Het maken van een one-ball uitlaat
- anro63
- One wheel wonder
- Locatie: Leiderdorp
Bericht
een mal gemaakt van multiplex 10 mm
om er voor te zorgen dat de losse onderdelen weer op de zelfde plek komen
hier zijn de steunen geplaatst om de demper op zijn plek te houden
bij de groene pijl onder de demper nog een strook geplaatst tegen het kantelen van de demper
de verbindings strip tussen de twee uitlaat pijpen vast gemaakt met een schroef
op de steun van de mal
hier zijn de steunen van de midden pijp geplaats
onder de ophanging van de midden pijp zijn twee blokken geplaats met aan iedere kant twee schroeven waar de ophanging tussen zit (op de foto zitten er nog maar twee schroeven)
twee steunen om de midden pijp
de demper met de twee uitlaat pijpen
bij de overgang van de pijp van dik naar dun door zagen (± 3cm van de demper)
de midden pijp ±10 cm van af de bocht door gezaagd
van de demper die niet meer nodig is zaag je het stuk af dat naar de midden pijp liep
die ga je weer gebruiken voor de pijp en de pot aan elkaar te maken
dit is het stuk wat je weer nodig heb
het stuk pijp moet nog wel opmaat gemaakt worden
zorg hier wel bij dat de demper en de midden pijp in de mal zitten
de onderdelen elect. aan elkaar gelast
hij zit nu onder onze mini one R50 uit maart 2004 pre-facelift (zonder midden demper)
is geplaatst zonder warmteschild de warmte in de koffer bak valt mee
maar kijk het eerst even aan kan het altijd nog plaatsen
het geluid is super binnen in de auto een licht gebrom buiten de auto een geluid wat bij de auto past
Het maken van een one-ball uitlaat
een mal gemaakt van multiplex 10 mm
om er voor te zorgen dat de losse onderdelen weer op de zelfde plek komen
hier zijn de steunen geplaatst om de demper op zijn plek te houden
bij de groene pijl onder de demper nog een strook geplaatst tegen het kantelen van de demper
de verbindings strip tussen de twee uitlaat pijpen vast gemaakt met een schroef
op de steun van de mal
hier zijn de steunen van de midden pijp geplaats
onder de ophanging van de midden pijp zijn twee blokken geplaats met aan iedere kant twee schroeven waar de ophanging tussen zit (op de foto zitten er nog maar twee schroeven)
twee steunen om de midden pijp
de demper met de twee uitlaat pijpen
bij de overgang van de pijp van dik naar dun door zagen (± 3cm van de demper)
de midden pijp ±10 cm van af de bocht door gezaagd
van de demper die niet meer nodig is zaag je het stuk af dat naar de midden pijp liep
die ga je weer gebruiken voor de pijp en de pot aan elkaar te maken
dit is het stuk wat je weer nodig heb
het stuk pijp moet nog wel opmaat gemaakt worden
zorg hier wel bij dat de demper en de midden pijp in de mal zitten
de onderdelen elect. aan elkaar gelast
hij zit nu onder onze mini one R50 uit maart 2004 pre-facelift (zonder midden demper)
is geplaatst zonder warmteschild de warmte in de koffer bak valt mee
maar kijk het eerst even aan kan het altijd nog plaatsen
het geluid is super binnen in de auto een licht gebrom buiten de auto een geluid wat bij de auto past
een dag geen mini is een dag niet geleefd
- anro63
- One wheel wonder
- Locatie: Leiderdorp
Terug naar “MINI R50 (One/CooperR), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors