Betrouwbaarheidstest: hoogste km-stand met N14 blok

De 2e generatie vanaf 2006
Mellow_Ron
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Etten-Leur
Berichten: 354
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:43

04 jun 2009, 10:09

Zit net over de 40000 km heen.
Olie 1 maal bijgevuld en 1 maal in zijn geheel vervangen.

De Mini gaat nu voor de 1e keer voor onderhoud (rem vloeistof en rem blokken) naar de garage.
Tot nu toe geen problemen en maar twee keer een klein ratel gehoord.
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1392
Lid geworden op: 20 dec 2006, 23:30

15 jun 2009, 01:22

Sta nu ergens rond de 58.000 km. BMW heeft eindelijk m'n koude start ratel aangepakt, sindsdien start de motor weer soepel en heb ik geen tractor geluid meer gehoord.
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1392
Lid geworden op: 20 dec 2006, 23:30

16 jun 2009, 01:08

Vandaag ff gecheckt, sta pas op 56.600 km, heb de mini echt weinig gebruikt afgelopen jaar :shock:
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Mortsel, Antwerpen
Berichten: 5849
Lid geworden op: 30 aug 2008, 11:23

16 jun 2009, 10:16

En nu op iets meer dan 50.000 staat ie weer bij de dealer.
Volledig uitgevallen thv Kennedytunnel in op de Antwerpse Ring! Melding gaf problemen met de katalysator.
Getakeld en ondertussen rijdt hij weer, ze vinden blijkbaar geen problemen terug. (Geen meldingen, blijkbaar ook geen probleem met de kat).
Greg gaat een verlenging van de garantie vragen en de turbo wordt waarschijnlijk vervangen. (Waarom juist, weet ik niet :) )
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 957
Lid geworden op: 09 apr 2008, 10:04

16 jun 2009, 19:53

GeoBem007 schreef:En nu op iets meer dan 50.000 staat ie weer bij de dealer.
Volledig uitgevallen thv Kennedytunnel in op de Antwerpse Ring! Melding gaf problemen met de katalysator.
Getakeld en ondertussen rijdt hij weer, ze vinden blijkbaar geen problemen terug. (Geen meldingen, blijkbaar ook geen probleem met de kat).
Greg gaat een verlenging van de garantie vragen en de turbo wordt waarschijnlijk vervangen. (Waarom juist, weet ik niet :) )
Niet laten nadraaien of koud afgetrapt?

Ik kom trouwens ook net terug vd dealer.. er zat 1.5 liter olie te weinig in! Niks van meldingen gaf ie en de dipstick las ik altijd positief uit. Koude start ratel is nog niet opgelost, ze waren bezig met smetje zijn wagen waar ze al alle mogelijk stukken vervangen hebben maar zonder resultaat! Pas als ze die in orde krijgen gaan ze verder op andere Cooper S'en..

Kwaliteit van dat half-Peugeot half-BMW blok is toch ook niet alles zeg.. jeezes de keren dat ik op anderhalf jaar al naar de dealer ben geweest :lol: :|

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”