Goedemiddag,
Weet iemand wat de verschillen zijn tussen een Clubman S uit Europa en USA?
Behalve een paar extra reflectors en de mph snelheidsmeter, heb ik bij de RDW kunnen achterhalen dat de US versie 80 kilo zwaarder is en een veel hogere uitstoot heeft dan de EU versie. Deze auto's worden toch allemaal is de UK gemaakt?
Waarom zouden deze Clubbies 80 kilo zwaarder zijn en meer uitstoten?
Hoor graag van jullie.
Groet Menno
Verschillen R55 S EU vs US?
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Re: Verschillen R55 S EU vs US?
Ik weet iig dat ze een secundaire kat hebben, waar het extra gewicht in zit zou ik dan weer niet weten. Is het niet ook de methode van wegen? Nederlandse auto's wegen in de praktijk vrijwel altijd meer dan er op het kenteken staat.
- mennojeweetwel
- Leerling Mini lid
- Locatie: Zandvoort
Bericht
Re: Verschillen R55 S EU vs US?
Dat zou natuurlijk best kunnen, maar je zit net weer in de volgende gewichtscategorie wat betreft wegenbelasting. Die secundaire cat klinkt aannemelijk maar dan weer niet waarom deze meer uitstoot dan een NL clubbie je zou dan verwachten minder uitstoot. Maar misschien geldt daar hetzelfde voor. Als er gemeten wordt bij de RDW zou de uitstoot hoger kunnen zijn dan als dit standaard wordt overgenomen bij een NL clubman. Maar krijg je dan kater geen problemen met APK? Qua gewicht kan ik me ook weer voorstellen dat het lounge leer pakket zwaarder is dan het standaard interieur, althans het ziet er zwaarder uit en dan samen met zo'n extra cat en een rol peppermunt in je dashboard zit je snel op 80 kilo
Thanks voor je reactie
Thanks voor je reactie
- mennojeweetwel
- Leerling Mini lid
- Locatie: Zandvoort
Bericht
Re: Verschillen R55 S EU vs US?
Nog beetje rond zitten neuzen bij RDW maar je hebt inderdaad gelijk. Voor de clubman heb ik nu al meerdere gewichten terug gezien namelijk 1180, 1215 en 1260 als ledig gewicht. Ook de uitstoot van 203 zag ik zojuist ook voorbij komen bij een ander kenteken. Blijkbaar gebruikelijk. Thx
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Re: Verschillen R55 S EU vs US?
Mijn R50 is later omgekeurd met een R53 motorblok, is toen ook gewogen op de weegbrug. Is op kenteken ook een klasse zwaarder dan een originele R53. Ben daar eens in gedoken, maar dat is gewoon jammer de bammer. Idem met bijvoorbeeld Duitse import.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Verschillen R55 S EU vs US?
Houd ook rekening mee dat een Amerikaanse auto niet altijd goed uitgelezen kan worden en met programmeren ook het een en ander verkeerd kan gaan
Er zitten namelijk andere protocollen in de auto
Er zitten namelijk andere protocollen in de auto
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Re: Verschillen R55 S EU vs US?
Voor de volledigheid, Europese middendemper:
Amerikaanse middendemper + secundaire kat:
Amerikaanse middendemper + secundaire kat:
- mennojeweetwel
- Leerling Mini lid
- Locatie: Zandvoort
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors