Hoe moet je je bumpers verwijderen?

Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

Hoe moet je je bumpers verwijderen?

26 sep 2006, 11:43

Zijn al heel wat clubleden die de aerokit geinstalleerd hebben. Ik heb wel een handleiding over hoe je ze moet installeren... maar hoe haal je je huidige bumeprs er af zonder ze heel erg te slopen?

Marjolein en ik gaan morgen een poging wagen de aero kit te installeren voor onze MINI 8)
Afbeelding
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

26 sep 2006, 15:18

Kan iemand inderdaad een DIY maken voor het verwisselen van de bumpers naar Aerobumpers, sideskirts etc?


iDD
Rimshot
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Stellendam
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 feb 2006, 11:48

26 sep 2006, 15:29

De voorbumper valt wel mee, dat zijn de 4 schroeven aan de boven kant en onder de auto zitten er ook een stuk of 5. Laat de bovenste nog een stukje zitten voordat je de onderkant los schroeft anders krijg je misschien de bumper op je neus :P
zie beschriving http://mini.uglydoris.com/archives/000020.html

De achterbumper vond ik het moeilijkst, er zitten in je kofferbak 2 schroeven, net boven de bumper. 4 schroeven in je wielkast, aan iedere zijde 2. Verder zitten aan iedere kan 1 schroef net onder de zwarte rand van je spatbord, deze rand moet je lostrekken (kan je er ook zo weer opzetten zonder dat er wat breekt). voor de lokatie van deze schroen zie je nieuwe bumper, daar zie je net boven die zwarte ran aan alle bij de uiteinde een schroefgat zitten.
Als je dat allemaal los hebt, dan kan je de bumper er af trekken van onder naar boven, in de midden van je bumper thv je slot zit ie dan nog geklikt. Let op, je moet een stalen strip in de oude bumper overzetten naar de nieuwe.

Succes en veel plezier.

P.S. neem er de tijd voor, komt het vandaag niet af, dan komt het morgen wel.

Groeten Rimshot
Afbeelding
Tom
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Antwerpen
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 aug 2006, 01:52

18 nov 2006, 10:15

Hoi,

Ben er gisteren ook mee begonnen, nu voorbumper was inderdaag niet zo'n probleem (buiten dat gek**t met die mistlampen en de pinkerslichtjes waarvan het gatje bovenaan niet overeenkwam, moest namelijk tss die 2 komen :( ) dus ik dacht nog ff snel die achterbumper .. ..... niet dus :(

Ik heb op de nieuwe bumper de 4 bevestigingsgaten gezien, maar ik snap echt niet hoe je die bij de oude los krijgt :s Is het nu de bedoeling dat je je wiel demonteert en die bescherming binnenin je wielkas verwijderd ? Dus die plastic vijzen die opentrekken ?

Vermits de achterbumper ff niet ging, was ik dan maar aan de sideskirts begonnen, nu hoe krijg je die ondingen eraf ? :s Ik heb onderaan alle vijzen losgemaakt maar nu beweegt ie echt nog bijna niets, zit precies toch nog ergens deftig vast :(

Iemand raad/ foto's ? => begin er namelijk zo meteen weer aan !

PS: Moest iemand raad weten voor de 'driving lights over te zetten op dat zwart roostertje en die reflectors aan de zijkanten erin te krijgen ( gewoon brute kracht ? ) => shoot
Tom
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Antwerpen
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 aug 2006, 01:52

25 nov 2006, 11:22

Alvast hartelijk bedankt voor alle snelle reacties ! :roll:

Heb het ondertss zelf maar uitgezocht .. Moet nu enkel nog vinden hoe de verstralers erop moeten en de reflectoren in de flanken (vooral de voorste)
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

25 nov 2006, 11:37

Tom schreef:Alvast hartelijk bedankt voor alle snelle reacties ! :roll:

Heb het ondertss zelf maar uitgezocht .. Moet nu enkel nog vinden hoe de verstralers erop moeten en de reflectoren in de flanken (vooral de voorste)
Fijn dat het ondertussen al gelukt is, wat betreft de verstralers is het lastig aangezien die met popnagels aan je motorkap vast gemaakt zijn, die zouden eruit geboord moeten worden en dan opnieuw vastgezet moeten worden, een dealer zou dit misschien kunnen doen als je zelf de spulletjes er niet voor hebt.

Wat betreft de reflectoren, voor de voorste heb ik zelf het onderste pinnetje met een dremel eraf gehaald en verolgens met wat moeite in de voorbumper gekreden. Je kan ze met speciale bouten vast zetten, zijn bij de dealer te bestellen, of je kan ze bv met lijm vast maken (overigens niet handig als je ze nog eens wil wisselen ;))
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

25 nov 2006, 11:48

volgens mij ben ik de enige die de achterbumper veel makkelijker vond dan de voorbumper :s
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5248
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

25 nov 2006, 12:43

Beide erg makkelijk te doen. Achter is idd een makkie, behalve dat ik de auto op de krik moest zetten om één schroefje eraf te 'tikken'. Verders blijft de MINI een play&play auto.
Afbeelding
Tom
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Antwerpen
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 aug 2006, 01:52

30 nov 2006, 00:54

Raymond schreef:Beide erg makkelijk te doen. Achter is idd een makkie, behalve dat ik de auto op de krik moest zetten om één schroefje eraf te 'tikken'. Verders blijft de MINI een play&play auto.
Klopt maar ik dacht, zal wel niet zo omslachtig zijn dat je de wagen op de krik moet zetten .. Maja had ik dus beter wat sneller geprobeerd .. Het langste heb ik aan die K*T verstralers ligge klooie !

Nu staan ze derop, alles mooi aangesloten, werken ze niet meer :( Ik hoop zekeringetje gesprongen maar ik weet niet de welke ik zoek :s
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

30 nov 2006, 02:09

Ik hoop voor je dat er een zekeringetje gesprongen is. Een slecht contactje met eventueel wat vocht in een stekkertje is ook mogelijk. Mijn ervaring is dat alles maar op één manier gemonteerd kan worden dus een stekker verkeerd omsteken is heel moeilijk.

Ik heb dus de schroeven in de wielkast voor de achterbumper er met plug en al uitgetrokken want dat is dus een bevestiging van niks (dus ook zonder de boel op de krik te zetten. Ik heb er andere en beter dikke plastic schroeven weer ingezet, het soort waar je je nummerplaat mee vastzet. Die kun je dus gewoon met een ratel vastzetten onder een hoek van 90 graden (alhoewel ik nu een ratelset heb waar je echt alles mee kan, echt een aanrader).
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2330
Lid geworden op: 24 jan 2006, 22:13

30 nov 2006, 04:57

Misschien is de aarde wel niet meer helemaal in orde? Heb ik ook eens gehad!
Pappa Jay
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jun 2009, 22:27

Bumper wisselen.

15 jul 2010, 20:50

Hallo Forum leden,

Ik wil morgen avond mij cooper voorbumper gaan vervangen.
Maar ik moet helaas toegeven dat ik dat nog niet eerder heb gedaan.
Kan iemand mij vertellen hoe ik het beste te werk kan gaan. Welke boutje eerst en waar rekening mee te houden.
Ik had geprobeerd te zoeken via de zoek functie maar kwam niets tegen.

Ik hoop dat je me kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Pappa Jay.
Minichael
Be Mini
Be Mini
Locatie: Paal
Berichten: 450
Lid geworden op: 28 jul 2008, 21:34

Re: Bumper wisselen.

15 jul 2010, 22:14

Pappa Jay schreef:Hallo Forum leden,

Ik wil morgen avond mij cooper voorbumper gaan vervangen.
Maar ik moet helaas toegeven dat ik dat nog niet eerder heb gedaan.
Kan iemand mij vertellen hoe ik het beste te werk kan gaan. Welke boutje eerst en waar rekening mee te houden.
Ik had geprobeerd te zoeken via de zoek functie maar kwam niets tegen.

Ik hoop dat je me kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Pappa Jay.
Ik zou starten met de knipper en stadslichten te ontkoppelen. Daarna de schroef in de wielkast, daarna de schroef onderaan de bumper en als laatste de 2 torx vooraan ;)
KEEP IT MINI

Terug naar “MINI R50 (One/CooperR), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”