Ramen open/ontgrendeling alarm

De 2e generatie vanaf 2006
M-iNdO
Be Mini
Be Mini
Locatie: Utrecht
Berichten: 566
Lid geworden op: 19 sep 2006, 07:33

Ramen open/ontgrendeling alarm

08 aug 2009, 00:51

Jongens (en meiden),

Zojuist voor de zoveelste keer meegemaakt dat beiden ramen van mijn auto "gewoon" spontaan helemaal open staan.
Net goed opgelet of de deuren ook ontgrendeld zijn en ja hoor, dit wast het geval. Dit betekent volgens mij dan ook dat het alarm er af is (neem ik aan).

Dit is me al meerdere keren overkomen maar ik twijfelde steeds of dat ik zelf iets "verkeerd" gedaan heb of dat ik vergeten ben om de ramen dicht te doen en het alarm er op te zetten.

Morgen toch maar weer naar de dealer want dit is niet goed (wil niet dat ze zomaar ongestoord in mijn auto kunnen komen :evil:).

Voordat ik ga slapen toch maar weer even checken of mijn ramen dicht zijn en het alarm er nog op zit.

Echt klote dit, en het ergste is dat mijn standaard garantie al een tijdje verlopen is :cry:
your non average MINI driver
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

08 aug 2009, 08:38

....toch niet toevallig op dat knopje gezeten ofzo? Zeker als ie nog met de deuren van het slot staat, dan is het net gebeurd. Standaard gaat ie na 2 minuten weer op slot, tenzij je dat zelf anders hebt ingesteld. Heb je ook gelet op de 2e sleutel, dat die niet de knop bediend?
Kun je die comfort-opening niet laten deactiveren door de dealer? Of je MINI heeft inderdaad een storing in de computer....
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

08 aug 2009, 12:58

Dit had ik ook met mijn MINI (R50 2005). Tot driemaal toe de auto aangetroffen met ramen open. Auto was nog wel op slot omdat deze na een tijdje zichzelf weer op slot doet.

Tweemaal een hele nacht open geweest, gelukkig bij mijn ouders op 't erf en éénmaal kortstondig in de stad. We zijn toen met beide MINI's naar de dealer gereden en hebben dit uit laten schakelen. Want stel je voor dat de auto ergens in een stad de hele nacht open is of dat het die nacht regent...
M-iNdO
Be Mini
Be Mini
Locatie: Utrecht
Berichten: 566
Lid geworden op: 19 sep 2006, 07:33

08 aug 2009, 14:33

Robert schreef:....toch niet toevallig op dat knopje gezeten ofzo? Zeker als ie nog met de deuren van het slot staat, dan is het net gebeurd. Standaard gaat ie na 2 minuten weer op slot, tenzij je dat zelf anders hebt ingesteld. Heb je ook gelet op de 2e sleutel, dat die niet de knop bediend?
Kun je die comfort-opening niet laten deactiveren door de dealer? Of je MINI heeft inderdaad een storing in de computer....
Ik weet zeker dat ik niet op dat knopje gezeten heb (ben niet in de buurt van de sleutel geweest). Standaard gaat ie na 2 minuten weer op slot? Volgens mij heeft ie al een hele tijd opengestaan. Bedoel je met 2e sleutel de reservesleutel?
Ook die sleutel ligt ergens veilig opgeborgen.

Ga zo toch maar naar de dealer :evil:
your non average MINI driver
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

08 aug 2009, 18:14

Ja, als je de MINI van het slot doet, maar geen deur of kofferklep open doet, dan gaat ie na een tijdje weer op slot. Dit kun je bij de R55/56/57 zelf instellen of je dat wilt. En ja, met de 2e sleutel bedoel ik de 'reserve'.
Maar goed, als je zeker weet dat je niet op die sleutel hebt gedrukt, dan is een storing toch waarschijnlijker...
okke
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 170
Lid geworden op: 04 jan 2009, 13:20

08 aug 2009, 19:20

Robert schreef:Ja, als je de MINI van het slot doet, maar geen deur of kofferklep open doet, dan gaat ie na een tijdje weer op slot. Dit kun je bij de R55/56/57 zelf instellen of je dat wilt. En ja, met de 2e sleutel bedoel ik de 'reserve'.
Maar goed, als je zeker weet dat je niet op die sleutel hebt gedrukt, dan is een storing toch waarschijnlijker...
Hoe doe je dat? :s
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

08 aug 2009, 20:17

okke schreef:
Robert schreef:Ja, als je de MINI van het slot doet, maar geen deur of kofferklep open doet, dan gaat ie na een tijdje weer op slot. Dit kun je bij de R55/56/57 zelf instellen of je dat wilt. En ja, met de 2e sleutel bedoel ik de 'reserve'.
Maar goed, als je zeker weet dat je niet op die sleutel hebt gedrukt, dan is een storing toch waarschijnlijker...
Hoe doe je dat? :s
RTFM, BLZ 20, Automatisch vergrendelen. :D

Via de boordcomputer, zorg dat je in menu 6 bent (de sleutel met dat vinkje erdoor)
BC-knop indrukken tot weergave wijzigt.
Doorklikken met de BC-knop tot je bij het hangslot met een A erin komt. BC-knop ingedrukt houden tot weergave wijzigt.
Daar krijg je dan de keuze tussen:
- klok : portier vergrendelt automatisch als er geen portier werd geopend
- pijl : Portier vergrendelt als je wegrijd.
- klok + pijl : combinatie van beide hierboven genoemd
- off : geen automatisch vergrendeling

BC-knop indrukken tot weergave wijzigt om de instellingen op te slaan.
okke
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 170
Lid geworden op: 04 jan 2009, 13:20

08 aug 2009, 20:43

bedankt, ik ga het morgen uit proberen :)

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”