5-delig carbon dash

maus105
Bonkey
Locatie: brabant
Berichten: 11220
Lid geworden op: 08 mei 2007, 16:31

5-delig carbon dash

08 sep 2009, 19:43

ik plant deze link effe hier ander ben ik hem straks weer kwijt :lol:
en er zijn vast meer mensen die er wat aan hebben denk ik:
carbon dash instal
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

09 feb 2010, 15:04

Ik ga hier voor de handigheid maar ff verder, want loop een beetje vast.

Ik heb de zijkanten en het bovenste deel van het dash los en ook de toerenteller en het dashboard deel wat daarachter zit. Nu ben ik bij het middenstuk aanbeland (waar de snelheidsmeter in zit) en ik vraag mij af hoe dit deel los gaat. Links en rechtsonder zitten er 2 schroeven, deze heb ik los (die bij de rode cirkels) Als ik naar de nieuwe kijk lijkt het mij een kwestie van klemmen, net zoals die dashboard delen aan de zijkant (luchtroosters)
dus m.a.w. zou ik de oude eruit moeten kunnen trekken. Maar hier zit vrijwel geen beweging in... sla ik iets over wellicht??

Afbeelding

update:

Zit enigszins los maar ik trek dat zwarte kunstof wat erachter zit mee... waar ook de tellerring opzit...kan niet de bedoeling zijn lijkt me?? :s


Afbeelding
Laatst gewijzigd door Shag op 09 feb 2010, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MaVaEe
Koeien-teller
Locatie: Doorn
Berichten: 6522
Lid geworden op: 11 jul 2007, 21:49

09 feb 2010, 15:12

Nope als goed is kan je die eraf trekken nu. :)
Afbeelding
Ossie
The Calendar Guy
Locatie: Haarlem
Berichten: 2539
Lid geworden op: 23 sep 2007, 13:43

09 feb 2010, 15:12

Precies zoals je zelf al naar de nieuwe hebt gekeken moet je gewoon (met beleid) trekken. Kijk naar de klipjes en je ziet precies hoe het vast zit.
Probeer eerst de onderkant los te trekken dan de bovenste twee uiteinden.

Als je de nieuwe plaatst wel de kleine geplakte schuim stukjes van de oude overzetten, anders gaat je dash straks kraken als een gek. :wink:
Afbeelding
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

09 feb 2010, 15:25

Thanks voor de tip ossie!

Ff update in de vorige post... dat zwarte deel wat erachter zit beweegt mee als een geheel... lijkt me niet goed? tellerring/glas beweegt ook mee :s
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

09 feb 2010, 15:34

Update! aangekomen bij het airbag deel (eind in zicht :mrgreen: )

Onder het airbag deel zit een plastic kap (waar bij facelift het kastje zit) deze zit met 2 schroeven aan de onderkant vast, en dan zit er nog een schroef aan de achterkant...dit is 1 geheel en ik neem aan dat deze alle 3 los moeten. Kan die kap dan naar voren worden getrokken of zit hij achter nog ergens vast? heb alle zichbare schroeven los maar hier ook geen beweging. Deze zal wel wegmoeten om de 3 onderste schroeven van het airbag deel los te krijgen. De rechter kun je zo bij, de linker/middelste niet.

cirkels zijn de schroeven die ik los heb:

Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

09 feb 2010, 15:52

goed zo Sjaak. ik zei toch dat het heel simpel was.. :oops: :wink:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

09 feb 2010, 15:55

mushrop schreef:goed zo Sjaak. ik zei toch dat het heel simpel was.. :oops: :wink:
(haai)

:mrgreen:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

09 feb 2010, 16:00

>)

Ga jij weer even naar buiten Sjaak, dan blijf ik hier lekker bij d verwarming zitten...:bleh

Suc6! :mrgreen:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

09 feb 2010, 16:23

Om de paar minuten even opwarmen en niks aan de hand! :p


Afbeelding

Maareh, deze kap bedoel ik (omcirkeld) die moet net ff wat zakken aan de voorkant zodat ik bij die schroeven van het airbagkapje kan. Heb van die omcirkelde kap 3 schroeven (cirkeltjes) los, maar wat nu? zit nog steeds muurvast en zou niet weten in welke richting ik deze moet bewegen om het los te krijgen.. iemand? :mrgreen:
Gebruikersavatar
MaVaEe
Koeien-teller
Locatie: Doorn
Berichten: 6522
Lid geworden op: 11 jul 2007, 21:49

09 feb 2010, 16:39

Sorry geen flauw idee want ik heb een dashboard kastje... :mrgreen:
Afbeelding
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

09 feb 2010, 16:40

:(

Als ik die los heb is het fluitje van een cent geloof ik... en ik weiger ook maar 1 carbon deel alvast te monteren als dit er nog niet allemaal uit is :p
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

09 feb 2010, 16:48

En die schroef rechts dan.....

Ik weet het zo niet meer zo goed....

Bovenop zit ook niks meer?
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

09 feb 2010, 16:51

die goudkleurige schroef is de schroef van het dashboarddeel rondom het rooster (hoekje zegmaar) daar zitten alle dashboarddelen mee vast. Alle kunststof delen zitten vast met van die langere zwarte torxschroeven. Zie verder geen schroeven meer nee
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

09 feb 2010, 16:57

hmmm wat ik doe...

Kijken naar het andere paneel dat erin komt...
Dus kijken naar waar schroefjes in kunnen/moeten en waar clips zitten...

Dan zorgen dat ik die allemaal uit de auto heb en dan voorzichtig demonteren....

Ik weet alleen nog dat er aan het airbag dashboard deel een stuk touw zat die je om een stang moet maken bovenop het dash....

Verder weet ik het niet meer..... :oops: :lol:

Succes!

Terug naar “MINI R50 (One/CooperR), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”