Nieuwe remschijven en remblokken

De 2e generatie vanaf 2006
jordi_mini_R56
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jul 2023, 13:49

Nieuwe remschijven en remblokken

10 jan 2024, 20:27

Mijn mini heeft zijn apk weer gehad en kan er weer tegen aan.

Echter, zijn de remschijven en remblokken voor bijna aan vervanging toe.

Hebben jullie ervaringen met goede remschijven? En is het de moeite om de remschijven en blokken te upgraden als je dezelfde remklauwen behoudt??

Ook hoor ik verschillende meningen om geperforeerde remschijven te nemen?
JeroenD
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 aug 2023, 17:52

Re: Nieuwe remschijven en remblokken

11 jan 2024, 17:52

Ik heb onlangs alles voor vervangen op mijn Mini One 2010. Ik ben voor Brembo schijven en blokken gegaan.

Die zijn er ook weer in verschillende soorten, maar ik ben voor de beste, lees duurste, gegaan. Ik denk dat als je voor welk willekeurig gerenomeerd remmenmerk gaat je geen verschil gaat merken. Geventileerde remmen zijn eigenlijk alleen nodig als je een hele forse rijstijl hebt. Ze zijn dan beter gekoeld en dat komt het remmen te goede. Maar als je normaal rijdt zal er denk ik niet gauw verschil zijn. Sterker nog de gaatjes maken dat er iets minder oppervlak is, dus je moet het extra remvertraging dus vooral krijgen uit het beter gekoeld houden. Als je voor andere, en meestal grotere, klauwen gaat kun je wellicht wel wat beter gaan remmen. Gewoon een kwestie van grotere zuigers in combinatie met grotere remschijven en blokken. Als je het zelf doet, vergeet dan niet om een remblokslijtagesensor mee te bestellen. Succes
Jeroen
jordi_mini_R56
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jul 2023, 13:49

Re: Nieuwe remschijven en remblokken

11 jan 2024, 19:19

Bedankt voor je reactie.

Ik hoor inderdaad van meerdere kanten dat geperforeerd niet perse beter hoeft te zijn.

Dus onder staande remschijven zullen prima zijn?

https://www.autodoc.nl/brembo/1657637#remschijf

Goeie tip inderdaad om die meteen ook nieuwe te bestellen voor die paar euro :)

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”