Ik loop te zoeken in Google (en dus ook op dit forum), maar ik kan om de een of andere reden er niets over vinden...
De bedoeling is een standaard Cooper Coupé te kopen (dus niet de S). Maargoed, dan zit je maar met 120 pk en dat is wel weinig.
Je zult wel denken: "Waarom koop je dan gewoon geen S?". Nou, want daar kan en mag geen trekhaak onder
Daarom mijn vraag... zijn er bedrijven waar je verantwoord een supercharger op een normale motor kan laten zetten? Of zijn er andere manieren om op ongeveer 150/160 pk te komen zonder dat de boel kapot gaat?
Geen turbo, hoe meer vermogen?
- vincentv75
- Leerling Mini lid
Bericht
Geen turbo, hoe meer vermogen?
Laatst gewijzigd door vincentv75 op 19 sep 2012, 20:48, 3 keer totaal gewijzigd.
- vincentv75
- Leerling Mini lid
Bericht
Nou, het gaat er meer om dat er geen typegoedkeuring op de S zit om een trekhaak erop te zetten. Dus als het ooit mis gaat, dan heb ik een probleem...
- marcel&mirell
- 4 op een rij!
- Locatie: Nieuw vennep
Bericht
Trekhaak vind je op marktplaats .
Twee vliegen in een klap en een s + trekhaak
Je mag altijd een goed bod doen op mijn countryman svincentv75 schreef:Nou, het gaat er meer om dat er geen typegoedkeuring op de S zit om een trekhaak erop te zetten. Dus als het ooit mis gaat, dan heb ik een probleem...
Trekhaak vind je op marktplaats .
Twee vliegen in een klap en een s + trekhaak
- vincentv75
- Leerling Mini lid
Bericht
Ik wist dat de Countryman dat wel toestaat, maar ik wil toch echt een normale Cooper of het liefst een Coupe
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Ik vraag me af of het tegenwoordig (met strictere milieuregels) nog steeds mogelijk is om op een S een trekhaak te monteren en daarmee bij de RDW je kentekengegevens te laten aanpassen. (dus geen algehele typegoedkeuring, maar een goedkeuring voor jouw voertuig).
Vroeger lukte dit , maar of het nog steeds mogelijk is met huidige regels, geen idee.
Daarnaast schrijf je over mogelijkheden om een supercharger op een Gen-2 Cooper motor te monteren. Waarom zou je dan een supercharger willen en niet een Turbocharger? Want er is voor de S/JCW al een turbo ontwikkeld. Theoretisch kan alles zolang het maar in het vooronder past. Praktisch zou je toch willen aanhaken bij wat er al aan techniek ontwikkeld is.
Vroeger lukte dit , maar of het nog steeds mogelijk is met huidige regels, geen idee.
Daarnaast schrijf je over mogelijkheden om een supercharger op een Gen-2 Cooper motor te monteren. Waarom zou je dan een supercharger willen en niet een Turbocharger? Want er is voor de S/JCW al een turbo ontwikkeld. Theoretisch kan alles zolang het maar in het vooronder past. Praktisch zou je toch willen aanhaken bij wat er al aan techniek ontwikkeld is.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
trekhaak onder een coupe
Neem dan een S en neem er een oud(er) hok bij wat af en toe wat kan trekken...
Neem dan een S en neem er een oud(er) hok bij wat af en toe wat kan trekken...
- vincentv75
- Leerling Mini lid
Bericht
Ja, het moet wel het meest praktische zijn... het maakt mij niet uit wat het is als er maar wat meer vermogen in komt. Maar het klinkt alsof het niet echt eenvoudig is, ik dacht dat er wellicht een deel van het blok van de S op de standaard Cooper overgezet kan worden, maar misschien denk ik te eenvoudig ?
- geertm1969
- Mod virus alert!
- Locatie: Lebbeke
Bericht
Bestaat er in de coupe geen diesel? Ik denk het wel he? Waarom geen diesel die kan dan nog makkelijk tunen ook. Wees maar zeker dat daar ook pit in zit
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Een Cooper tunen kost je dikke knaken voor heel weinig resultaat. Je zult dus moeten kiezen tussen een trekhaak of een S. Ik zou voor dat laatste kiezen en er een cheap ass wagen bijnemen voor die twee keer per jaar dat je wat moet trekken. Just my 2 cents.
Sowieso....een trekhaak onder een Coupe...
Sowieso....een trekhaak onder een Coupe...
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
- Huug
- Nieuw Lid
Bericht
Daarnaast zie ik een mini ook niet echt als trekauto, hoe vaak zou je gebruik maken van die trekhaak en wat moet je precies trekken?
Niet om het een of ander maar als je met een supercharger of turbo in de rondte knalt en het gaat ooit mis, dan heb je ook een probleem.vincentv75 schreef:Nou, het gaat er meer om dat er geen typegoedkeuring op de S zit om een trekhaak erop te zetten. Dus als het ooit mis gaat, dan heb ik een probleem...
Daarnaast zie ik een mini ook niet echt als trekauto, hoe vaak zou je gebruik maken van die trekhaak en wat moet je precies trekken?
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Onze sponsors