Xenon stuk, zelf opgelost (Cooper 2002)

pablovanhamersveld
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 jul 2011, 20:09

Xenon stuk, zelf opgelost (Cooper 2002)

20 jul 2011, 21:18

Xenon van mini uit 2002 aan de bestuurderskant had problemen met starten. Pas na een keer of 5 met de lichtschakelaar aan en uit zetten ging de lamp werken. Daarom eerst gedaan: starters omwisselen met elkaar en koplampen omwisselen met elkaar. Nogsteeds hetzelfde probleem.

Mini uit laten lezen, geen fouten, toch raar, want lamp werkt niet naar behoren.

Werkt de lamp nog niet goed? Dan kan over het algemeen in 2 dingen zitten namelijk:

- In de computer achter de hendel voor het openen van de motorkap
- Of in de lichtmodule zelf.

In de computer zitten de schakelaars voor de koplamp links en rechts. Als je die wisselt en het probleem verplaatst zich dan ligt het probleem in de contactpunten van de computer. Als het probleem aan dezelfde kant blijft, dan is de koplamp stuk.

Bij mij was de koplamp stuk en die heb ik via marktplaats gevonden. Nu voor 125 euro bij een sloopmini, bij de dealer 450 euro. Zelf overgezet. Sproeier en starter overgezet. PROBLEEM OPGELOST voor 125 euro. Mini zei dat ze voor het inbouwen ook nog 1 a 2 uur bezig zouden zijn. 85 p.u. keer 2 = 170 euro

450 plus 170 = 620 euro

Probleem nu zelf opgelost voor 125 euro en zelf installatie en zoekwerk.

Als je ook dit probleem hebt en je wil graag een oplossing, laat het me weten, ik weet ondertussen de weg.

Groetjes,

Pablo
Remco122
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Enkhuizen
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2011, 17:48

18 sep 2011, 18:02

Hoi Pablo,

Ik heb hetzelfde start probleem met de koplamp aan de rechterzijde (bijrijders kant).
Heb jij de oude koplamp voor nader onderzoek toevallig open weten te maken??

Het is mij al wel duidelijk dat dit een probleem is dat vaker voorkomt, ik heb dit al bij meerdere mini rijders gehoord maar tot heden kan niemand mij vertellen waar de storing uit voortkomt.

Ik heb dit weekend een koplamp opgehaalt die dit probleem ook heeft en zal eens gaan kijken of deze geheel te demonteren is het gaat bij mij om een R53 van 2004 gebruikte koplamp vinden is mij nog niet gelukt.


Groetjes Remco.
Cheek-O
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 5440
Lid geworden op: 30 okt 2012, 12:47

30 okt 2012, 13:33

Ik heb dezelfde probleem op dit moment.

heb al naar de D2R gekeken, ligt het niet aan!
ik heb al naar de starter gekeken, ligt het niet aan!

kan het liggen aan de module wat op de Xenon lamp komt?

nu lees ik dat "In de computer achter de hendel voor het openen van de motorkap" dat daar ook iets zit

ik ga er meteen naar kijken
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website

Terug naar “MINI R50 (One/CooperR), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”