Inbouw Parrot CK3100 in prefacelift R50, R53

Evomini
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 110
Lid geworden op: 16 jan 2012, 15:29

Inbouw Parrot CK3100 in prefacelift R50, R53

14 feb 2012, 22:53

Ik heb onlangs een Parrot ingebouwd. Niet heel ingewikkeld, de grootste uitdaging is het wegwerken van het blauwe en zwarte kastje en meters kabel in de volle ruimte onder het dashboard (zeker icm. allerlei ISO2MINI kabels, Dension Gateways etc.). Ik vond nergens echt een duidelijke aanwijzing waar je het kwijt kon, dus wilde ik even delen hoe ik het heb opgelost.

Het gaat om prefacelift modellen die deze plank onder de stuurkolom hebben.

Afbeelding
Je haalt hem los door de twee schroeven boven los te draaien. Verder is het ding onder geklikt op twee plekken. Een ferme ruk en je hebt m los. Let wel op dat je eerst het draadje van de lichthoogte draaiknop losmaakt.

Vervolgens zag ik dat dit kunststof deel (opbergvak) een holle ruimte heeft, de boden van het ding is als het ware dubbel en daar past de blauwe box van de parrot mooi in:

Afbeelding

Je kunt de blauwe box er van de zijkant net in duwen, de opening is groot genoeg. Ik heb eerst de aansluitingen erin gedaan, en alvast wat tie-wraps op de hoekpunten, en het blauwe kastje er in laten vallen.



Afbeelding

Vervolgens kun je de de tie-wraps gebruiken om de box te fixeren. Hiervoor maak ik gebruik van de grote vierkante gaten die er aan de achterkant van het grijze opbergvak zitten. Een klein gaatje bij dremelen ernaast om de tie-wrap omheen te kunnen doen. Het (vanaf de bestuurder gezien) meest rechter vierkante gat gebruik ik om de kabels door
te voeren, dit kun je het beste doen voordat je de blauwe box erin duwt. Zorg dat je alle kabels al aansluit, want je kunt er later moeilijk bij. ik testte tijdens het bouwen telkens de Parrot voordat ik iets vastzette.


Afbeelding

Nu heb je dus je blauwe box netjes weggewerkt in de dubbele bodem van het opbergvak. De kabels komen uit het grote gat. Op je dashboard, boven de pedalen zitten dezelfde vierkante gaten. Daar gaan de kabels doorheen. Eerst moet er echter een lipje uitgedremeld worden omdat anders de stekkers er niet doorheen kunnen:






Afbeelding

Afbeelding


Vervolgens het opbergvak weer plaatsen, de meters kabel en het zwarte kleine kastje kun je met respectievelijk dubbelzijdig tape en te-wraps prima kwijt aan de achterkant van het opbergvak, die is mooi vlak.

Vervolgens stekkers aan radio aansluiten, microfoontje plaatsen en het schermpje waar je wilt.
BenCooper
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Papendrecht
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 apr 2011, 09:23

15 feb 2012, 12:46

Inderdaad een mooi plekje. Die van mij zit gewoon achter/onder de radio gestopt (mini zo gekocht) maar is allemaal wat krap. De radio (aftermarket) past dan nog maar net en vraag me af of ik nu nog wel RCA kabels kwijt kan :s
Evomini
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 110
Lid geworden op: 16 jan 2012, 15:29

15 feb 2012, 13:29

dat is precies mijn gedachte. Verder merkte ik dat door de tros kabels de kachelbediening kon blokkeren: er loop een flexibele as achter de drie kachelknoppen, en die gaat naar een klep oid. Ik merkte dat aan die as twee palletjes zaten waardoor je je ventilatie moeilijk open of dicht kon zetten, omdat de kabels van de radio achter die palletjes blijven haken (als je climatronic hebt zit het vast anders, maar ik heb 'gewone' airco)

Er zit geloof ik achter de kilometerteller ook nog wat ruimte, maar ik vond dit minder gedoe dan om m'n dashboard te openen van boven.
Ruby
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Ff onder schiphol
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 apr 2012, 16:10

20 apr 2012, 19:38

ik heb er ook nog 1 liggen om in te bouwen, btw werkt hij ook via je stuurbediening?
...
Evomini
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 110
Lid geworden op: 16 jan 2012, 15:29

22 apr 2012, 19:44

ik heb geen MF stuur (alle foto's waren van mezelf, alleen die ene effe als voorbeeld van intenrnet gehaald...)

Volgens mij moet je dan een kit van newministuff halen en moet t dan wel werken. Ik las ook eens dat Shag het ook van plan was. Geen idee of dat gelukt is.

Als ik tijd heb zal ik even zoeken...
Evomini
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 110
Lid geworden op: 16 jan 2012, 15:29

22 apr 2012, 20:02

Ruby
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Ff onder schiphol
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 apr 2012, 16:10

23 apr 2012, 08:41

Thanks ...
Ik zal eens een mail naar hun sturen.
Nu zit er een boost radio in de mini.
Maar in mijn sloopmini zit een prachtige unit met nav die ik eigenlijk in mijn auto wil hebben.
Maar die unit staat niet in de lijst van de link die je plaatst.
Ik wil graag stuur bediening hebben met die nieuwe unit.
Wordt even uitzoeken ...
...
Evomini
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 110
Lid geworden op: 16 jan 2012, 15:29

23 apr 2012, 15:30

Ah een Becker is dat. Heerlijke radio, en ziet er fantastisch uit icm Mini interieur.

Ik heb ongeveer dezelfde (Becker Mexico CD), alleen zonder navigatie omdat ik die al ingebouwd heb. Ik denk dat het wel moet werken, in duitsland vind je ook veel oplossingen want daar heb je veel Beckers rondrijden. (zoeken op lenkradadapter)

eigenlijk moet je een combinatie van
http://www.caraudiodirect.co.uk/con-ctp ... w-3-5.html

en dit (wat je sloopmini al heeft?)
http://www.caraudio24.de/Zubehoer/Lenkr ... 22675.html


Succes, hou me op de hoogte. Vind het wel interessant aangezien ik een Becker icm Parrot ck3100 heb en misschien ooit wel eens MFSW wil....Thaks

Terug naar “MINI R50 (One/CooperR), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”