Hi,
Ik had even een vraagje over de verstralers.
Ik vind deze eigenlijk wel super gaaf en wil ze wel op mijn Sje (R56).
Vanmiddag bij de garage nagevraagd wat ze kosten, de chroomvariant (174 euro ex BTW ex montage. Montage ong. 150 euro).
Nu heb ik op het forum en het mini accessoires boekje gezien dat ze worden aangesloten op het groot licht.
Volgens de garage echter worden ze aangesloten op dimlicht, en komt er een aan/uit knop in je middenconsole (naast de knop voor de electrische ramen)
2 tegenstrijdige verhalen dus dus
Wie heeft ervaring? Hoe zit het nu precies?
Thanx
Verstraler
- Beatle
- One wheel wonder
- Locatie: Heerenveen
- patrick1976
- Mod virus alert!
- Locatie: Hoofddorp
Bericht
Hoi, ze worden als het goed is gewoon aan je groot licht gekoppeld. zodat als je groot licht aanknipt je verstrales ook aan gaan. Zo is het bij mij in ieder geval aan gesloten op mijn r55. van een extra knopje heb ik nog nooit gehoord.
veel plezier!
veel plezier!
- Berry M
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Beilen
Bericht
Verstralers (Driving Lights/DL's) mogen voor de APK alleen kunnen branden in combinatie met het grootlicht. Het lijkt me sterk dat een dealer een setje DL's achter het dimlicht aansluit, en ik denk dan ook dat de betreffende persoon zich versproken heeft.
De 'makkelijke' montage is om de draadjes voor de DL's bij het huidige grootlicht te steken. De DL's zullen dan altijd met het grootlicht mee gaan branden.
De dealer monteert echter een extra relais en schakelaar, zodat je de verstralers ook uit kunt laten. Een nadeel hiervan kan zijn dat het systeem zich automatisch reset zodra je het contact uit hebt gehad. Je zal dus altijd de DL's weer moeten aanzetten wil je dat ze meebranden met het grootlicht.
De 'makkelijke' montage is om de draadjes voor de DL's bij het huidige grootlicht te steken. De DL's zullen dan altijd met het grootlicht mee gaan branden.
De dealer monteert echter een extra relais en schakelaar, zodat je de verstralers ook uit kunt laten. Een nadeel hiervan kan zijn dat het systeem zich automatisch reset zodra je het contact uit hebt gehad. Je zal dus altijd de DL's weer moeten aanzetten wil je dat ze meebranden met het grootlicht.
- Minilex
- 4 op een rij!
- Locatie: De Grote Peel
Bericht
Verstralers met aparte schakelaar mag geeneens in Nederland, ze moeten zelfs met grootlicht meeschakelen.
Als je ze apart kunt aanzetten met dimlicht kun je hiervoor een aardige prent ontvangen, net zoals mistlampen aanzetten met dimlicht als je een km zicht hebt.
Als je ze apart kunt aanzetten met dimlicht kun je hiervoor een aardige prent ontvangen, net zoals mistlampen aanzetten met dimlicht als je een km zicht hebt.
- Bukkie
- Mod virus alert!
- Locatie: Huizen
Bericht
Verstraler
Zou iemand weten of de originele kabelboom voor Driving Lights los te koop is.
Zie op OEM.com wel de kabelboom en relais apart in tekening staan maar bij de opsomming van de materialen kom ik ze helemaal niet tegen.
Als het bestelbaar is weet iemand dan de ongeveer prijs.
Ik heb de Driving Lights al op mijn auto zitten en wilde dat los via groot licht met een relais aansluiten maar aangezien ik Bi XENON lampen heb weet ik eerlijk gezegd niet of ik een signaal voor het relais van een van de kabels kan halen dus wil ik eigenlijk gewoon originele kabel gaan gebruiken
Dank jullie wel voor meedenken
Groetjes
Willem
Bukkie
Zie op OEM.com wel de kabelboom en relais apart in tekening staan maar bij de opsomming van de materialen kom ik ze helemaal niet tegen.
Als het bestelbaar is weet iemand dan de ongeveer prijs.
Ik heb de Driving Lights al op mijn auto zitten en wilde dat los via groot licht met een relais aansluiten maar aangezien ik Bi XENON lampen heb weet ik eerlijk gezegd niet of ik een signaal voor het relais van een van de kabels kan halen dus wil ik eigenlijk gewoon originele kabel gaan gebruiken
Dank jullie wel voor meedenken
Groetjes
Willem
Bukkie
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors