iPod via de stuurbediening

DrAtomic
Be Mini
Be Mini
Locatie: Haarlem
Berichten: 472
Lid geworden op: 29 mei 2009, 00:35

26 mar 2010, 01:29

MaVaEe schreef:Ok want ik ben benieuwd of je met de Ibus analyzer die je hier kan vinden de diverse codes kan injecteren op de Ibus. ;)

http://web.comhem.se/bengt-olof.swing/IBus.htm
Volgens mij kan je in combinatie met deze software http://www.xoutpost.com/electronics/nav ... 009-a.html en een resler codes injecteren.
Gebruikersavatar
MaVaEe
Koeien-teller
Locatie: Doorn
Berichten: 6522
Lid geworden op: 11 jul 2007, 21:49

26 mar 2010, 10:26

Carl schreef:codes injecteren.. mhhh de GGD onder de MINI's. Geen idee of dat lukt hoor.

MIsschien maar eens afspreken om wat te testen als je wat binnen hebt.
:mrgreen: Mocht ik wat hardware gereed hebben dan kan dat natuurlijk. 8)

Net even de bus topologie van de R56 zitten bekijken en de stuurknoppen gebruiken tot het stuurwielcluster nog de K-BUS. :D
Dit weekend dus maar eens op zoek naar het stuurwielcluster en kijken of er een mogelijkheid is deze af te tappen.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Maarten CH
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Zurich
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 mei 2007, 13:35

28 mar 2010, 20:37

Maarten volgens mij heb ik gelezen dat jij de IBUS interface van Resler hebt?
Klopt dat?
Klopt, die heb ik hier liggen. Ik heb die gebruikt om wat te testen en heb hem uiteindelijk niet gebruikt. Maar hiermee kan je zonder problemen signalen op de Ibus zetten en zo je radio bedienen via je pc.

Ik bedenk me net dat hier ook een max232 op zit en ik heb geprobeerd om deze te koppelen aan de Arduino. Omdat dit niet lukte heb ik de Resler print er helemaal uitgehaald en heb de code geschreven om de pulsen direct uit te lezen.
Maarten CH
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Zurich
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 mei 2007, 13:35

28 mar 2010, 20:40

Met de max232 gaat het toch niet lukken. Gelukkig zijn er ook hiervoor kant en klare oplossingen welke al door mensen met succes gebruikt zijn:
MaVaEe, waar heb je dit fraaie geval gevonden?
Gebruikersavatar
MaVaEe
Koeien-teller
Locatie: Doorn
Berichten: 6522
Lid geworden op: 11 jul 2007, 21:49

28 mar 2010, 20:42

Maarten CH schreef:
Met de max232 gaat het toch niet lukken. Gelukkig zijn er ook hiervoor kant en klare oplossingen welke al door mensen met succes gebruikt zijn:
MaVaEe, waar heb je dit fraaie geval gevonden?
www.sparkfun.com ;) maar als je zoekt op logic converter op ebay dan vind je ze ook. ;)

Het iPod deel heb ik overigens aan de praat nu alleen nog wachten op mn pakket uit de USA om het ook echt op de iPod te proberen. 8)
Afbeelding
Maarten CH
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Zurich
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 mei 2007, 13:35

28 mar 2010, 20:49

www.sparkfun.com Wink maar als je zoekt op logic converter op ebay dan vind je ze ook. Wink

Het iPod deel heb ik overigens aan de praat nu alleen nog wachten op mn pakket uit de USA om het ook echt op de iPod te proberen. Cool
Nice 8)

Wat bedoel je met "het iPod deel"? Ben natuurlijk altijd benieuwd naar de andere mogelijkheden :wink:
Gebruikersavatar
MaVaEe
Koeien-teller
Locatie: Doorn
Berichten: 6522
Lid geworden op: 11 jul 2007, 21:49

28 mar 2010, 20:51

Maarten CH schreef:
www.sparkfun.com Wink maar als je zoekt op logic converter op ebay dan vind je ze ook. Wink

Het iPod deel heb ik overigens aan de praat nu alleen nog wachten op mn pakket uit de USA om het ook echt op de iPod te proberen. Cool
Nice 8)

Wat bedoel je met "het iPod deel"? Ben natuurlijk altijd benieuwd naar de andere mogelijkheden :wink:
Ik stuur nu via de Arduino rechtstreeks de seriële commando's voor Play, Forward etc naar de iPod. :)
Afbeelding
Maarten CH
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Zurich
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 mei 2007, 13:35

28 mar 2010, 20:55

MaVaEe schreef:Ik stuur nu via de Arduino rechtstreeks de seriële commando's voor Play, Forward etc naar de iPod. :)
Kan je me daar de de code voor mailen/plaatsen? En hoe heb je de kabel gemaakt? Een Ipod connector stekker zelf gesoldeerd of een bestaande kabel aangepast?
Gebruikersavatar
MaVaEe
Koeien-teller
Locatie: Doorn
Berichten: 6522
Lid geworden op: 11 jul 2007, 21:49

28 mar 2010, 20:59

Maarten CH schreef:
MaVaEe schreef:Ik stuur nu via de Arduino rechtstreeks de seriële commando's voor Play, Forward etc naar de iPod. :)
Kan je me daar de de code voor mailen/plaatsen? En hoe heb je de kabel gemaakt? Een Ipod connector stekker zelf gesoldeerd of een bestaande kabel aangepast?
Ik zal hem van de week even posten want ben nu niet thuis. Voor de iPod connector gebruik ik onderstaande want ik heb nog geen kabel gevonden waarbij ook de seriële lijn is bedraad... :(



Afbeelding
Afbeelding
Maarten CH
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Zurich
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 mei 2007, 13:35

28 mar 2010, 21:05

MaVaEe schreef:Ik zal hem van de week even posten want ben nu niet thuis. Voor de iPod connector gebruik ik onderstaande want ik heb nog geen kabel gevonden waarbij ook de seriële lijn is bedraad... :(

Afbeelding
Zoiets had ik ook gezien maar het onderste deel van de print ziet er een beetje lomp uit. Misschien is het mogelijk om de draden direct aan de metalen pootjes te solderen. Je hebt er ook maar een paar nodig als ik me niet vergis.

Ik ben ook pas over een paar dagen thuis maar kan niet wachten om weer wat nieuws te proberen :wink:

Terug naar “MINI R50 (One/CooperR), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”