Licht inhouden bij vol gas

Marcel1973
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Nuland
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 sep 2013, 21:04

Re: Licht inhouden bij vol gas

20 mei 2014, 19:11

Rond de 3000 toeren "hikt" de mijne ook wel eventjes, maar gaat daarna vol gas door.
Heb wel eens gehoord dat het vaker voor komt. Ben benieuwd, ik haak ff aan ;-)
Mini Cooper S | R53
Marcel1973
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Nuland
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 sep 2013, 21:04

Re: Licht inhouden bij vol gas

20 mei 2014, 22:36

boris_brznjef schreef:@marcel jij hebt een r53 toch? Dan heb je meer jojo effect door de bpv
Correct, jojo valt overigens mee hoor. Is even kort hikje en weer door :wink:
Mini Cooper S | R53
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Licht inhouden bij vol gas

20 mei 2014, 23:55

Jcw uitlaat kan je ook gewoon los kopen, wordt vaak gebruikt ook wel aangeboden. Dus dat je de uitlaat hebt wil niet zeggen dat je dan een jcw pakket hebt. Als je het jcw pakket zou hebben dan zou er ook een jcw typeplaatje onder je motorkap moeten zitten met daarop het geregistreerde jcw certificaatnummer. En er zou dus een certificaat bij de auto moeten zitten. Daarnaast nog jcw luchtfilterbehuizing plus filter, inlaatspruitstuk etc.

Dat inhouden en hikken is, zoals ik het vanaf hier kan beoordelen, pingelen. Dat is op de lange duur slopend voor je motor, dus ik zou idd maar de bougies checken en sowieso overgaan op jcw bougies. Meestal krijg je last van ingelen als er aangepaste (slechte) software opzit. Het pingelen is namelijk niets anders dan vroegtijdige verbranding van het mengsels wat weer veroorzaakt wordt door te hoge temperaturen. En laat dat nou net het grote probleem zijn van je n14 motor. Dus laat de boel eens uitlezen, desnoods door een dealer en anders door iemand die er verstand van heeft.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Licht inhouden bij vol gas

21 mei 2014, 11:41

Ja als er andere software op zou staan zou een dealer dat sowieso moeten kunnen zien. Mss verstandig je bougies preventief te vervangen, better safe than sorry
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: Licht inhouden bij vol gas

23 mei 2014, 11:48

Hoi,

Ik zou eerst eens rustig gaan kijken, want ik vind (niet vervelend bedoeld hoor) dat je steeds een hoop aan het raden bent zonder dat je het eerst goed nakijkt. Je dacht eerst dat je een OEM JCW kit had dat blijkt niet zo te zin. Je hebt alleen zover ik kan lezen een uitlaat en de bougies. Je gaat naar Beek die zegt dat die getunend is maar je weet niet hoe, toch? Heb je een run gedaan je was er toch. Dan had je misschien uit de curve kunnen opmaken waar het probleem zit. feit blijft dat je een gechipte MINI hebt gekocht zou eerst dat eens navragen want dat kan consequenties hebben waar heb je hem gekocht? Want als je als die gechipt is dan ben je de fabrieks garantie of MINI next garantie kwijt dat soort dingen lijkt me belangrijker dan dat je een kleine inhouding hebt rond de 200, want hoe vaak rij je dat. Misschien moet je nadenken als je het zo wilt laten qua software over een grotere IC andere slangen SMACO of Forge zodat je het goed doet en de rest aanpast aan de tuning. Dus zorg eerst dat je goed weet wat je gekocht hebt en kijk dan wat je wilt. Lijkt mij hoor
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
p.cooper s
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: woerden
Berichten: 69
Lid geworden op: 09 apr 2014, 20:39

Re: Licht inhouden bij vol gas

23 mei 2014, 13:15

Je kan ook proberen benzine te nemen met een hoger octaan gehalte ( v power) octaan 98 is helaas bijna nergens meer te krijgen maar v power komt in de buurt , dat is mij iig aangeraden bij tuning van de mini cooper s , of een toevoeging octaan bij doen , ze zeggen dat dat het pingelen en hikken tegen gaat door betere verbranding . Ik tank nu hoger otaan (v power chell ) binnen kort ook gewoon proberen kijken of er verschil in zit .
misschien helpt het, succes ....
Afbeelding

EEN HOBBY MAG GELD KOSTEN ........ ;D
Show my ride .... >>> viewtopic.php?f=3&t=33961

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”