blijven het gewoon motoren. Ze zullen je nooit zeggen wat er nou echt is voordat je alles los haalt.

Maar goed.. Las in een ander topic dat het aan de bougies ook kan liggen.
JosCountrymanCooper
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 969
Lid geworden op: 06 feb 2011, 19:55

22 apr 2012, 11:25

Zou heel goed kunnen, maar dan is er een of meer echt op.
Het ''sportieve'' geluid wordt dan veroorzaakt door onverbrand mengsel, wat in de uitlaat ontploft.
Hoe lang zitten ze er al in ?
Bash
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:06

22 apr 2012, 12:48

Ik heb nu 72000 km op de teller en volgens mij nooit vervangen. Het sportieve geluid komt van de motor en niet van de uitlaat. Het is ook altijd rond de 2000 toeren.. Daarna niks meer. Daarna stationair rammelt het ook, niet echt zuiver. Mensen kijken ook om bij vol gas onder de 2000 toeren door het aparte geluid en erna is het weg...

Olielampje ging ook snel aan en uit. Terwijl er nog tot 22000 km genoeg in zit, olie is wel erg donker trouwens.

Morgen maar even weg laten brengen. Ben benieuwd. Nu naar een garage, niet de mini dealer. Maar als het niet weg is, dan naar Renova
Jeroenuke
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Geldermalsen
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 nov 2006, 18:57

21 sep 2012, 23:14

Hoi,

Ben eigenlijk wel benieuwd wat het uiteindelijk was.
Mini is van mijn vriendin en was een kado van mij. Ben erg zelf ook erg blij mee en vind het een groot feest om er mee bezig te zijn! Ik rij zelf een Audi A6 allroad uit 2008. ook leuk maar minder spannend.
Bash
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:06

21 sep 2012, 23:29

Olie was de afgelopen 2 jaar niet vervangen. Bij aflevering is dit niet gecheckt. Bijna blijvende schade aan de motor, maar was er op tijd bij. Alle olie vervangen en beetje polijstspul erbij en liep weer prima..

Schrok me wel de tering, de verkoper weet het nu en deze fout zullen ze niet nog een keer maken. Hij rijdt nu heerlijk.. Niks aan de hand
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

22 sep 2012, 10:39

Mooi dat het opgelost is. Wel jammer dat je auto zo is afgeleverd door ASN en ook bijzonder jammer dat Renova dit probleem afwimpelt met "sportief geluid". Dat sportieve geluid had je gewoon je motor kunnen kosten.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Bash
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:06

22 sep 2012, 11:11

Inderdaad. ASN vond het zeer vervelend en heeft de nota betaald van mijn garage. Hij werkt samen met een garage naast hem, intern zal dat wel besproken zijn.

Renova vind ik ook erg jammer, zeker aangezien ze meereden. Maar als de auto niet daar gekocht is doen ze niks voor je. Jammer. Want mijn nieuwe lease komt niet naar hun nu.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

22 sep 2012, 12:54

Als het zo is dat je bij een dealer alleen geholpen wordt als je de auto daar gekocht hebt, dan wens ik ze veel succes in deze zware tijden. Op de autoverkoop wordt tegenwoordig nauwelijks nog geld verdient en vooral de werkplaats is de moneymaker. Als je dan aanlopers krijgt die hun auto graag bij je willen onderhouden dan zou je ze, volgens mij, met open armen moeten ontvangen en er alles aan doen om ze te helpen. Maar mss gaat het bij Renova wel zo goed dat ze geen nieuwe klanten nodig hebben...
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Bash
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:06

22 sep 2012, 17:15

Ja zo hebben nog wel de arrogantie

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”