Cooper S Clubman koppeling doorgebrand

De 2e generatie vanaf 2006
zino_8
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2009, 23:40

Cooper S Clubman koppeling doorgebrand

30 jun 2009, 14:09

Hallo iedereen,

Ik zit al een tijdje op het forum, maar heb nog niet echt actief meegedaan.
Ik heb al een tijdje een Mini Cooper S Clubman, maar nog niet echt tijd gehad om te modden en vond ik ik het ook nog niet nodig om een topic te maken over men wagen als er toch niets aan gebeurde.
Dit komt namelijk omdat ik met mijn wagen na 2 maand al een ongeval heb gehad, dan was dat opgelost en had ik een nieuw probleem.
Dit is een maand geleden en het was de koppeling. Die hebben ze vervangen onder garantie, maar mij niet gezegd wat het probleem juist was. De persoon die de wagen afleverde kon het mij niet echt zeggen. Ik had er geen erg op en heb uiteindelijk niet teruggebeld voor te weten wat het probleem was. Nu heb ik 2 dagen geleden terug een probleem met de koppeling gehad. En nu zeggen ze dat ik het allemaal zelf ga moeten betalen omdat het door mijn rijstijl komt. Blijkbaar hadden ze vorige keer 'gelogen' tegen BMW en gezegd dat er een ander probleem was met de koppeling en konden ze het wel in garantie krijgen. Nu is dat niet mogelijk.
Nu is mijn vraag of dat iemand hier al dit zelfde probleem heeft gehad? Of dat iemand dat weet dat je je koppeling kan kapot maken op 1000 km tijd? Of gewoon nog wat meer uitleg hierover?
Mijn rijstijl is niets speciaal aan, ik rijd niet traag, maar ook niet overdreven snel.

mvg,

Zino
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

30 jun 2009, 15:49

Als je niet 1000km met je voet op het koppelingspedaal hebt gezeten dan lijkt het me sterk dat het de rijstijl is.

Je moet de koppeling overigens ook wel ruiken als je hem in 1000km verbrand zou hebben... Ik verwacht eerder een productiefout.

Kan de eerste koppeling een opdonder gehad hebben bij het ongeval?
zino_8
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2009, 23:40

30 jun 2009, 17:07

Zou kunnen van met het ongeval, dat er nog altijd iets mis is dat ze niet hebben gezien.
Want koppeling is wel vervangen vorige keer.
Is er iets dat er dan met te maken kan hebben dat voor de oorzaak zorgt?
zino_8
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2009, 23:40

02 jul 2009, 13:56

Iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn of iemand kennen dat iets gelijkaardig hebben meegemaakt?
Ze blijven volhouden dat het mijn fout is.
Ze zijn vandaag volop bezig met delen van motor eruit te halen, dus dan weet ik wel meer.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”