Verstraler

De 2e generatie vanaf 2006
Beatle
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Heerenveen
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 mar 2009, 09:57

Verstraler

18 mar 2009, 20:17

Hi,

Ik had even een vraagje over de verstralers.
Ik vind deze eigenlijk wel super gaaf en wil ze wel op mijn Sje (R56).
Vanmiddag bij de garage nagevraagd wat ze kosten, de chroomvariant (174 euro ex BTW ex montage. Montage ong. 150 euro).
Nu heb ik op het forum en het mini accessoires boekje gezien dat ze worden aangesloten op het groot licht.
Volgens de garage echter worden ze aangesloten op dimlicht, en komt er een aan/uit knop in je middenconsole (naast de knop voor de electrische ramen)

2 tegenstrijdige verhalen dus dus :s

Wie heeft ervaring? Hoe zit het nu precies?

Thanx
Once you go MINI, you never go back!
patrick1976
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jun 2008, 10:52

18 mar 2009, 20:26

Hoi, ze worden als het goed is gewoon aan je groot licht gekoppeld. zodat als je groot licht aanknipt je verstrales ook aan gaan. Zo is het bij mij in ieder geval aan gesloten op mijn r55. van een extra knopje heb ik nog nooit gehoord. :s

veel plezier!
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Beilen
Berichten: 2133
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:11

18 mar 2009, 20:30

Verstralers (Driving Lights/DL's) mogen voor de APK alleen kunnen branden in combinatie met het grootlicht. Het lijkt me sterk dat een dealer een setje DL's achter het dimlicht aansluit, en ik denk dan ook dat de betreffende persoon zich versproken heeft.

De 'makkelijke' montage is om de draadjes voor de DL's bij het huidige grootlicht te steken. De DL's zullen dan altijd met het grootlicht mee gaan branden.

De dealer monteert echter een extra relais en schakelaar, zodat je de verstralers ook uit kunt laten. Een nadeel hiervan kan zijn dat het systeem zich automatisch reset zodra je het contact uit hebt gehad. Je zal dus altijd de DL's weer moeten aanzetten wil je dat ze meebranden met het grootlicht.
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
dix67
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Enschede
Berichten: 108
Lid geworden op: 02 jan 2009, 20:31

18 mar 2009, 20:46

ik vind 174 euro wel een beetje duur ex van alles :s .
Heb de mijne op ebay gekocht voor 60 euro met de beugels moet je ze alleen zelf installen.
Kiwi_Kevin
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 263
Lid geworden op: 14 apr 2007, 20:44

18 mar 2009, 23:45

Heb je daar een linkje van?
Carmeleon
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Mechelen
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 nov 2008, 00:03

23 mar 2009, 10:49

Inderdaad dure shizzle, die verstralers. Misschien dat ik ze ooit nog wel achteraf koop, eventueel tweedehands.
Minilex
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: De Grote Peel
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 aug 2007, 20:04

23 apr 2009, 22:46

Verstralers met aparte schakelaar mag geeneens in Nederland, ze moeten zelfs met grootlicht meeschakelen.
Als je ze apart kunt aanzetten met dimlicht kun je hiervoor een aardige prent ontvangen, net zoals mistlampen aanzetten met dimlicht als je een km zicht hebt.
Bukkie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Huizen
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 mar 2009, 18:09

Verstraler

26 jun 2009, 22:23

Zou iemand weten of de originele kabelboom voor Driving Lights los te koop is.
Zie op OEM.com wel de kabelboom en relais apart in tekening staan maar bij de opsomming van de materialen kom ik ze helemaal niet tegen.
Als het bestelbaar is weet iemand dan de ongeveer prijs.
Ik heb de Driving Lights al op mijn auto zitten en wilde dat los via groot licht met een relais aansluiten maar aangezien ik Bi XENON lampen heb weet ik eerlijk gezegd niet of ik een signaal voor het relais van een van de kabels kan halen dus wil ik eigenlijk gewoon originele kabel gaan gebruiken

Dank jullie wel voor meedenken

Groetjes

Willem
Bukkie

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”